epoint

Ford razem ze swoimi partnerami biznesowymi od lat tworzy i wdraża rozwiązania, które czynią świat lepszym i bardziej zrównoważonym. Wraz z transformacją rynku motoryzacyjnego na samochody zelektryfikowane, marka wykorzystuje szanse na wspólne działania z innymi znaczącymi podmiotami. Potwierdzeniem tego są kontrakty na dostawę 600 elektrycznych samochodów dostawczych Ford E-Transit dla InPost, wiodącej firmy logistycznej w Polsce.

Kontrakty na 600 elektrycznych samochodów dostawczych to nie tylko znakomita wiadomość dla Forda i InPostu, ale także wyraźny sygnał, że elektromobilność jest przyszłością transportu. Ford w Europie chce do 2035 roku być producentem samochodów neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla. Do 2030 roku dwie trzecie sprzedaży pojazdów użytkowych mają stanowić wersje elektryczne albo hybrydowe plug-in. W parze z planami idą także inwestycji – Ford do 2026 roku zainwestuje ponad 50 miliardów dolarów w samochody elektryczne na całym świecie. To największa transformacja w 120-letniej historii Forda. Sieć ładowania BlueOval już teraz ma 450 000 punktów ładowania w całej Europie, a ich liczba dynamicznie rośnie.

InPost przekroczył właśnie imponujący próg 1 000 samochodów elektrycznych we flocie, a także zainstalował już ponad 400 stacji ładowania samochodów elektrycznych we współpracy z GreenWay. Inwestycja dotyczy zarówno sieci ładowarek na terenie oddziałów firmy, jak i publicznie dostępnych ładowarek w pobliżu sieci urządzeń Paczkomat. Celem obu firm jest obniżenie kosztów przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności prowadzonej działalności, a także zmniejszanie emisji dwutlenku węgla będące częścią szeroko zakrojonych działań dekarbonizacyjnych.

Dostarczane samochody to E-Transity w wersji nadwozia L3 o mocy maksymalnej 184 KM i pojemności użytkowej akumulatorów 67 kWh. Zamówione pojazdy zapewniają rozwiązania, które wyróżniają model na tle konkurentów. To m.in. dostępne w standardzie podgrzewane fotele, czujniki parkowania, automatyczna klimatyzacja czy kamera 360 stopni. Funkcje samochodu obsługuje się za pomocą 12-calowego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC4, a lista systemów asystujących kierowcy jest długa i zawiera m.in. tempomat czy system zapobiegania kolizjom z funkcją automatycznego hamowania. Dzięki wielu zaawansowanym rozwiązaniom E-Transit jest zdecydowanym liderem segmentu elektrycznych samochodów dostawczych w Polsce.

Finansującym pojazdy jest Arval Service Lease Polska.

Pojazdy dostawcze są dziś prawdziwą siłą napędzającą rozwój elektromobilności w Polsce. Niemal połowa z wynajmowanych przez nas zeroemisyjnych aut to właśnie eLCV. Takie pojazdy, jako element logistyki ostatniej mili, będą błyskawicznie zyskiwać na popularności wraz z rozwojem stref czystego transportu w miastach. Jest też aspekt ekonomiczny. Wszędzie tam, gdzie koszty transportu stanowią kluczową przewagę biznesową, elektromobilność przyjmuje się najszybciej. To właśnie dzięki temu coraz częściej spotykamy kurierów, którzy rozwożą przesyłki pojazdami z zieloną rejestracją. Cieszę się, że nasza modelowa współpraca z firmami takimi jak InPost i Ford pozwala przyspieszać tę ważną, zieloną zmianę na polskich drogach. powiedział Robert Antczak, dyrektor generalny Arval Service Lease Polska.

Jedyne takie rozwiązania dla biznesu

Ford Pro nie zamierza poprzestać na dostarczaniu pojazdów. Firma intensyfikuje swoje zaangażowanie w elektromobilność poprzez rozwijanie innowacyjnych produktów i usług, takich jak FordLIIVE. Usługa ta jest obecna także w Polsce i pozwala na maksymalizację czasu efektywnej pracy poprzez zmniejszenie liczby awarii i ograniczenie czasu wizyt serwisowych dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i specjalnie dedykowanemu zespołowi specjalistów.

To jedyna taka usługa na rynku, będąca elementem budowania przewagi konkurencyjnej przez Forda, która jednocześnie może pomóc zbudować konkurencyjność firm decydujących się na pojazdy z niebieskim owalem. Ford chce bowiem być liderem w dziedzinie elektrycznych samochodów dostawczych, dostarczając rozwiązania, które nie tylko przyczynią się do ochrony środowiska, ale także pomogą przedsiębiorstwom osiągnąć większą wydajność i rentowność.

Ford Pro obecnie ma w swojej ofercie w pełni elektrycznego E-Transita, ale wkrótce dołączą do niego kolejne modele – E-Transit Custom i E-Transit Courier. Tym samym marka będzie posiadała gamę elektrycznych samochodów dostawczych każdej wielkości, które pozwolą klientom wyróżnić się na drodze i zmaksymalizować wydajność prowadzonej działalności dzięki usłudze FordLIIVE.

Jesteśmy zaangażowani w tworzenie ekologicznej przyszłości, która jest bardziej wydajna i zrównoważona. Nasza współpraca z InPost, jednym z najbardziej innowacyjnych dostawców usług logistycznych, jest kamieniem milowym na naszej drodze do transformacji w kierunku elektromobilności. To jedno z największych wyzwań w już ponad 120-letniej historii Forda, ale jesteśmy na nie doskonale przygotowani. – powiedział Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments