ID Logistics wykorzystuje autonomiczne roboty mobilne AMR do optymalizacji operacji w centrum dystrybucji Mahou San Miguel, hiszpańskiej firmy z branży beverage. Roboty AMR znacząco zwiększają wydajność i przyspieszają proces kompletacji zamówień. Wdrożenie pozwoliło też na redukcję tras w magazynie, a dzięki dodatkowym systemom podnoszenia próżniowego poprawia ergonomię pracy.

Rozwiązania z zakresu robotyzacji i automatyzacji procesów, wdrożone w centrum dystrybucji Mahou San Miguel, zostały przygotowane w ramach współpracy trzech firm – ID Logistics jako operatora zarządzającego logistyką Mahou San Miguel, 3CO specjalizującej się w innowacyjnych rozwiązaniach technologicznych dla logistyki oraz Hik Robotics, wiodącego globalnego dostawcy produktów i rozwiązań sztucznej wizji oraz robotów mobilnych.

Autonomiczne roboty mobilne AMR wykorzystywane są w procesie kompletacji zamówień. Z miejsc składowania roboty przewożą palety do stanowisk kompletacji, a po przygotowaniu zamówień, już gotowe dostarczają do stref załadunku. Za opracowanie rozwiązania łączącego stanowiska do kompletacji zamówień z robotami AMR i oprogramowania umożliwiającego optymalizację procesu odpowiadała firma 3CO.

Roboty AMR są bardzo wydajne, pozwalają optymalizować oraz redukować zbędne operacje i aktywności w magazynie. Zwiększają bezpieczeństwo pracy i jednocześnie odciążają pracowników, zmniejszając ich wysiłek fizyczny oraz eliminują operacje, które nie zapewniają dodatkowej wartości. Roboty potrafią szybko się poruszać i przenosić palety z produktami, jednocześnie rozpoznając na trasie inne pojazdy, nieruchome przeszkody czy przechodzących ludzi.

Robotyzacja w magazynie

Hiszpański producent napojów, ze względu na szybki rozwój oferty handlowej, przy współpracy z ID Logistics, inwestuje w rozwiązania cyfrowe, które ulepszają procesy logistyczne oraz wspierają operatorów w ich codziennej pracy. Wdrożone wspólnie rozwiązania pozwalają pracownikom centrum dystrybucji na skracanie tras, poprawiają warunki ergonomiczne i ograniczają ilość zadań, które wymagają większego wysiłku fizycznego.

ID Logistics jest bardzo zadowolone z możliwości współpracy z firmami takimi jak 3CO i Hik Robotics przy optymalizacji procesów w łańcuchu dostaw i tym samym wniesienia wartości dodanej do operacji Mahou San Miguel. Dla nas istotne znaczenie miało przeprowadzenie projektu razem z firmami o podobnej wizji, skupionych na innowacjach i robotyzacji centrów logistycznych, tak aby dostarczyć wartość dodaną, która pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. powiedział Jèrome Jacek, dyrektor generalny ID Logistics Iberia.

Prawdziwa innowacja wymaga od firm, które prowadzą proces transformacji, przekształcenie jej w korzyści dla klientów. W tym kontekście, w 3CO Sistemas współpracowaliśmy z trzema wiodącymi i wizjonerskimi firmami, takimi jak Mahou San Miguel, ID Logistics i HIK Robotics, realizując projekt, który już zmienił paradygmat procesów intralogistycznych. Nie tylko zwiększyliśmy produktywność i niezawodność procesów przy znacznym zmniejszeniu wysiłku fizycznego, ale też zmieniliśmy zasady gry i otworzyliśmy przyszłość dla nowych ścieżek i rozwiązań.  podkreślił Jose Manuel Tejera, CEO 3Co Sistemas.

Dla Mahou San Miguel zastosowanie robotów AMR w operacjach prowadzonych w centrum dystrybucji stanowi ważny krok naprzód: wyraźnie poprawia produktywność i efektywność działania, wzmacniając gwarancję terminowej dostawy. Ta poprawa ma absolutnie kluczowe znaczenie w najbardziej intensywnych okresach, usprawniając, dzięki temu rozwiązaniu, przygotowywanie zamówień. W Mahou San Miguel zawsze skupiamy się na potrzebach klientów i jesteśmy zaangażowani w innowacyjne rozwiązania oraz robotyzację. Dlatego nie mieliśmy wątpliwości co do przyłączenia się do projektu, który przedstawił nam ID Logistics i 3CO. To rozwiązanie doskonale wpisuje się też w nasze zaangażowanie i troskę o pracowników, gdyż zmniejsza wysiłek, jaki muszą włożyć w pracę podczas kompletacji.  podsumowuje Carmen Calama, dyrektor logistyki w Mahou San Miguel.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments