Snowflake odnotowała silny wzrost w regionie EMEA w roku fiskalnym 2023, który zakończył się 31 stycznia 2023 roku. W ostatnim roku finansowym firma kontynuowała przekształcenie zespołu sprzedażowego w regionie EMEA na model pionowy, napędzała szerszą adopcję i konsumpcję technologii przez klientów w regionie, dostarczała rozwój i innowacje związane ze współpracą w obszarze danych i aplikacji oraz zwiększała dostępność swojej oferty dla deweloperów dzięki Snowpark.
W roku fiskalnym 2023 skupiliśmy się na przemodelowaniu i ugruntowaniu naszej pozycji jako w pełni rozwiniętej firmy pionowej. Dzięki temu możemy oferować klientom bardziej złożone usługi, w których każda funkcja — od sprzedaży do marketingu — wspiera naszą szytą na miarę ofertę Chmury Danych dla różnych branż, co pozwala sprostać wymaganiom i przedstawić możliwości wielu sektorom: od usług finansowych po handel detaliczny.
W najbliższej przyszłości będziemy wprowadzać kolejne innowacje w Chmurze Danych, aby oferować bardziej dostosowane rozwiązania, które zaspokoją potrzeby jeszcze większej liczby branż. Skupiając się na najbliższym roku, Snowflake EMEA obserwuje rosnącą liczbę tematów biznesowych i technicznych z naszymi klientami z regionu EMEA w trzech kluczowych obszarach: Snowpark, Customer 360 i ESG. Dane są kluczowym elementem tych działań. W przypadku Snowpark rozwijamy możliwości naszych klientów w zakresie tworzenia nowych aplikacji bezpośrednio na platformie Snowflake w wybranym przez nich języku, aby praca z danymi była prostsza i skuteczniejsza. Poprzez odblokowanie danych wcześniej uwięzionych w historycznych silosach, Customer 360 daje firmom kompleksowy wgląd w potrzeby i cele klientów. Dane ESG natomiast wiążą się z kluczowym obowiązkiem biznesowym dotyczącym oceny działań z obszaru zrównoważonego rozwoju i opracowania przyszłych celów, aby zapewnić, że organizacje wywierają pozytywny wpływ na planetę. – mówi Alison Tierney, wiceprezeska na obszar EMEA w Snowflake.
Siła Snowflake w regionie EMEA
Snowflake zakończył rok fiskalny 2023 z imponującym wynikiem. Oto kluczowe kamienie milowe w regionie EMEA:
● Przychody ze sprzedaży produktów za dwanaście miesięcy do 31 stycznia 2023 roku wzrosły o 72% rok do roku, do sumy 268,2 mln USD, a globalne przychody z produktów za ten sam okres wyniosły 1 938,8 mln USD1.
● Globalny wskaźnik utrzymania przychodów netto wyniósł 158%2.
● Zwiększyła się liczba pracowników. Na dzień 31 stycznia 2023 roku było ich w regionie EMEA już 1289, a na całym świecie ponad 5880. To dużo więcej niż rok wcześniej, kiedy na dzień 31 stycznia 2022 roku, Snowflake zatrudniał 766 pracowników w regionie EMEA i prawie 4 tys. pracowników na całym świecie.
● Snowflake rozszerzył swoją dostępność w regionie EMEA o Francję (Paryż) w ramach AWS oraz Wielką Brytanię (Londyn) w ramach Microsoft Azure. Dzięki tym działaniom Snowflake obsługuje obecnie 37 regionów świata na trzech platformach chmurowych (AWS, GCP i Azure).
● Od ponad roku działa EMEA Startup Program, do którego dołączyło już ponad 100 firm. Program wspiera młode start-upy zajmujące się danymi w budowaniu swoich rozwiązań na platformie Snowflake.
● Snowflake uruchomił po raz trzeci Global Startup Challenge dla firm na wczesnym etapie rozwoju wprowadzających innowacje w obszarze Chmury Danych. Firma oferuje trzem finalistom konkursu możliwość ubiegania się o środki inwestycyjne (łącznie do miliona dolarów dla trzech finalistów), a także ekspozycję marketingową na skalę globalną. W ramach konkursu wpłynęło ponad 100 zgłoszeń z regionu EMEA, a zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas Snowflake Summit 2023.
● Snowflake organizuje cykl spotkań Data For Breakfast w 27 miastach w regionie EMEA. Według przewidywań przyciągnie on nawet 2,5 tys. uczestników.
● Snowflake będzie gospodarzem swojego największego dorocznego wydarzenia Snowflake Summit 2023 w Las Vegas w dniach 26-29 czerwca. W „The World of Data Collaboration” wezmą udział tysiące profesjonalistów zajmujących się danymi. Wydarzenie to obejmuje 10 ścieżek, ponad 250 sesji i udział około 200 partnerów. W zeszłorocznej edycji Snowflake Summit wzięło udział 9 tys. uczestników osobiście oraz ponad 11,5 tys. online.
Globalny wzrost przedsiębiorstwa
W ostatnim roku fiskalnym firma Snowflake rozwijała się globalnie m.in. dzięki wprowadzeniu na rynek Telecom Data Cloud, czyli Chmury Danych przeznaczonej dla branży telekomunikacyjnej, zwiększeniu zatrudnienia oraz kilku akwizycjom, aby umożliwić organizacjom łatwiejszy dostęp do danych na całym świecie.
Dostawcy usług telekomunikacyjnych mogą wykorzystać Snowflake Telecom Data Cloud do przełamania silosów danych w firmach i w całym ekosystemie. Chmura Danych umożliwia organizacjom łatwy i bezpieczny dostęp do danych w czasie zbliżonym do rzeczywistego, tworzenie modeli uczenia maszynowego (ML), a także udostępnianie i analizowanie danych w celu podejmowania lepszych decyzji.
Snowflake wraz z partnerami ma na celu wspieranie dostawców usług telekomunikacyjnych w szybszej cyfrowej transformacji i zapewnieniu lepszych doświadczeń klientom poprzez Telecom Data Cloud. Dzięki temu dostawcy mogą osiągnąć lepszą wydajność operacyjną oraz wprowadzać na rynek nowe usługi oparte na danych, co z kolei przyczynia się do zwiększenia ich dochodów.
Snowflake w ostatnim roku fiskalnym zakończył szereg akwizycji, aby pomóc klientom zmaksymalizować wartość z ich danych. Objęły one firmy:
• Streamlit – oferowany przez firmę framework dla aplikacji opartych na danych w połączeniu z Chmurą Danych Snowflake umożliwia programistom i inżynierom zajmującym się danymi budowanie i udostępnianie aplikacji w sposób szybki i iterowalny, bez konieczności bycia ekspertem w dziedzinie front-end developmentu.
• Applica – ta platforma AI do prostego zarządzania dokumentami pomaga klientom Snowflake wykorzystać nieustrukturyzowane dane w ramach Chmury Danych.
• Myst – ta firma specjalizująca się w prognozowaniu w oparciu o szeregi czasowe pomaga klientom Snowflake tworzyć dokładniejsze prognozy, aby kierować procesem zarządzania, ułatwiać planowanie i wyznaczanie celów oraz pomagać w ograniczaniu ryzyka.
• SnowConvert – ten pakiet narzędzi Mobilize.Net znacząco zmniejsza nakłady potrzebne na migrację i poprawia szybkość migracji danych klientów do Chmury Danych Snowflake.
W ostatnim roku fiskalnym Snowflake przyjął około 1,9 tys. nowych pracowników i w tym roku planuje dalsze zatrudnienia w obszarach produktu, inżynierii i sprzedaży.