DRAGO entertainment – notowany na NewConnect deweloper gier wideo, autor globalnego hitu ‘Gas Station Simulator’ – intensywnie przygotowuje się do premiery swojej największej autorskiej produkcji 'Winter Survival’. Aktualnie Studio prezentuje odświeżoną kartę Steam oraz nowe logo gry, które jest efektem kooperacji z firmą The Beast, znaną ze współpracy z CD Projekt, One More Level i 11-Bit. Wkrótce zaprezentowany zostanie także nowy teaser gry. Premiera tytułu w trybie Early Access została wyznaczona na 28 lutego 2024 r., a już w pod koniec października br. spółka zaprezentuje rozgrywkę w ramach autorskiego eventu, o szczegółach którego poinformuje wkrótce.
‘Winter Survival’ to pierwsza autorska gra DRAGO z gatunku survival oraz obecnie najważniejszy projekt Spółki. Tytuł oferuje unikalne doświadczenia, różniące się od wcześniejszych produkcji Studia. W ramach projektu gracze zostaną przeniesieni do surowego i nieprzewidywalnego świata zimy, gdzie przetrwanie podczas wyprawy w rejonie Mount Washington jest kluczem do sukcesu.
Rozpoczynamy intensywny proces marketingowy i kontynuujemy pracę nad udoskonaleniem gry 'Winter Survival’. Wykorzystując okazję, chcielibyśmy serdecznie podziękować naszej wspaniałej społeczności za dotychczasowe wsparcie i cierpliwość. Jednocześnie pragniemy ogłosić, że po dokładnej analizie dostępnych okien wydawniczych na platformie Steam, zdecydowaliśmy, że premiera gry odbędzie się z początkiem 2024 roku, a konkretnie 28 lutego. Wcześniej, tuż przed premierą naszego tytułu, podczas lutowego Steam Fest, oddamy w ręce graczy odświeżone demo gry. Najważniejsze jest dla nas dostarczenie możliwie najlepiej dopracowanego produktu, który w pełni wykorzysta jego ogromny potencjał, stąd właśnie wybór ww. daty premiery gry. – mówi Joanna Tynor, prezes zarządu w DRAGO entertainment SA.
Odświeżona karta gry: https://store.steampowered.com/app/1394960/Winter_Survival/
Prócz nowego logo i odświeżonej karty gry, krakowskie Studio wkrótce zaprezentuje nowy teaser, który jest kolejnym etapem rebrandingu tytułu.
’Winter Survival’ to nasz największy tytuł i jednocześnie pierwszy projekt tworzony w gatunku survival. Stąd też najbliższe miesiące chcemy wykorzystać na efektywną promocję gry oraz playtesty i kontrole jakości. Wszystko po to by efekt końcowy spełnił sugestie i oczekiwania naszych graczy. Jest to bardzo dokładanie przemyślana strategia. Jesteśmy bardzo podekscytowani nadchodzącą premierą. – mówi Piotr Żygadło, COO w DRAGO entertainment SA.
W ‘Winter Survival’ czekają na gracza wyzwania związane nie tylko z dzikimi zwierzętami i ryzykiem związanym z poruszaniem się po nieznanym terenie, ale także problemy związane z temperaturą czy poszukiwaniem pożywienia i zapasów w przykrytej śniegiem dzikiej krainie. Do dyspozycji gracza oddane zostały systemy pozwalające na tworzenie wyposażania, budowanie schronień i pułapek, polowania i walki, chociaż czasami wyzwaniem może być nawet znalezienie wystarczającej ilości ciepła, by roztopić śnieg. W czasie rozgrywki będzie można doświadczyć zimna, pragnienia, głodu i skrajnego wyczerpania – nie tylko fizycznego, ale i mentalnego. „Sanity” jest jednym z unikatowych systemów, które ‘Winter Survival’ wprowadza do sektora gier z gatunku survival. Jego celem jest wzbogacenie przeżyć gracza i pokazanie jak wielkim przeciążaniom poddawany jest organizm w tak skrajnych warunkach.
Podjęliśmy wiele strategicznych decyzji, które znacząco wpłynęły na dotychczasowy zakres prac nad grą. Przejście na Unreal Engine 5 przed wejściem w Early Access umożliwiło nam wykorzystanie nowoczesnych technologii, tj. Nanite, Lumen, czy Temporal Super Resolution, które pozwalają na stworzenie realistycznych widoków otwartego świata oraz wzmocnione odczuwanie dynamicznej zmiany pogody. Ponadto rozszerzyliśmy grę o wiele dodatkowych mechanik i nowe elementy rozgrywki, dodaliśmy systemy aktywnej walki, budowy baz oraz tryb nieskończonej rozgrywki. Bez przejścia na nową wersję silnika ryzykowalibyśmy szybszym „starzeniem się” gry, a dzięki wczesnej jego zmianie, nie tylko mamy szansę na dłuższy ogon sprzedaży, ale i minimalizujemy koszty jego aktualizacji. Zmiana ta w późniejszych etapach cyklu życia produktu wiązałaby się ze znacznie większymi kosztami i nakładami pracy. – mówi Lucjan Mikociak, współzałożyciel i Szef Studia DRAGO entertainment SA.
DRAGO entertainment to ceniony producent i wydawca gier wideo, który ma na swoim koncie kilka własnych tytułów, w tym światowy hit ‘Gas Station Simulator’, który jest stale rozwijany o DLC i nowe gry z uniwersum. Tytuł już po 90 min. od wydania, zwrócił twórcom wszystkie koszty produkcji. Globalna sprzedaż gry przekracza już milion egzemplarzy.
Jednym z najbliższych celów biznesowych DRAGO entertainment jest przeniesienie akcji na Rynek Główny GPW w Warszawie. Obecnie Spółka oczekuje na wyznaczenie pierwszego dnia notowań.