epoint

Model New Distribution Capability (NDC) pozwala liniom lotniczym bezpośrednio dostarczać swoje oferty platformom do organizacji podróży. Dzięki temu rozwiązaniu osoby organizujące podróże samodzielnie korzystają z cen identycznych do tych prezentowanych na stronach przewoźników. Dodatkowo otrzymują bardziej precyzyjną informację o dostępności miejsc na pokładzie czy opłatach za bagaż. Klienci Grupy eSky jako pierwsi na świecie korzystają z usług Lufthansa Group oferowanych wyłącznie za pomocą NDC.

Współpraca między Grupą eSky a przewoźnikami zrzeszonymi w Lufthansa Group to kolejny etap zacieśniania relacji partnerskich między firmami. Już w 2020 roku Grupa eSky jako jedna z pierwszych firm na świecie zdecydowała się na uzupełnienie dotychczasowych źródeł pozyskiwania ofert lotniczych o system NDC Lufthansa Group. Efekt? Zaraz po jego wdrożeniu potroiła sprzedaż biletów na rejsy realizowane liniami niemieckiego potentata branży lotniczej. Natomiast ich udział w strukturze sprzedaży linii regularnych wzrósł z blisko 5 proc. w 2019 roku do prawie 14 proc. w 2022 r.

Koncentrujemy się na rozwiązaniach przyszłości, które transformują branżę turystyczną i stawiają klienta na pierwszym miejscu. Model dystrybucji NDC jest jednym z elementów tej zmiany, a ścisła współpraca z Lufthansa Group to idealny przykład wspólnych działań na rzecz klientów linii lotniczych i internetowych biur podróży. Pokazujemy innym graczom na rynku, że współpraca na partnerskich zasadach oznacza wymierne korzyści dla wszystkich stron. – podkreśla Jakub Bajorski, Chief Product Officer w Grupie eSky.

Większy wybór dla klientów i oszczędność dla biur podróży

Od 2020 roku technologia NDC Lufthansa Group jest aktywna we wszystkich serwisach Grupy eSky. Jednak to od 2023 roku klienci firmy – jako pierwsi na świecie – korzystają z oferty niemieckiego giganta wyłącznie w bezpośrednim modelu dystrybucji. Dzięki temu zyskują dostęp nie tylko do cen widocznych w kanale przewoźnika, ale też do wszystkich usług dodatkowych z portfolio linii Air Dolomiti, Austian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings Discover, Lufthansa i SWISS. Chodzi m.in. o możliwość wykupienia bagażu rejestrowanego, dokładny wybór miejsc w samolocie i posiłków, a także wstęp do saloników biznesowych na lotnisku.

Również dla biur podróży model NDC oznacza szereg korzyści, z redukcją kosztów na czele. To dlatego, że nowoczesna technologia dystrybucji pozwala prezentować oferty lotnicze z pominięciem tzw. Globalnych Systemów Dystrybucji (GDS). Umożliwia to łatwiejsze dostosowywanie ofert do potrzeb klientów, inspirowanie ich do podróży oraz ulepszanie obsługi klienta dzięki szybszym i niezawodnym transakcjom. Z kolei linie lotnicze oferujące modele NDC zyskują większą kontrolę nad procesem sprzedaży i mogą efektywniej zarządzać relacjami ze swoimi kontrahentami.

Model NDC z połową udziału w sprzedaży jeszcze w 2023

Współpraca Grupy eSky i Lufthansa Group udowadnia, że model NDC jest przyszłością sprzedaży detalicznej w sektorze lotniczym. W tej chwili firma dystrybuuje oferty 35 linii lotniczych za pomocą tego modelu. Natomiast do końca 2023 r. technologia NDC będzie odpowiadać za ok. połowę sprzedaży w segmencie regularnych linii lotniczych na platformach eSky.

Niezwykle cieszymy się z faktu, że Grupa eSky osiągnęła wyjątkowy poziom adopcji technologii NDC, sprzedając prawie wszystkie oferty linii lotniczych Lufthansa Group poprzez ten kanał. To kolejny kamień milowy w naszej współpracy. Grupa eSky wdrożyła zaawansowaną technologię dystrybucji i staje się pionierem w dostarczaniu klientom szerokiej gamy lotów i produktów dodatkowych linii zrzeszonych w Lufthansa Group. – podkreśla Johannes Walter, Head of Channel Partners w Lufthansa Group.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments