Fonia, operator aplikacji zakupowej i dostawca usług telekomunikacyjnych chce precyzyjnie łączyć marki z kupującymi zainteresowanymi konkretnymi produktami. Ma w tym pomóc zakup części firmy Selectivv, wyspecjalizowanej w realizacji kampanii marketingowych online z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i dużych zbiorów danych (Big Data).
Aplikacja z rabatami i benefitami w modelu subskrypcyjnym oraz dostawca usług telekomunikacyjnych – Fonia, kupuje część firmy Selectivv, specjalizującej się w realizacji kampanii marketingowych online. Selectivv jest uznanym graczem na rynku reklamy, znanym z wykorzystania sztucznej inteligencji oraz dużych zbiorów danych, co pozwala na precyzyjne docieranie do odbiorców, w oparciu o analizę ich zainteresowań. Po sfinalizowaniu transakcji część aktywów Selectivv zostanie zintegrowana z Fonią, co pozwoli na znaczące rozszerzenie oferty.
Klienci Fonii (dla których dedykowana jest platforma Fonia.app), dzięki temu strategicznemu ruchowi, zyskają dostęp do ofert lepiej dopasowanych do swoich indywidualnych zainteresowań. Będzie to możliwe dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii analizy danych, które pozwolą na precyzyjne targetowanie ofert. Dodatkowo Fonia rozszerzy swoją działalność o kompleksowe usługi z zakresu marketingu cyfrowego i dotarciem do 20 mln użytkowników, co jest znaczącym krokiem w rozwoju firmy.
Nowo włączona część biznesu będzie funkcjonować pod szyldem Fonia.digital, która jest odpowiedzialna za współpracę z firmami zainteresowanymi reklamą w wielokanałowym środowisku komunikacji cyfrowej. Dzięki integracji ze wspomnianą wyżej częścią Selectivv Fonia.digital umożliwi jeszcze lepsze dostosowanie oferty do potrzeb reklamodawców.
Fonia idzie na zakupy
Selectivv od ponad 8 lat realizuje kampanie online z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i analizy dużych zbiorów danych. Firma zbiera dane o preferencjach użytkowników z setek tysięcy aplikacji i ponad 17 milionów stron mobilnych. Dzięki temu może docierać do klientów z bardzo precyzyjnymi komunikatami dopasowanymi do ich zainteresowań, przy istotnym obniżeniu kosztów. Firma na swoim koncie realizację ponad 4000 kampanii dla ponad 400 klientów w blisko 20 krajach.
Mija dokładnie rok, odkąd weszliśmy na rynek telekomunikacyjny. W tym czasie nasze usługi ewoluowały. Dziś jesteśmy nie tylko operatorem oferującym usługi głosowe i pakiety danych, ale przede wszystkim operatorem aplikacji rabatowej, z której skorzystało do tej pory ponad milion osób i za pośrednictwem której można kupować taniej w ponad 600 sklepach internetowych. Od początku działalności realizujemy kampanie reklamowe skierowane do kupujących i widzimy w tym obszarze duży potencjał. Zakup części Selectivv da nam znacznie większe możliwości realizacji takich działań i przyniesie ze sobą korzyści zarówno dla marek, jak i naszych klientów korzystających z rabatów i usług telekomunikacyjnych. Nie ma dzisiaj na rynku firmy, która tak precyzyjnie będzie w stanie dotrzeć do kupujących i zaoferować im dokładnie to, czego szukają. – przekonuje Tomasz Mazek, członek zarządu Fonii.
Ponad 20 mln osób w zasięgu
Do tej pory Fonia realizowała kampanie skierowane wyłącznie do użytkowników aplikacji mobilnej i portalu, a także abonentów sieci korzystających z usług telefonii komórkowej. To ponad 1 mln użytkowników, którzy skorzystali z kuponów rabatowych i cashback, kilkadziesiąt tysięcy użytkowników aplikacji Fonia.app oraz 10 tys. najbardziej lojalnych użytkowników usług telekomunikacyjnych. Po zakupie części Selectivv to się diametralnie zmieni. Firma będzie mogła dotrzeć do 20 mln internautów i dodatkowo realizować kampanie z wykorzystaniem wielu kanałów komunikacji: nie tylko SMS, e-mail, aplikacji rabatowej, ale także m.in. mediów społecznościowych.
Doskonale wiemy, czego szukają w sieci i możemy bardzo precyzyjnie dopasować komunikat reklamowy do ich zainteresowań. Z kolei Fonia dysponuje bazą obejmującą ponad milion osób, kilkaset tysięcy adresów e-mail i numerów telefonów, a także 1st party cookies. Połączenie możliwości Fonii, naszych kompetencji oraz technologii sprawią, że nowa oferta Fonia.digital stanie się kompletna i wszechstronna. Użytkownicy aplikacji otrzymają rabaty lepiej dopasowane do swoich preferencji, a reklamodawcy będą mogli realizować precyzyjne kampanie reklamowe skierowane do kupujących zainteresowanych konkretnymi produktami i usługami. Klient, który szuka telefonu, otrzyma propozycję zniżki lub cashbacku na zakup telefonu, a nie np. mebli ogrodowych. – zaznacza Dominik Karbowski, współzałożyciel Selectivv. Część Selectivv, która nie zostanie wykupiona przez Fonię, będzie odpowiedzialna za realizację projektów badawczych i analitycznych.
Usługi bez zmian
Fonia zadebiutowała na rynku telekomunikacyjnym we wrześniu 2022 r., proponując klientom usługi głosowe i internetowe oraz kupony rabatowe i cashback. Co istotne z punktu widzenia użytkowników, którzy korzystają z tych usług, zakup części Selectivv nie ma wpływu na dotychczasową ofertę.
Wciąż będą mogli oni skorzystać z pojedynczego kuponu rabatowego oferowanego przez kilkaset sklepów. W bezpłatnym wariancie użytkownicy mogą korzystać z podstawowych rabatów oraz dodatkowo zbierać cashback. W wariancie Premium przy subskrypcji wynoszącej 10 PLN miesięcznie zyskują dostęp do oferty specjalnej, która obejmuje cashback nawet do 30 proc., a także dodatkowe benefity zarezerwowane dla abonentów pakietu premium. Dzięki temu użytkownicy mogą zaoszczędzić nie tylko na zakupach, ale także podczas zamawiania jedzenia czy na opłatach subskrypcyjnych za popularne serwisy online.
W wariancie Premium+SIM za dodatkowe 14 zł użytkownik może dzwonić, SMS-ować bez limitu w kraju i korzystać z 40 GB Internetu w miesiącu. W zamian za korzystanie z usług Fonii w cenach niższych niż u konkurencji użytkownikowi po zakończeniu połączenia telefonicznego wyświetla się reklama.