epoint

iTaxi sprawdziła, czym kierują się pasażerowie korzystający z przejazdów taxi. Z badania wynika, że głównym czynnikiem decydującym o wyborze firmy nie jest już cena, lecz bezpieczeństwo. Co jeszcze biorą pod uwagę Polacy wsiadając do taxi?

Na pytanie wielokrotnego wyboru, dotyczące najważniejszych kryteriów decydujących o wyborze firmy taxi, blisko połowa ankietowanych (42 proc.) wskazała, że najistotniejsze jest dla nich bezpieczeństwo. Podróżujący zwracają również uwagę na takie aspekty, jak: wysoki standard usługi (29 proc.), możliwość zamówienia kursu przez aplikację (13 proc.) i komfort podróży (10 proc.). Co ciekawe, najmniej istotną rolę przy wyborze taxi odgrywa aktualnie cena, którą wskazało zaledwie 1 proc. badanych.

Wyniki badania utwierdziły nas w przekonaniu, że po fazie popularności tanich kursów, Polacy na pierwszym miejscu stawiają bezpieczeństwo przejazdu. Trend ten widoczny jest szczególnie wśród kobiet, które niemal dwukrotnie częściej niż mężczyźni, wskazują bezpieczeństwo jako kluczowy aspekt, decydujący o wyborze firmy taxi. Co więcej, aż 79 proc. osób jest gotowych dopłacić do kursu, by zyskać gwarancję poczucia bezpieczeństwa i komfortu. – mówi Renata Bardecka, CEO iTaxi.pl S.A.

W jaki sposób Polacy zamawiają i korzystają z usług taxi?

Okazuje się, że już 56 proc. mieszkańców dużych miast regularnie korzysta z przejazdów taxi, w każdym miesiącu. Pozostałe 44 proc. podróżuje w ten sposób sporadycznie. Jak potwierdzają dane iTaxi, aktualnie 70 proc. osób zamawia przejazd za pomocą aplikacji mobilnej, zaś 30 proc. tym celu dzwoni na infolinię. Przez ostatnie lata rynek taxi mocno się zmienił, a pasażerowie bardzo incydentalnie korzystają z pojazdów dostępnych na postojach i nie „łapią” ich na ulicach – takie sposoby wśród badanych wskazało zaledwie 0,2 proc.

Mieszkańcy miast wojewódzkich, takich jak m.in Warszawa, Gdańsk, Kraków, Wrocław czy Poznań, często rezygnują z własnych samochodów i decydują się na skorzystanie z naszych usług, by w godzinach szczytu móc szybciej dojechać na miejsce buspasami, a także nie musieć szukać wolnych miejsc parkingowych co, zwłaszcza w centrach miast, stanowi coraz większe wyzwanie. Usługi taxi cieszą się również nieustanną popularnością w weekendy i wieczorami. Ponadto zauważamy, że spora część podróżujących, bo aż 30 proc., zamawia przejazdy przez infolinię, która stanowi dla nich nie tylko formę kontaktu, ale także ważny aspekt wpływający na poczucie jakości i bezpieczeństwa realizowanych usług. – komentuje Renata Bardecka, CEO iTaxi.pl S.A.

Czy pasażerowie chcą rozmawiać z kierowcami?

iTaxi sprawdziło również, jaki stosunek mają pasażerowie do rozmów z kierowcami. Aż 70 proc. badanych potwierdziło, że ma neutralne odczucia wobec prób inicjacji kontaktu ze strony kierowcy lub chętnie podejmuje rozmowę. 9 proc. lubi, gdy kierowca nawiązuje dialog i chętnie go podtrzymuje. Jedynie 13 proc. ankietowanych unika rozmowy z kierowcą, a 8 proc. przeszkadzają próby kontaktu.

Badanie ankietowe zostało przeprowadzone na grupie 1530 pasażerów iTaxi, na terenie największych polskich miast, w miesiącach marzec – czerwiec 2023 roku.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments