epoint

W Cukrowni w Żninie zakończył się tegoroczny Kongres GIS organizowany przez Esri Polska. Pośród setek głosów i wielu wątków tego największego w Polsce spotkania o rozwiązaniach bazujących na technologiach geolokalizacyjnych, szczególnie dało się słyszeć jedno, wspólne stanowisko: Żaden człowiek, ani nawet grupa ekspertów, nie jest w stanie w pełni przewidzieć następstw zachodzących zmian bez odpowiedniego wsparcia. Dlatego możliwości, jakie oferuje GIS, są obecnie kluczowe, by działać sprawnie, minimalizując poczucie niepewności, niezależnie od rodzaju działalności i sektora.

Setki gości ze świata biznesu, sektora publicznego oraz edukacji i nauki spotkało się w dniach 25 – 26 października w żnińskiej Cukrowni, by rozmawiać o możliwościach, jakie daje wykorzystanie w swojej działalności technologii GIS. To największe spotkanie poświęcone temu tematowi, organizowane kolejny raz pod patronatem Esri Polska. W tym roku zgromadzeni goście mogli dowiedzieć się, jak technologie geolokalizacyjne wykorzystują m.in. Allegro, Orange, Veolia, Savills, Żabka Polska, Tatrzański Park Narodowy, Gaz-System, Energa Operator, takie miasta jak Warszawa, Łódź czy Kraków oraz uczelnie, administracja różnych szczebli i wiele innych podmiotów.

Wygoda klientów stanowi bardzo ważny aspekt działalności Allegro, na który kładziemy duży nacisk także w procesie rozwoju marki Allegro One. W tym celu, wraz z planami rozwoju automatów paczkowych One Box istotne stało się poznanie preferencji klientów w kontekście geograficznym, by zoptymalizować proces wyboru lokalizacji dla naszych urządzeń. Stworzone przez nas rozwiązania bazujące na ArcGIS Online, pozwoliły usprawnić realizację projektu, a tym samym zwiększyć tempo ekspansji i rozwoju naszej firmy. Mówiąc krótko: dziś, dzięki GIS, wiemy nie tylko czego chcą klienci, ale także jak ich oczekiwania i potrzeby rozkładają się na mapie, dzięki czemu możemy podejmować punktowe, celowane działania. – powiedział po swojej prezentacji Karol Herszfeld, Location Intelligence Manager w Allegro.  

To tylko jeden z przykładów tego, o czym goście tegorocznego kongresu, realizowanego pod hasłem „Zmień perspektywę!”, mogli posłuchać podczas spotkania. W jego trakcie nie zabrakło przykładów wykorzystania technologii GIS w połączeniu z innymi rozwiązaniami podbijającymi obecnie rynki jak sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe, digital twin, BIM czy bezzałogowe statki powietrzne, czyli drony.

Wiele mówi się o cyfryzacji, chmurze czy gromadzeniu, przetwarzaniu i wykorzystywaniu danych. Tymczasem nadal rzadko pamięta się o tym, że każda dana, każdy bajt informacji został wytworzony gdzieś, w jakimś miejscu. Można mu więc przypisać określoną lokalizację. A kiedy już się to zrobi i dane zwizualizuje na mapie, odsłania się zupełnie nowa perspektywa działania, pozwalająca podejmować jeszcze bardziej przemyślane decyzje. To potencjał, który drzemie w narzędziach wykorzystujących GIS. W obecnych warunkach, kiedy nie tylko każdy rok, ale niemal każdy miesiąc przynosi zmiany, to nieocenione wsparcie, pozwalające zorientować się w obecnej sytuacji i przygotować wiarygodne prognozy na przyszłość. Dlatego cieszę się, że z roku na rok GIS zyskuje na popularności, czego dowodzi choćby liczba prelegentów i uczestników naszego kongresu. – mówi Agnieszka Nosal, Dyrektor Zarządzająca Esri Polska. 

Choć goście kongresu rozjechali się już po Polsce i świecie, to warto pamiętać, że społeczność skupiona wokół GIS ma swoje miejsce także w przestrzeni wirtualnej. Jest nim portal ArcanaGIS.pl, skąd wszyscy, którzy wciąż czują niedosyt inspiracji i pomysłów na wykorzystanie technologii geoprzestrzennych, mogą czerpać bez limitów. Ci zaś, którzy wolą osobiste spotkania i rozmowy, na kolejne takie wydarzenie muszą jeszcze poczekać.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments