epoint

Kiedy wyobrażasz sobie szkolenia nowych pracowników, to co przychodzi Ci na myśl? Dla większości osób to klasyczny obraz sali konferencyjnej, gdzie pracownicy notują zagadnienia przy stolikach, a na czele znajduje się szkoleniowiec i pulpit z rzutnikiem. Jednak w dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie, placówki szkoleniowe oraz edukacyjne muszą szybko adaptować się do zmieniających się warunków i wdrażać innowacyjne metody nauczania. Wszystko to po to, aby finalnie móc sprostać wymaganiom XXI wieku. Każdego dnia coraz głębiej wkraczamy w świat wirtualnej rzeczywistości i innych zaawansowanych technologii, które obiecują rewolucję w wielu różnych dziedzinach życia, szczególnie w biznesie.

XR czyli VR (Wirtualna Rzeczywistość) i MR (Mieszana Rzeczywistość) już dziś jest szeroko stosowany w wielu branżach na całym świecie, takich jak: szkolenia, medycyna, edukacja, motoryzacja, rozrywka, biznes i innych. Rozwiązanie to pomaga firmom wznieść się na wyższy poziom planowania, komunikacji i egzekucji działań.

Jednocześnie pozwala zaoszczędzić koszty i znacząco wpływa na poprawę wyników. Według prognoz CCS Insight, na przestrzeni najbliższych 5 lat, przedsiębiorstwa zainwestują w XR i kupią o 20% więcej urządzeń rozszerzonej rzeczywistości. Natomiast badania przeprowadzone przez National Training Laboratory wykazało, że wskaźniki zapamiętywania treści prezentowanych w VR wyniosły aż 75%, co w stosunku do tradycyjnych metod nauczania na poziomie wykładu (5%) i czytania (10%)3, są znacznie wyższe.

Szkolenia w VIVERSE stanowią nowy i obiecujący sposób uczenia się w wielu dziedzinach. Poprzez tworzenie w pełni interaktywnych i immersyjnych środowisk, uczestnicy mogą zdobywać doświadczenie i umiejętności

w scenariuszach, które do złudzenia przypominają te realne. Pozwala to nie tylko na idealne przygotowanie na różne okoliczności i globalną współpracę, ale także oszczędność pieniędzy i możliwość analizy dużej ilości danych. VIVERSE otwiera drzwi do przyszłości uczenia się, integrując świat wirtualny z realnym biznesem.

Szkolenie z zakresu cyberbezpieczeństwa

Bezpieczeństwo danych jest kluczowe dla sukcesu każdej organizacji. Tradycyjne metody szkoleń w dziedzinie cyberbezpieczeństwa często nie są wystarczająco skuteczne w przygotowaniu pracowników do obrony przed rosnącym zagrożeniem ze strony hakerów i cyberprzestępców. Tutaj właśnie idealnie sprawdza się VR, umożliwiając tworzenie interaktywnych szkoleń, które angażują w realistyczne scenariusze cyberataków i pozwalają zdobyć praktyczną wiedzę.

Firmy Sun Capital i Giant Lazer stworzyły symulację szkoleniową, która umożliwia uczestnikom wcielenie się w rolę hakera. Ta pełna wrażeń immersyjna przygoda pozwala zdobyć wgląd w metody, jakimi posługują się hakerzy, by w przyszłości móc się przed nimi bronić. Uczestnicy zdobywają wiedzę i poznają najlepsze praktyki, które pozwalają na lepsze zabezpieczenie swoich firm i siebie przed potencjalnymi zagrożeniami w świecie wirtualnym.

„Company (Un)Hacked”, przyjmuje formę gry wideo w wirtualnej rzeczywistości, która pozwala na pełne zaangażowanie w szkolenie. Wchodząc do filmowego blockbusteru, pracownicy wcielają się w postać wybitnego hakera, odpowiadając na wezwanie tajemniczego, bezimiennego pracodawcy. Ich misją jest przeniknięcie do twierdzy, gdzie przechowywane są poufne dane dużych banków i korporacyjnych gigantów. Uczestnik korzysta z różnych narzędzi i metod, aby uzyskać dostęp do danych firmy. Obejmuje to zbieranie informacji o celach wewnątrz firmy za pomocą mediów społecznościowych i inżynierii społecznej do pozyskania haseł, a także wykorzystanie złośliwego oprogramowania i phishingu w celu nieuprawnionego dostępu.

Kompleksowa baza wiedzy zawarta w oprogramowaniu podsumowuje każdą lekcję i oferuje konkretne wskazówki dotyczące najlepszych praktyk, które można zastosować w codziennym życiu zawodowym. Pomaga to osiągnąć lepsze wyniki zarówno dla pracownika, jak i dla firmy.

Szkolenie w kosmosie

Uniwersytet Wrocławski właśnie odebrał długo wyczekiwany symulator edukacyjny statku kosmicznego. To niezwykłe urządzenie zostało stworzone, aby zapewnić niezapomniane doświadczenie prawdziwej podróży po kosmosie. Wyposażony w najnowocześniejszą technologię wirtualnej rzeczywistości VIVE, symulator zapewnia wieloosobową interaktywną podróż przez Układ Słoneczny.

Ta podróż rozpoczyna się w obserwatorium astronomicznym, gdzie czekają cztery stacje symulacyjne. Każda z nich jest pełna innowacyjnych możliwości, które pozwolą uczestnikom na odkrywanie tajemnic poszczególnych planet
i księżyców. W kilkunastominutowej podróży statkiem kosmicznym odwiedzimy Merkurego, Wenus, Marsa, Jowisza i wiele innych niesamowitych miejsc w naszym Układzie Słonecznym.

Realizację tego projektu powierzono firmom Flint Systems oraz SLASE. Flint Systems zaprojektowało i dostarczyło sprzęt w postaci zaawansowanych ruchomych platform, które sprawią, że uczestnicy poczują się jak prawdziwi astronauci. Natomiast firma SLASE przygotowała prezentację wirtualną, która zapewni w pełni immersyjne wrażenia podczas podróży kosmicznej.

Symulator podróży po Układzie Słonecznym nie tylko zachwyca swoją technologią, ale również stanowi doskonałe narzędzie edukacyjne dla młodzieży szkolnej. Uczniowie będą mieli niepowtarzalną okazję zdobyć wiedzę o kosmosie w sposób interaktywny. Ta podróż stanie się częścią interaktywnej wystawy promującej wiedzę o kosmosie i będzie dostępna dla zwiedzających już wkrótce.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments