Cosmose AI, firma działająca na kilku rynkach azjatyckich, założona przez Polaka, Mirona Mironiuka, wyceniana na ponad 2 mld zł, uruchamia pionierskie rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji – KAIKAINOW. Dzięki niemu ekran blokady telefonu przekształca się w centrum codziennych inspiracji, nauki i rozrywki, a także nagród.
Firma zaprojektowała nową usługę w taki sposób, aby zamienić nieznośny nawyk właścicieli smartfonów w użyteczną usługę ułatwiającą m.in. naukę języków, zakupy czy śledzenie informacji. KAIKAINOW wykorzystuje obecnie najbezpieczniejszy, najbardziej skalowalny, a co szczególnie ważne obecnie najbardziej energooszczędny protokół blockchain na rynku – NEAR. Nowa usługa jest dostępna dla użytkowników na rynku azjatyckim, korzystających z urządzeń mobilnych m.in. OPPO i realme.
Cosmose AI to globalna platforma, założona w 2014 roku przez Mirona Mironiuka, która łączy najlepsze cechy rozwiązań handlu online i offline, aby zapewnić konsumentom najlepsze doświadczenia zakupowe, jednocześnie zwiększając sprzedaż dla sprzedawców. Innowacyjna technologia firmy, która została zauważona przez twórców rankingów na najlepiej zapowiadające się firmy na świecie, m.in. Forbes oraz Financial Times udostępnia swoje rozwiązania dla najbardziej znanych marek na świecie, takich jak LVMH, Richemont, L’Oréal i Estée Lauder.
Teraz lider rozwiązań AI, ogłosił wprowadzenie na rynek KAIKAINOW, nowej technologii ekranu blokady telefonu, oferującej użytkownikom smartfonów spersonalizowane do ich potrzeb możliwości nauki, dostęp do wiadomości i rozrywki. Nowa usługa zmieni sposób, w jaki użytkownicy dokonują codziennych interakcji z urządzeniami mobilnymi.
Użytkownicy smartfonów sprawdzają średnio 80 razy dziennie ekrany blokady swoich urządzeń, zawsze widząc tę samą tapetę. Wyobraźmy sobie, że zamiast ciągle oglądać jeden obraz, teraz dodatkowo zobaczymy spersonalizowane i dopasowane do nas treści. KAIKAINOW zamienia dość bezużyteczny nawyk w potężne narzędzie edukacyjne i rozrywkowe, a za zaangażowanie nagradza użytkowników. – mówi Miron Mironiuk, założyciel i CEO Cosmose AI.
KAIKAINOW to dobrowolna funkcjonalność (w modelu opt-in), która zapewnia płynną, spersonalizowaną obsługę, pozwalając użytkownikom na bieżąco otrzymywać wartościowe dla nich treści bez konieczności odblokowywania telefonu. Technologia została już zintegrowana przez pięciu producentów smartfonów, w tym OPPO i realme, a użytkownicy mogą z niej korzystać bez pobierania aplikacji. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji na ekranie smartfonu użytkownikowi wyświetlają się wyselekcjonowane i dopasowane do jego preferencji treści dotyczące bieżących wydarzeń, słówka pomagające uczyć się języków obcych, gry lub inspirujące historię, które są wyświetlane naprzemiennie z wygaszaczem ekranu na jego smartfonie.
Oprócz wiadomości i rozrywki użytkownik uzyskuje również dostęp do wirtualnego portfela, żeby kumulować i wydawać nagrody. Użytkownicy otrzymują nagrody za naukę języków, interakcje i czytanie treści, które mogą używać do zakupów offline lub online, w zależności od oferty.
Wierzymy, że stawianie konsumentów w centrum uwagi jest kluczem do innowacji technologicznych. Kierując się tą zasadą, każdy użytkownik telefonu znajduje się w centrum tego rozwoju, aby natychmiast dostarczać mu odpowiednie i interesujące treści. – mówi Gordon Toh, dyrektor sprzedaży Cosmose AI.
Wykorzystanie protokołu NEAR i Web3
Uruchomienie KAIKAINOW następuje po niedawnej strategicznej inwestycji NEAR, w której firma Cosmose AI została wyceniona na 500 milionów dolarów (ponad 2 mld zł).
Jako aplikacja oparta na blockchain, Cosmose AI będzie wykorzystywać jedną z największych zalet Web3 – danie użytkownikom kontroli nad własnymi danymi – dane użytkowników będą przechowywane na ich własnych telefonach komórkowym – zamiast na serwerach dużych dostawców technologii.
Uruchomienie KAIKAINOW przez Cosmose AI pokazuje, jak daleko zaszliśmy w zakresie przekształcania Web3 z innowacyjnego pomysłu w coś, co może przynieść realne korzyści konsumentom, jednocześnie pomagając wspierać lojalność wobec marki i rozwój biznesu w handlu detalicznym. Cieszymy się, że możemy współpracować z tak fantastyczną, szybko rozwijającą się firmą technologiczną, jak Cosmose AI i nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, jak naprawdę zmieni ona świat handlu detalicznego i przybliży świat do masowej adopcji Web3. – mówi Marieke Flament, CEO Fundacji NEAR.