Creepy Jar, warszawskie studio odpowiedzialne za survivalowy hit Green Hell, ogłosiło swoją najnowszą produkcję: Chimera. Chimera to FPS, w którym gracz wciela się w jedną z czterech postaci w trybie singleplayer lub w trybie kooperacji do czterech graczy.
Ogłoszona dziś na PC Gaming Show produkcja składa się z kilku bazowych mechanik: base buildingu, eksploracji, zaawansowanego systemu walki i zarządzania zasobami na obcej planecie dręczonej kataklizmami wywołanymi przez tytułową gwiazdę – Chimerę. Creepy Jar będzie dzielić się szczegółami dotyczącymi najnowszej produkcji w najbliższych miesiącach.
Chimera to starcie człowieka z naturą w zachwycającym świecie sci-fi, zdominowanym przez nieprzerwany cykl kataklizmów – od niosącego zniszczenie ognia, aż po śmiercionośny lód. Gracz wciela się w rolę skazańca wysłanego z Ziemi, który musi wziąć udział w ekspedycji badawczej na nowej, pozornie gościnnej planecie. Jego celem jest poznanie nowego świata i budowa bazy, która pomoże mu stawić czoła zabójczemu klimatowi oraz hordom przeciwników. Samodzielnie lub w trybie kooperacji do czterech osób, zadaniem gracza jest eksploracja, adaptacja, wydobywanie i gromadzenie zasobów naturalnych, oraz rozbudowa bazy — wszystko po to, aby przetrwać i móc rozwijać nowe technologie.
Dzięki bogatemu doświadczeniu z pracy nad ciągle rozwijanym survivalem Green Hell, Creepy Jar doskonale opanowało projektowanie bezlitosnej rozgrywki i konsekwentnych światów. Green Hell rzuca gracza w głąb amazońskiej dżungli, w której jedyną nadzieją na przetrwanie w dziczy jest przezwyciężenie nieokiełznanej fauny i flory w każdej sekundzie rozgrywki. W Chimerze studio planuje rozwinąć tę sprawdzoną formułę o nowe elementy gatunkowe oraz osadzić akcję w świecie sci-fi, dzięki czemu dostarczy graczom jeszcze ciekawszych wyzwań.
Przy produkcji Green Hell wyszukaliśmy najciekawsze mechaniki dostępne na rynku gier survivalowych, doszlifowaliśmy je zgodnie z naszą wizją i połączyliśmy tak, aby razem tworzyły jeszcze lepsze doświadczenie dla gracza. Czerpiąc z ostatnich 5 lat pracy naszego zespołu, przy produkcji Chimery chcemy zastosować tę samą formułę – dodatkowo wykorzystując nowe możliwości techniczne, które daje nam Unreal Engine 5 – aby stworzyć jeszcze bardziej przyciągającą graczy produkcję. – mówi Krzysztof Kwiatek, założyciel i prezes Creepy Jar S.A.
W Chimerze chcemy dostarczyć graczom to, co już znają i uwielbiają w base-builderach, ale też wzbogacić rozgrywkę o nowe elementy, wykorzystując do tego nasze bogate doświadczenie z produkcji gier survivalowych. Podobnie jak w przypadku Green Hell, kluczową rolę w procesie developerskim odegrają gracze oraz nasza społeczność – dzięki ich sugestiom będziemy konsekwentnie rozbudowywać i ulepszać Chimerę, aby zapewnić im niezapomnianą rozrywkę już od premiery w formule Early Access. – mówi Michał Stawicki, Game Director w Creepy Jar.
Chimera to przede wszystkim base-building simulator, ale znajdzie się w nim wiele mechanik z innych gatunków. Zadaniem gracza będzie obrona przed kataklizmami i FPSowa walka z hordami przeciwników, a także rozbudowa bazy, wydobycie oraz zarządzanie zasobami, oraz eksploracja dużego, otwartego świata.