26 października Play of Battle, polska spółka gamingowa, zaprezentuje szerokiej widowni demo gry, będącej unikalnym połączeniem tzw. Grand Strategy Wargame z grami typu RTS (real-time strategy). Spółce przewodzi znany geostrateg, dr Jacek Bartosiak, a w produkcję zaangażowały się także inne znane postacie, m.in. generał Waldemar Skrzypczak.
Prezentacja demo “Play of Battle” (gra nosi tę samą nazwę, co spółka) jest jednocześnie osiągnięciem kamienia milowego w rozwoju produkcji i podsumowaniem fazy koncepcyjnej. Celem stworzenia prototypu było jak najwierniejsze odzwierciedlenie rzeczywistości przedstawionej w twórczości dr. Jacka Bartosiaka i przeniesienie jej do świata gry.
Wysoki poziom realizmu dzięki unikalnym kompetencjom zespołu
Oficjalną, publiczną premierę demo “Play of Battle” zaplanowaliśmy na 26 października, w warszawskiej Kinotece, by zaprezentować efekty naszej pracy graczom i inwestorom. Szczególnie zależało nam na uzyskaniu bardzo wysokiego poziomu realizmu, charakterystycznego dla najlepszych gier wojennych. – komentuje Jacek Bartosiak, prezes spółki Play of Battle.
Cały zespół Play of Battle liczy 17 osób, łączy w sobie kompetencje zarówno w zakresie produkcji gier, jak i unikalnej wiedzy na temat współczesnej geopolityki oraz wojskowości. Zespół został stworzony dzięki zaangażowaniu studia Noobz from Poland, notowanego na NewConnect producenta popularnego “Total Tank Simulator”. Spółka jest udziałowcem Play of Battle, posiadającym niemal 40% akcji.
Współczesny świat w obliczu narastającego konfliktu geopolitycznego
Pomysł na grę Play of Battle powstał już kilka lat temu, spółkę, która zajmuje się jego realizacją, powołano do życia w 2021 roku. W grze miejsce i czas akcji, to współczesny świat, konkretnie lata 2008-2025, a gracz może kierować dowolnym państwem. Twórcy stawiają na jak najlepsze odwzorowanie aktualnej sytuacji politycznej, postępowania państw, oraz regionalnych i światowych konfliktów.
Realizm ma być oddany w tym, z czym borykają się dowódcy na polu współczesnych konfliktów, które w dużej mierze prowadzone są poprzez działania dyplomatyczne, gospodarcze, sankcje ekonomiczne i technologiczne, z uwzględnieniem tzw. drabiny eskalacyjnej konfliktu, a dopiero w ostateczności, poprzez działania zbrojne. – tłumaczy prezes spółki.
Produkcja będzie łączyła w sobie najlepsze cechy tzw. Grand Strategy Wargame, czyli gatunku umożliwiającego graczom sterowanie wybranym państwem w aspekcie politycznym, gospodarczym, dyplomatycznym oraz wojskowym w złożonej rozgrywce, ze strategią czasu rzeczywistego (RTS), pozwalającą zanurzyć się w bezpośrednie starcie. Gracze będą mogli zarówno sterować wybranym państwem na poziomie geostrategicznym, jak i toczyć bitwy na poziomie operacyjno-taktycznym. Gra będzie miała także duże “replayability”, tzn. gracz będzie mógł rozpocząć ją i przejść wielokrotnie.
Produkcja z rozmachem
Prace nad projektem “Play of Battle” rozpoczęto w II połowie 2021 roku, po emisji akcji w crowdfundingu udziałowym, podczas której spółka pozyskała 1,5 mln zł od inwestorów. Wówczas przewidywano, że opracowanie szczegółowej koncepcji i harmonogramu, a także realizację pierwszych kamieni milowych, potrzebne będzie co najmniej kilkanaście miesięcy. Te plany udało się zrealizować, a ich podsumowaniem będzie zaprezentowane demo gry.