Po podwójnym pokazie Xbox Games Showcase i Starfield Direct, członkowie wyższych szczebli Xbox zabrali głos w panelu What’s Next For Gaming.
W rozmowie wzięli udział: Head of Xbox Phil Spencer, Head of Xbox Creator Expierience Sarah Bond, Head of Xbox Game Studios Matt Booty oraz Game Director of Bethesda Game Studios Todd Howard.
Poruszono różne tematy, od gier ujawnionych podczas Schowcase, po omawianie strategii biznesowej Xbox, abonament Game Pass, ale również plany wydawnicze marki czy wizję dotyczącą rozwoju branży gier. Najważniejsze talking pointy obejmowały:
· Play everywhere – ekspansja usług
o W ostatnim kwartale odnotowano 46 proc. wzrost liczby osób grających na PC używając PC Game Pass w porównaniu do poprzedniego roku;
o Rozszerzono subskrypcję PC Game Pass na 46 kolejnych rynków, zwiększając jej łączną liczbę do 86, co umożliwia twórcom gier dotarcie do milionów ludzi w różnych zakątkach świata;
o Ogłoszono, że członkowie Game Pass będą mogli wkrótce streamować wybrane gry z biblioteki za pośrednictwem NVIDIA GeForce NOW. Umożliwi to odtwarzanie katalogu PC Game Pass na dowolnym urządzeniu, na którym dostępna jest usługa GeForce NOW. Mowa tutaj o wszystkich PC, w tym Mac, Chromebook, urządzenia mobilne, telewizory i nie tylko.
· Zobowiązanie do dostarczania wielu świetnych gier
o W ciągu ostatnich pięciu lat zespoły z Xbox Game Studios i Bethesda wydały 10 gier, które do tej pory zebrały ponad 10 milionów graczy. Od nowych IP, takich jak Sea of Thieves i Grounded, po pozycje franczyzowe, takie jak Minecraft Legends i Elder Scrolls Online.
o Xbox przekroczył już 500 milionów unikalnych użytkowników w tytułach first party. Patrząc na to zbiorczo, gry 1P mają ponad 150 milionów aktywnych graczy miesięcznie.
o Podczas pokazu przedstawiono wiele ekscytujących tytułów, w tym Starfield, Forza Motorsport i Avowed. Ambicją marki jest dostarczanie co najmniej czterech gier first party rocznie. Wszystkie informacje o nadchodzących produkcjach na konsole Xbox oraz PC znajdują się pod tym łączem.
o Game Pass ciągle się rozwija – przychody z subskrypcji w zeszłym kwartale osiągnęły niemalże 1 miliard dolarów.
o W ramach programu ID@Xbox wypłacono już ponad 4 miliardy dolarów niezależnym twórcom w ponad 100 krajach.
o Obecnie trwają prace nad ponad 5000 gier na konsole Xbox – to więcej produkcji tworzonych przez firmy trzecie niż kiedykolwiek w historii marki.
· Konsole pozostają podstawą biznesu Xbox
o Pokazano nową konsole Xbox Series S Carbon Black z 1 TB pamięci masowej. Jest to odpowiedź na potrzeby społeczności, która domagała się większej ilości miejsca na dane. Nowy sprzęt zadebiutuje we wrześniu, a komplet informacji można znaleźć tutaj.
o Ponad połowa graczy, którzy kupili konsolę Series S w zeszłym roku, to nowi użytkownicy ekosystemu Xbox.