Flying Bisons, polska spółka doradcza działająca w obszarze digital, zwiększy zatrudnienie w Q3 i Q4 2023 roku o ponad 40%. Ma to związek z dynamicznym rozwojem organizacji oraz rozpoczęciem współpracy z Takamol Holding w Arabii Saudyjskiej – firma otworzy do końca roku biuro w tym kraju. Ponadto międzynarodową ekspansję Flying Bisons na rynkach blisko-wschodnich ma wspomóc zatrudniony w sierpniu br. na stanowisku Business Development Managera i Digital Advisora Piotr Wojciuk.
Zaczęliśmy od zbudowania mocnej pozycji Flying Bisons na rodzimym rynku. Po pierwszym roku działalności w 2016, realizując projekty z zakresu UX i CX Design oraz wspierając klientów w procesie Digital Transformation & Acceleration, osiągnęliśmy przychód 497 322 PLN. W 2021 był to już poziom ponad 6 milionów zł, przy EBITDA w wysokości 1 374 643 PLN. Na koniec br. spodziewamy się, że przychód Flying Bisons przekroczy 27 mln PLN i około 10 mln EBIDTA (to dane na podstawie podpisanych kontraktów). – tłumaczy Łukasz Kowalski, założyciel i członek zarządu Flying Bisons.
W ciągu trzech lat odnotowaliśmy 500% wzrost finansowy. Do tej pory zrealizowaliśmy ponad 200 projektów dla przeszło 100 klientów. Wśród firm, z którymi współpracowaliśmy i nadal działamy, wymienić można m.in. takie marki, jak PwC, McDonald’s, Play, Coca-Colę, Grupę Żywiec, Canal+, HUAWEI, Loreal, NC+, Mastercard czy Biedronkę. Co istotne, jesteśmy przykładem firmy, która zbudowała swój sukces bez zewnętrznego wsparcia. Od samego początku finansujemy swoją działalność w 100% z własnych środków. – dodaje Kamil Tatol, CEO Flying Bisons.
Jak podkreśla przedstawicielka firmy, sukces Flying Bisons nie byłby możliwy bez wsparcia zaangażowanego zespołu.
Siłą Flying Bisons jest młody, zgrany, ale już doświadczony zespół. Osoby, które pracują w naszej firmie, mają za sobą wiele z sukcesem zrealizowanych projektów z zakresu UX i CX Design. W celu wcielenia naszych międzynarodowych ambicji w życie wciąż poszukujemy nowych pracowników. – dodaje Kinga Sobczak, Head of People we Flying Bisons.
Zwiększenie zatrudnienia
Obecnie we Flying Bisons pracuje 100 specjalistów i specjalistek. Tylko w III. kwartale 2023 roku szeregi spółki wzmocniło 20 nowych osób. Do końca br. firma planuje zatrudnienie kilkunastu kolejnych, w tym 5 w Arabii Saudyjskiej.
Wynika to z faktu, że w lipcu br. spółka podpisała kontrakt na świadczenie usług z saudyjskim podmiotem rządowym Takamol Holding, realizującym działania dla ministerstw, w tym m.in. resortu pracy. Z tego względu Flying Bisons planuje jeszcze w tym roku otwarcie w tym kraju swojego stacjonarnego biura.
Kwestia organizacji przestrzeni biurowej w danym kraju oraz zatrudnienie pracowników danej narodowości to naszym zdaniem priorytetowy krok na drodze ku międzynarodowej ekspansji. Jest to zdecydowane ułatwienie, zwłaszcza w kontekście ewentualnych różnic kulturowych. Pracownik, który wychował się i żyje w konkretnym kraju – w tym przypadku w Arabii Saudyjskiej – rozumie mechanizmy obyczajowe, prawne czy też organizacyjne oraz jest cennym wsparciem w organizacji codziennej pracy – tłumaczy Kamil Tatol.
Global first – Flying Bisons otwiera biuro w Arabii Saudyjskiej
Flying Bisons od samego założenia w 2016 roku jest firmą nastawioną na skalowanie biznesu poza Polską oraz ekspansję zagraniczną. Naszą ambicją jest ekspansja w Europie Zachodniej oraz na Bliskim Wschodzie. Należy pamiętać, że wyjście poza granice kraju często motywowane jest dodatkowym przychodem – nierzadko na zupełnie innej marży. – wyjaśnia Łukasz Kowalski.
Jednym z pierwszych kroków w kierunku realizacji strategii ekspansji biznesowej na Bliskim Wschodzie jest również zatrudnienie w lipcu br. na stanowisku Business Development Managera i Digital Advisora – Piotra Wojciuka. Oprócz odpowiedzialności za rozwój firmy przede wszystkim w Arabii Saudyjskiej odpowiada on także za usprawnianie procesów sprzedażowych w całej organizacji. Pierwsze doświadczenia w sprzedaży usług zdobywał w Stowarzyszeniu Studenckim BEST, będąc odpowiedzialnym za pozyskiwanie sponsorów na wydarzenia międzynarodowe. Później dołączył do Growbots, firmy świadczącej usługi SaaS, która dostarcza klientom (głównie ze Stanów Zjednoczonych) platformę all-in-one, służącą do automatyzacji sprzedaży wychodzącej.
Następnie, pracując 3 lata w software housie EL Passion, jako Senior Business Development & Account Manager był odpowiedzialny za pozyskiwanie nowych projektów oraz rozwój relacji biznesowych z obecnymi klientami – przede wszystkim startupami ze Skandynawii, jak również Polski i całego świata.
Piotr Wojciuk zdobywał wykształcenie na prestiżowych polskich uczelniach. Studiował Energetykę na Politechnice Warszawskiej, Globalny Biznes, Finanse i Zarządzanie w Szkole Głównej Handlowej oraz Kształcenie Głosu i Mowy na Uniwersytecie SWPS.
Ekspansja międzynarodowa staje się naturalnym krokiem rozwoju dla polskich spółek. Jak wynika z danych z raportu Adyen Retail Report 202311, liczba polskich firm chcących sprzedawać swoje produkty na innych rynkach wzrosła od zeszłego roku dwukrotnie i obecnie dotyczy 45% przedsiębiorców. Wyrażają oni chęć ekspansji na nowych, międzynarodowych rynkach do 2026 roku.