CEVA Logistics podsumowuje 15 lat współpracy z Orange Polska, jedną z największych sieci komórkowych w naszym kraju. CEVA, jako główny operator logistyczny tej sieci, odpowiada za zarządzanie dostawami produktów do klientów i salonów sprzedaży Orange w całej Polsce.
CEVA Logistics podpisała umowę na obsługę logistyczną Orange Polska w 2008 roku. Wtedy też został uruchomiony przez CEVA magazyn centralny produktów Orange w Ołtarzewie o powierzchni 17 tys. mkw. Co warto podkreślić, już po niespełna dwóch latach od jego otwarcia, jako pierwszy w Polsce, obiekt ten uzyskał status magazynu pokazowego „Showcase”.
W ciągu 15 lat CEVA i Orange Polska systematycznie rozszerzały zakres swojej współpracy, w odpowiedzi na dynamiczny rozwój biznesu operatora sieci komórkowej i nowe wyzwania rynku. Obecnie CEVA zarządza magazynem centralnym w Ołtarzewie oraz prowadzi obsługę w 8 lokalizacjach na terenie Polski. Jej zadaniem jest kompletacja i wysyłka zamówień składanych przez klientów i salony sprzedaży Orange w całej Polsce. Asortyment obsługiwanych towarów jest bardzo szeroki i zróżnicowany, od telefonów komórkowych, kart SIM, dekoderów, modemów, części zamiennych, po materiały marketingowe i wyposażenie salonów.
W magazynie centralnym w Ołtarzewie zespół pracowników CEVA Logistics zapewnia kompleksową obsługę logistyczną, transport, obsługę zwrotów i zamówień awaryjnych dla partnerów technicznych, a także wyspecjalizowane usługi o wartości dodanej. Należy do nich kitting, pakowanie, testowanie, obsługa reklamacji oraz odnowa urządzeń.
Piotr Wichrowski, Operations Contract Management Head, CEVA Logistics, podkreśla: Piętnaście lat współpracy z Orange Polska pokazuje nam, jak ważna jest umiejętność budowania relacji z klientem dla wspólnych doświadczeń, rozwoju i utrzymania pozycji na rynku. Tak długotrwała współpraca musi opierać się na wysokiej jakości obsługi, wyspecjalizowanym i doświadczonym w obsłudze branży telekomunikacyjnej zespole, otwartym na nowe pomysły i potrzeby. Cieszymy się, że wspólnie z naszym klientem możemy rozwijać dalej tę współpracę i osiągać kolejne cele.
Automatyzacja zwiększa efektywność
W zarządzanych lokalizacjach CEVA stawia na wykorzystanie innowacyjnych technologii i wdrażanie najnowocześniejszych rozwiązań z zakresu automatyzacji procesów. Ich celem jest zwiększenie efektywności i wydajności obsługi magazynowej, a także, co ma kluczowe znaczenie, skracanie czasu realizacji dostaw.
Jednym z przykładów jest zautomatyzowany system kompletacji zamówień. Opiera się na wykorzystaniu przenośników rolkowo-taśmowych z automatycznym układem transportu kontenerów do stref kompletacji, wagi dynamicznej, która weryfikuje poprawność zamówienia oraz skanera umożliwiającego sortowanie przesyłek dla różnych firm kurierskich.
Wspólnie dla zrównoważonego rozwoju i środowiska
CEVA Logistics i Orange Polska przykładają dużą wagę i wspólnie wdrażają proekologiczne rozwiązania i standardy, tak aby w jak największym stopniu zminimalizować wpływ łańcucha dostaw na środowisko.
W magazynie w Ołtarzewie, z inicjatywy Orange, wdrożono całkowicie elektroniczny obieg dokumentów magazynowych. Jak wynika z wyliczeń Orange, przyniesie to oszczędność na poziomie ok. 600 tys. kartek papieru rocznie, co jest równoznaczne z zachowaniem 102 drzew. CEVA wdrożyła także projekt ekologicznych pudełek kartonowych do wysyłki, niewymagających foliowania i dołączanych dokumentów. Ich zastosowanie przekłada się na roczne oszczędności ok. 4 ton folii i ok. 120 kWh energii elektrycznej co nam daje redukcję ilości emisji CO2 – 3,364 tony dla folii oraz 79 kg dla energii elektrycznej.
W Ołtarzewie zamontowano również praso-kontenery, czyli pojemniki, które przygotowują do recyklingu odpady tekturowe i foliowe. Warto też wspomnieć o rozwiązaniach ograniczających zużycie energii elektrycznej, tj. inteligentny system oświetlenia LED z czujnikami ruchu albo wykorzystanie kurtyn paskowych w dokach przeładunkowych, co zapewnia dodatkową izolację termiczną i obniża koszty ogrzewania.