epoint

Bartosz Rosłoński, prezes Immersion Games, w rozmowie o goglach VR Meta Quest 3, których premiera przypada na 10 października.

Czy okulary Meta Quest 3 odmienią rynek VR?

Gogle Meta Quest 3 z pewnością mają potencjał, żeby odmienić rynek. Nawet jeżeli do tego nie dojdzie, to jestem przekonany, że wniosą w niego spore ożywienie. Meta Quest 3, podobnie jak Quest Pro, kładzie duży nacisk na funkcjonalności z zakresu Mixed Reality, ale jest dostępny dla konsumentów w cenie znacznie niższej niż jego biznesowy odpowiednik.

Mieszana rzeczywistość otwiera niesamowite możliwości dla twórców aplikacji i gier. Szczególnie spodobała mi się zaprezentowana na tegorocznej konferencji Meta Connect aplikacja „Magic Keys”, która umożliwia naukę gry na pianinie. Wystarczy założyć okulary, uruchomić aplikację, a klawisze same się przed nami pojawią. Sensory rejestrujące ruchy rąk przenoszą to na realną grę na wirtualnym urządzeniu.

To naprawdę fascynujące i otwiera wiele nowych możliwości dla twórców. Jestem bardzo ciekawy, jak będą wykorzystywać elementy świata realnego w przyszłych grach.

Czym najnowszy model okularów będzie się różnić od poprzedniego modelu (Quest 2)?

Meta Quest 3 wprowadza ulepszenia praktycznie we wszystkich aspektach technicznych w
porównaniu z poprzednikiem – oferuje wyższą rozdzielczość, większą ilość pamięci RAM, lepsze soczewki czy pojemniejsze dyski do przechowywania gier i aplikacji. Samo urządzenie jest znacznie mniejsze i lżejsze, co przekłada się na wygodę użytkowania, dzięki lepszemu rozłożeniu wagi. Z kolei nowe, kolorowe kamery umożliwią lepszą kontrolę nad otoczeniem użytkownika.

Co ciekawe, zarówno Meta Quest Pro, jak i Meta Quest 2 wkrótce otrzymają aktualizację
oprogramowania, dzięki której ich wydajność ma wzrosnąć. To pokazuje, że Meta robi ogromne postępy nie tylko w dziedzinie hardware’u, ale też i softu.

Czego możemy spodziewać się po nowych okularach? Jakie będą ich wady i zalety?

Przede wszystkim możemy spodziewać się dużo lepszych wrażeń wizualnych w grach, co przekłada się na jeszcze wyższy stopień immersji użytkowników. Porównania prezentowane przez Metę robią niesamowite wrażenie, takie jakiego byśmy oczekiwali po urządzeniach nowej generacji. Już teraz VR oferuje immersję, której nie oferuje żadna inna platforma, a teraz będzie to jeszcze bardziej rozbudowane. Owszem, rozwiązania PC od dawna oferują niesamowite możliwości w zakresie generowania grafiki (korzystają w końcu z mocy obliczeniowej komputerów stacjonarnych) ale konieczność połączenia za pomocą kabla jest dla wielu sporym ograniczeniem. Meta Quest 3 nie ma tych problemów, a gry i aplikacje wyglądają na nim znakomicie.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments