Cooking Simulator – sprzedażowy hit od Big Cheese Studio – to pierwsza polska gra PC, która debiutuje bezpośrednio na największym rynku gier wideo – w Chinach. Premiera kulinarnego symulatora, na Steam China, została wyznaczona na 25 lipca br. Za wydanie tytułu w Państwie Środka odpowiada Silk Road Games. Cena pojedynczego egz. została ustalona na 128 juanów chińskich, czyli ok 70 zł. Liczba aktywnych graczy w Chinach przekracza już 700 mln, a do 2026 r. krajowe zyski chińskiego gamedevu powinny osiągnąć 55 mld USD.
To duma debiutować z autorskim projektem na największym rynku gier wideo, zwłaszcza w roli prekursora. To dla nas wielkie wyróżnienie. Chiny to rynek bardzo atrakcyjny, ale i wymagający, gdzie proces certyfikacji jest złożony. Jesteśmy podekscytowani, że już w przyszłym tygodniu nasz produkt doczeka się wielkiej premiery na Steam China i będzie miał szansę trafić do tak licznej grupy nowych odbiorców. Mamy duże oczekiwania wobec obecności gry w Państwie Środka. Znając preferencje chińskich graczy, mamy sporą nadzieję, że uda nam się zdobyć ich zainteresowanie, o czym już może świadczyć obecność gry na TOP Wishlist. Gra będzie sprzedawana w cenie 128 juanów, czyli ok 70 zł, w pierwszych dniach otrzymamy widoczność oraz zaproponujemy promocje 20% dla nowych graczy. Dzięki partnerom będziemy obecni na China Joy na dwóch stoiskach razem z Silk Road oraz na oficjalnym stanowisku Steam China. – mówi Łukasz Dębski, prezes zarządu Big Cheese Studio.
Chiński rynek gier jest największym rynkiem gier wideo pod względem liczby użytkowników. Obecnie aktywnych graczy jest już ponad 700 mln. Z danych rynkowych wynika, że w 2021 roku lokalny rynek gier w Chinach wyniósł 45,5 mld USD przychodów, z czego 13,7 mld USD pochodziło z gier PC. Jednocześnie szacunki wskazują, że do 2026 r. krajowe zyski chińskiego gamedevu powinny osiągnąć 55 mld USD. Biorąc pod uwagę potencjał i ogromną skalę rynkową chińskiego gamedevu, Zarząd Big Cheese Studio uważa, że premiera Cooking Simulatora w Chinach przyczyni się to do zwiększenia community gry i jej zasięgów, co w efekcie przyczyni się na wzrost przyszłych wyników spółki.
Debiut tytułu zaplanowany jest na 25 lipca 2023 r. Jednocześnie w dniach 28-31 lipca, chińska wersja gry będzie także dostępna na Steam China i Steam Global w ramach wydarzenia China Joy.
Zgodnie z warunkami współpracy, 80 proc. przychodów generowanych ze sprzedaży tytułu trafi do Big Cheese Studio.
Wierzymy, że tak jak i my, również chińscy gracze dostrzegą potencjał, jaki posiada „Cooking Simulator”. To bardzo dobrze przygotowana produkcja, która ma szansę zdobyć ich serca. Mam nadzieję, że w ślad za Big Cheese Studio pójdą kolejni polscy producenci, którzy dostrzegą potencjał, jaki niesie za sobą branża gier w Państwie Środka. Już wkrótce czekają nas kolejne premiery rodzimych gier w Chinach. Będą to House Flipper oraz Ultimate Fishing Simulator. – mówi Łukasz Robert Włodarczyk, współzałożyciel Silk Road Games.
Cooking Simulator to gra, w której użytkownik wciela się w rolę Szefa kuchni, mając do dyspozycji ponad 140 składników, pełny zestaw przypraw i ponad 80 przepisów. Tytuł swoją premierę na PC miał w połowie 2019 r. i szybko zyskał na popularności międzynarodowej rzeszy graczy, stając się TOP grą o gotowaniu na świecie. Produkt jest regularnie rozwijany dzięki płatnym i darmowym dodatkom oraz tzw. live ops’ om.
Jednocześnie polski evergreen na bieżąco dywersyfikuje swoją grupę odbiorców, poprzez dostosowywanie się do platform konsolowych oraz VR. Tutaj warto przypomnieć, że Cooking Simulator VR cieszy się mianem najlepszej gry VR na Steam 2021 r. W najbliższych planach twórcy gry planują także wydanie drugiej części Cookinga. Sequel będzie zawierał kilka nowości, m.in.: udoskonalone sterowanie, czy też tryb multiplayer. Premiera Cooking Simulatora 2 zaplanowana jest na IV kwartał 2023 r.