epoint

Krakowski Starward Industries finalizuje prace nad „Niezwyciężonym”, a najnowsze demo debiutanckiej produkcji odbiło się w branży szerokim echem i zebrało mocno pozytywne recenzje, przyczyniając się do awansu gry na 56. miejsce na Steam Global Wishlist.

Zespół Starward Industries realizuje kolejne milestone’y produkcji i jest na dobrej drodze do ogłoszenia dokładnego terminu premiery gry. – W kwietniu wydawca odebrał kolejny kamień milowy (MS-23), który obejmował produkcję dużego fragmentu gry pt. „Hideout Outro”, w tym także konsolowej wersji ww. fragmentu. Przekazanie tego milestone’a w drugiej połowie marca oznaczało ukończenie prac nad indywidualnymi fragmentami gry oraz rozpoczęcie etapu prac skupionego na poprawie ogólnej jakości i wydajności całej gry The Invincible. mówi Marek Markuszewski, prezes zarządu spółki i jednocześnie reżyser gry.

W ostatnim czasie Starward Industries wspólnie z wydawcą przeprowadził dwa duże działania marketingowe związane z The Invincible. Studio najpierw w trakcie marcowego Game Developers Conference (GDC) w San Francisco za zamkniętymi drzwiami zaprezentowało mediom branżowym kolejny duży niepublikowany wcześniej fragment gry. Następnie, na początku maja przy okazji wydarzenia LudoNarraCon (festiwalu poświęconego grom fabularnym), po raz pierwszy w historii udostępniło jego znacznie mniejszy fragment graczom na całym świecie w formie publicznego dema na platformie Steam. Udostępnienie dema poprzedziła kampania marketingowa w mediach społecznościowych z udziałem największych influencerów z Polski i ze świata.

Od momentu opublikowania materiału wideo z demem gry na kanale IGN (28 kwietnia) do końca LudoNarraCon (8 maja), na globalnej liście życzeń Steam gra The Invincible zaliczyła awans o 12 oczek na pozycję 60. Dodatkowo, po zakończeniu festiwalu demo było dostępne na Steam przez kolejne 3 dni, a The Invincible w rankingu awansował o kolejne 4 pozycje, aby osiągnąć miejsce 56 na Steam Global Whishlist. W tym samym czasie liczba obserwujących na Steamie wzrosła o 3,3 tys. osób do 28,6 tys. osób, zaliczając tym samym największy wzrost od czerwca 2022 roku, kiedy po raz pierwszy zaprezentowano 5-minutowy zapis rozgrywki z The Invincible. Jesteśmy z tego bardzo zadowoleni i przed udostępnieniem dema, bralibyśmy ten wynik w ciemno. przyznał Maciej Dobrowolski, członek zarządu i Chief Marketing Officer.

Zapis wideo rozgrywki z dema na samym YouTubie obejrzano ponad 1 mln razy, z czego na kanałach tylko siedmiu największych influencerów, o łącznej widowni prawie 8 mln osób, materiał z demem wyświetlono ponad 700 tys. razy, a demo walkthrough na kanale IGN blisko 200 tys. razy. Odbiór wszystkich materiałów był w przytłaczającej większości bardzo pozytywny.

Pamiętajmy, że przed nami jeszcze kilka ważnych wydarzeń marketingowych, w tym przede wszystkim ogłoszenie daty premiery The Invincible. Podtrzymujemy datę premiery w 2023 roku na PC i konsole obecnej generacji (PS5 i Xbox Series S|X). Przygotowując się na wydanie The Invincible w tym roku odpaliliśmy nową stronę produktową gry, na której znajduje się między innymi stale aktualizowany komiks opowiadający historię przeplatającą się z historią z gry. dodał Maciej Dobrowolski.

Krakowskie studio podsumowało także I kwartał 2023 r. pod względem finansowym. W minionym okresie spółka zaraportowała stratę netto w wysokości 649 tys. zł. Poniesiona strata jest zgodna z założeniami budżetowymi spółki i ma pokrycie w zaawansowaniu planu produkcyjnego gry.

Na koniec marca 2023 roku, przy braku jakiegokolwiek zadłużenia, na rachunkach bieżących i lokatach terminowych dysponowaliśmy środkami pieniężnymi w kwocie 3,5 mln zł, co razem z kolejnymi płatnościami z tytułu umowy wydawniczej z 11 bit studios w pełni zabezpiecza budżet produkcyjny “The Invincible” oraz potrzeby finansowe spółki w roku 2023. powiedział Michał Pietrzkiewicz, członek zarządu odpowiedzialny za finanse.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments