epoint

Od ponad roku rozwój PrestaShop przyspiesza, co potwierdza ewolucja modelu biznesowego, oferty wsparcia w zarządzaniu biznesem e-commerce czy uruchomienie PrestaShop Edition na rynku francuskim. Ambicją firmy jest wzmocnienie potencjału sklepów internetowych i stanie się tym samym globalnym partnerem e-commerce, jednocześnie pozostając blisko swojej społeczności. Zmiany te podkreśla teraz nowa identyfikacja wizualna marki.

W przeszłości platforma działała w oparciu o model open source. Obecnie firma korzysta z możliwości chmury, która wspiera model open source, jednak jest wzmocniona rozwiązaniami SaaS bazującymi na subskrypcji. Rozwiązania, które pozwalają na nieograniczoną personalizację i dostosowanie do potrzeb danego sklepu internetowego, przy jednoczesnym zagwarantowaniu bezpieczeństwa danych i całkowitej kontroli nad prowadzoną działalnością, są unikalną propozycją w sektorze e-commerce.

Dziś nikt nie ma złudzeń – by rozwinąć biznes potrzeba czasu, a żeby zarobić miliony trzeba włożyć sporo wysiłku. Jesteśmy przekonani, że demokratyzacja omnichannel to już nie tylko kwestia dostępności rozwiązań, ale także ich właściwego wykorzystania. Każdy może zacząć przygodę z e-commerce, jednak bez prawdziwej znajomości stosowanych rozwiązań istnieje ryzyko utraty kontroli nad rozwojem swojej firmy. – mówi Eric Sénéchal, Dyrektor zarządzający w PrestaShop.

Stabilność tego modelu i zaufanie, jakim obdarzają go właściciele sklepów internetowych, ilustruje trwały wzrost firmy i jej przychodów w 2022 roku. Jest to w dużej mierze rezultat monetyzacji własnego ekosystemu poprzez sprzedaż modułów, tworzenie wartościowych partnerstw i cyklicznych usług rozliczeniowych oraz wdrażanie usług wsparcia technicznego i szkoleń dla użytkowników platformy.

PrestaShop Edition i rozwiązania do skalowania biznesu

Jako zaangażowany dostawca technologii, firma PrestaShop zainicjowała proces poszerzania swojej oferty wsparcia dla biznesu. Rosnąca, globalna konkurencja, stale zmieniające się oczekiwania konsumentów i coraz bardziej złożone kwestie regulacyjne wpłynęły na decyzję platformy dotyczącą pozycjonowania się jako strategiczny sojusznik właścicieli sklepów internetowych, pomagając im przezwyciężyć ograniczenia techniczne w zarządzaniu biznesem.

Tak powstała oferta PrestaShop Edition1, która znacząco ułatwia stworzenie sklepu internetowego i udostępnia najlepsze narzędzia, z których można korzystać bez konieczności posiadania zaawansowanej wiedzy technologicznej. PrestaShop Edition w wersji Premium zawiera hosting i wszystkie usługi niezbędne do uruchomienia i rozwoju witryny e-commerce ze spersonalizowanym wsparciem na wszystkich etapach.

Właściciele sklepów internetowych PrestaShop mogą również skorzystać z dwóch ekskluzywnych ofert: PrestaShop Ecommerce Insurance – oferta ubezpieczenia dostosowana do ryzyka w e-commerce – oraz PrestaShop Capital – profesjonalne pożyczki na rozwój biznesu online.

Nowa identyfikacja wizualna

Nowa identyfikacja wizualna PrestaShop bazuje głównie na unikalnej, wyróżniającej się typografii – PrestaFont. Zintegrowanie fontu z piktogramami związanymi z branżą e-commerce, symbolizuje zarówno ekspercką wiedzę PrestaShop, jak i wizję rynku, który chce tworzyć francuska firma, dla którego kluczowymi słowami są kontrola i personalizacja. Projektując nowe logo, firmie PrestaShop zależało na prostocie wyrazu. Brak symboli czy emblematów to zabieg celowy – nazwa firmy mówi sama za siebie. Wybierając kolorystykę, również postawiono na ponadczasową czerń i biel, a także błękit, który stał się nowym znakiem rozpoznawczym marki.

Poprzez nową platformę opowiadamy historię marki, która wciąż jest blisko swojego ekosystemu, ale która z biegiem czasu zyskuje coraz bardziej wyrazistą tożsamość. PrestaShop w 2023 roku to marka, która oddaje kontrolę właścicielom sklepów internetowych, gwarantując im niezależność i dostarczając inspiracje, których potrzebują, by w pełni swobodnie rozwijać swój biznes, – dodaje Caroline Baussan, VP Brand Experience

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments