epoint

Vileda to jedna z najbardziej znanych globalnych marek z segmentu środków czystości. Od ponad 70 lat w milionach domów na całym świecie są wykorzystywane produkty tego producenta. Firma chciała zabłysnąć w swoich działaniach sprzedażowych i usługowych oraz zoptymalizować doświadczenia klientów. W tym celu wykorzystała rozwiązania SAP Sales Cloud, SAP Service Cloud i SAP Commerce Cloud.

Vileda Professional opracowuje i produkuje najnowocześniejsze rozwiązania czyszczące dla profesjonalistów z różnych obszarów, takich jak opieka zdrowotna, sprzątanie budynków oraz sektor HoReCa (hotele, restauracje i kawiarnie). W ramach działań skierowanych do biznesu, przedstawiciele handlowi firmy nie byli w stanie tworzyć raportów ani analizować akcji sprzedażowych za pomocą dotychczas wykorzystywanej bazy danych. Z kolei w przypadku sprzedaży bezpośredniej, jednym z wyzwań była ograniczona możliwość zidentyfikowania problemu z produktem na wczesnym etapie, ze względu na brak odpowiednich narzędzi analitycznych.

Firma chciała zapewnić obu obszarom biznesowym narzędzie do śledzenia danych klientów i projektów oraz analizowania informacji ze wszystkich dostępnych źródeł, w tym z aplikacji SAP ERP. W ten sposób chciała pomóc swojemu zespołowi w podejmowaniu świadomych decyzji biznesowych. Vileda poszukiwała zatem systemu zarządzania relacjami z klientami, który mógłby zostać zintegrowany ze środowiskiem ERP i usprawniłby procesy sprzedaży oraz obsługi.

Dane podstawowe są dla nas kluczem do sukcesu. Bardzo ważne jest, aby nasza aplikacja SAP ERP oraz rozwiązania SAP Commerce Cloud, SAP Service Cloud i SAP Sales Cloud działały w doskonałej harmonii. W ten sposób możemy udostępniać dane w czasie rzeczywistym i usprawnić podejmowanie decyzji w naszych procesach sprzedaży oraz obsługi. Dzięki rozwiązaniu SAP Service Cloud dysponujemy teraz dobrej jakości danymi i narzędziami analitycznymi. Możemy generować raporty za pomocą zaledwie dwóch lub trzech kliknięć myszą lub dotknięć tabletu, co pomaga nam zidentyfikować na wczesnym etapie poważne wyzwania produktowe. mówi Annika Glock, Global IT Manager CRM Processes w Freudenberg Home and Cleaning Solutions GmbH, firmy macierzystej Vileda.

Łączenie procesów sprzedaży i obsługi

Vileda przeprowadziła migrację z aplikacji SAP Customer Relationship Management do rozwiązań SAP Sales Cloud, SAP Service Cloud i SAP Commerce Cloud, otrzymując wsparcie wdrożeniowe od valantic cx. Dzięki rozwiązaniu SAP Service Cloud klienci mogą kontaktować się z firmą, zadając pytania lub dzieląc się opiniami za pośrednictwem kilku kanałów, które są zintegrowane w ramach jednego systemu ticketowania.
Rozwiązanie SAP Sales Cloud pozwala firmie Vileda lepiej zarządzać działaniami sprzedażowymi B2B poprzez gromadzenie i analizowanie cennych danych klientów. Przedstawiciele firmy mogą podejmować trafniejsze decyzje na podstawie całościowego obrazu relacji z kontrahentami.

Firmy i instytucje zazwyczaj kupują produkty Vileda Professional za pośrednictwem dystrybutorów, biorących pod uwagę ich zapotrzebowanie na materiały czyszczące, takie jak detergenty, a także środki czyszczące Vileda. W międzyczasie przedstawiciele handlowi odwiedzają te organizacje, aby doradzić im, jakich rozwiązań czyszczących potrzebują do swoich indywidualnych zastosowań. Dzięki zewnętrznej procedurze wyceny w SAP ERP zintegrowanej z SAP Sales Cloud przedstawiciele handlowi mogą wysyłać oferty sprzedaży bezpośrednio do klientów biznesowych. Wcześniej używali do tego arkuszy kalkulacyjnych.

Zamówienia klientów w sklepach internetowych są rejestrowane w SAP Commerce Cloud, podczas gdy procesy dostawy i realizacji zamówień są odzwierciedlone w SAP ERP. Integracja tego rozwiązania z aplikacją mobilną umożliwia najszybsze możliwe przetwarzanie zamówień i automatyczne przesyłanie informacji o zapasach i zamówieniach do sklepów internetowych.

Wdrożenie SAP Sales Cloud i SAP Service Cloud dla 400 aktywnych użytkowników w 20 krajach zaowocowało wysokiej jakości danymi w czasie rzeczywistym do podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów przez zespoły serwisowe i sprzedażowe firmy Vileda. Przedstawiciele handlowi z Vileda widzą korzyści, jakie czerpią z danych, gdy są one odpowiednio utrzymywane i przetwarzane. Dzięki temu, mogą przeprowadzać rzetelne analizy w sprawny sposób. Jak podkreśla Annika Glock, handlowcy poświęcają obecnie pięć lub 10 minut na początku każdego dnia na aktualizację danych podstawowych w rozwiązaniu SAP Sales Cloud, podczas gdy często logowali się do poprzednich rozwiązań tylko raz w miesiącu.

Zwinność i szybkość działania są kluczowe bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Usprawnianie procesów wewnętrznych dzięki rozwiązaniom chmurowym SAP dedykowanym działom sprzedaży, ecommerce i marketingu przekłada się wprost na lepsze relacje z klientami i poprawę ich doświadczeń, co z kolei jest bezpośrednio skorelowane ze zwiększonymi dochodami firmy. Dokładna analityka pozwala dopasować ofertę do potrzeb odbiorców, a automatyzacja z kolei uwalnia czas kluczowych osób z organizacji, które mogą poświęcić więcej uwagi swoim strategicznym partnerom oraz kontrahentom. Innymi słowy, rozwiązania chmurowe SAP Customer Experience z jednej strony wspierają dochodowość, z drugiej przyczyniają się do optymalizacji kosztów przedsiębiorstwa. komentuje Marcin Zielonka, SAP Customer Experience Senior Sales Executive w SAP Polska.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments