epoint

Firma LG Electronics ogłosiła dziś postawienie pierwszego kroku w kierunku przekształcenia się w operatora platformy medialnej i rozrywkowej. Transformacja ta wzbogaci życie klientów poprzez dostarczanie im wartościowych usług oraz starannie dobranych treści za pośrednictwem takich produktów, jak telewizory LG OLED czy LG QNED. LG poinformowało o nowej strategii podczas webOS Partner Summit 2023. Wydarzenie, w którym wzięli udział twórcy treści, dostawcy, deweloperzy i przedstawiciele branży z ponad 30 krajów, miało miejsce w LG Sciencepark w Seulu w Korei Południowej.

Odbywający się po raz pierwszy webOS Partner Summit 2023 to wyjątkowa okazja, podczas której LG mogło zaprezentować swoją wizję i podkreślić ogromną wartość stale rozwijającej się platformy webOS Smart TV dla zaufanych partnerów na całym świecie.
Od czasu wprowadzenia na rynek LG Smart TV w 2014 r. webOS stał się jedną z najczęściej używanych globalnie systemów smart TV. Platforma, oprócz 200 milionów telewizorów LG, obsługuje obecnie również urządzenia innych marek na wielu rynkach. W przyszłości LG planuje rozszerzyć webOS na większą liczbę zewnętrznych producentów telewizorów i wdrożyć platformę także w pozostałych kategoriach produktów. W ciągu 3 lat spodziewa się bowiem ponad 300 milionów urządzeń zaopatrzonych we wspomniane rozwiązanie.

Aby zapewnić wygodę i rozbudowany ekosystem webOS szerszej bazie klientów, LG wdrożyło platformę w wielu kategoriach produktów, takich jak projektory, sprzęt digital signage czy samochodowe systemy informacyjno-rozrywkowe.

Co więcej, liczba marek partnerskich stosujących webOS Hub (rozwiązanie dedykowane innym firmom) wzrosła w ciągu dwóch lat z zaledwie 20 do ponad 300. W tym czasie webOS Hub przeszedł istotne aktualizacje, a różnorodność oferowanych treści została rozszerzona o gry w chmurze i usługi OTT. Pojawiły się też nowe funkcje zwiększające wygodę i poprawiające ogólne wrażenia odbiorców. Ponadto niektóre marki partnerskie wprowadziły własne telewizory OLED z systemem webOS Hub.

Platforma nieustannie ewoluuje, zapewniając aktualizacje oraz wprowadzając ciągłe udoskonalanie interfejsu użytkownika (UI) i poprawę jego wrażeń (UX) w oparciu o dogłębne zrozumienie potrzeb klientów. Aby jak najwięcej odbiorców mogło korzystać z najnowszej wersji webOS na swoich telewizorach, firma LG gwarantuje bezproblemowe aktualizacje systemu operacyjnego – nawet dla wcześniejszych modeli urządzeń.
W ramach strategii rozbudowy ekosystemu platformy webOS LG przejęło w 2021 r. amerykańską firmę Alphonso specjalizującą się w analizie danych reklamowych i treści. W ubiegłym roku Alphonso utworzył spółki zależne w Wielkiej Brytanii i Grecji, przyspieszając globalny rozwój swojej usługi.

W ciągu najbliższych pięciu lat LG zamierza zainwestować w system webOS 1 bilion KRW (ok. 750 milionów USD), aby rozbudować ofertę, która będzie odpowiadać różnorodnym stylom życia oraz preferencjom konsumentów. Firma uważa bowiem, że rozwijając poziom własnej konkurencyjności w dziedzinie treści i usług, zwiększy komfort użytkowania webOS.

Strategiczne inwestycje LG będą koncentrować się na poszerzeniu zakresu treści dostępnych za pośrednictwem webOS, zwiększeniu użyteczności poprzez innowacyjny interfejs oraz wzmacnianiu partnerstwa z podmiotami produkującymi treści na skalę globalną. Firma LG współpracuje z partnerami, aby wprowadzać na platformę nowe technologie dla graczy, fanów sportu i użytkowników z pokolenia Z. Jedną z tych integracji jest Sye – zastrzeżona technologia Prime Video o niskim opóźnieniu przesyłania obrazu i dźwięku. Skorzystają z niej klienci oglądający takie transmisje sportowe na żywo, jak „Thursday Night Football”. Telewizory LG obsługują Netflix w jakości HDR i od niedawna oferują wersję beta Netflix Games on TV. Wprowadzając ekrany lifestyle’owe dla pokolenia Z, firma współpracowała z YouTube, aby udostępnić w modelach typu StanbyME interfejs Native Touch UX dla aplikacji.

LG rozwija również innowacje w obszarze wyszukiwania i rekomendacji opartych na sztucznej inteligencji, ponieważ planuje włączyć funkcję głosowego interfejsu użytkownika (VUI) do aplikacji partnerów. Pozwoli to korzystającym z webOS na łatwiejsze i szybsze wyszukiwanie treści innych firm oraz poruszanie się po nich za pomocą głosu.
Zwiększy się również użyteczność usług. LG Channels 3.0 (bezpłatna platforma streamingowa LG) oferuje coraz bogatszy wybór seriali telewizyjnych, a dzięki odnowionemu interfejsowi pozwala wyświetlać na ekranie więcej rodzajów treści jednocześnie, bez potrzeby przełączania kanałów – w tym transmisje na żywo i filmy.

LG Channels, dostępne w 27 krajach, oferuje obecnie ponad 3000 kanałów, a w marcu 2023 r. miała już ponad 50 milionów abonentów. Tylko w 2022 r. liczba urządzeń z LG Channels wzrosła o 75%, a czas oglądania zwiększył się o 57%. Wzrost odnotowano również w przypadku częstotliwości korzystania z usługi, dzięki czemu platforma stała się jedną z pięciu najczęściej używanych aplikacji w webOS.

Firma LG aktywnie inwestuje w możliwości rozwoju smart TV, współpracując z instytucjami akademickimi w Korei Południowej w celu kształcenia nowego pokolenia zdolnych deweloperów. Wzmacnia także starania o pozyskanie najwyższej klasy specjalistów od oprogramowania na całym świecie.

LG wprowadza zmiany dzięki podejściu zorientowanemu całkowicie na klienta. Wizja „Sync to You, Open to All” wyraża dążenie firmy do zapewniania spersonalizowanych wrażeń dostosowanych do preferencji i stylu życia każdego odbiorcy oraz tworzenia produktów dostępnych dla wszystkich.

LG zamierza przekształcić się w operatora platformy medialnej i rozrywkowej, która oferuje unikalne treści i usługi podnoszące jakość życia klientów. Transformacja ta nie byłaby możliwa, gdyby nie pozycja LG jako lidera w dziedzinie telewizorów OLED przez ostatnich dziesięć lat oraz innowacyjna technologia zastosowana w platformie webOS Smart TV.

Park Hyoung-sei, Prezes LG Home Entertainment Company, przemawiając na webOS Partner Summit 2023

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments