epoint

Odświeżony design, możliwość dodawania zdjęć produktów, dark mode, gazetki promocyjne — to tylko niektóre zmiany, które w ostatnim czasie wprowadził w swojej liście zakupów Listonic. Najwięcej nowości czeka na użytkowników iPhonów — aplikacja na iOS została napisana zupełnie od podstaw!

Aplikacja z listą zakupów to projekt, który na pierwszy rzut oka wydaje się stosunkowo prosty. Rozwiązania, które wprowadza Listonic pokazują jednak, że jest wiele szczegółów, które można modyfikować i poprawiać dzięki temu doświadczenia użytkownika.

Największe zmiany w ostatnim czasie przeszła aplikacja Listonic na iOS. Jak podają twórcy, to nie była standardowa aktualizacja systemu z drobnymi poprawkami.

Najnowsza wersja Listonic na iOS to aplikacja napisana zupełnie od podstaw, w całości w SwiftUI. Pracowaliśmy nad nią przez kilkanaście miesięcy, a dla wielu pracowników przez cały ten czas było to priorytetowe zadanie- mówi Filip Miłoszewski, współzałożyciel Listonic.

 

Naszymi głównymi celami podczas projektowania nowej wersji na iOS było przyspieszenie aplikacji oraz ulepszenie UX przy jednoczesnym odświeżeniu UI. Napisanie aplikacji od podstaw, w najnowszej technologii, pozwala nam również na implementację nowych funkcjonalności, które pojawią się wraz z kolejnymi wersjami systemu iOS dodaje Dawid Kolasiński, iOS Developer Team Leader w Listonic.

Wraz z aktualizacją użytkownicy produktów Apple zyskali nie tylko płynniejsze działanie, ale także szereg nowych funkcji jak np.:

  • dark mode,
  • możliwość dodawania zdjęć produktów,
  • wyszukiwarka produktów na listach.

Istotnym elementem nowej wersji Listonic na iOS jest odświeżony design, za którym kryje się wiele usprawnień.

Podczas projektowania nowej wersji iOS bardzo ważnym aspektem było dla nas dostosowanie kluczowych funkcji naszej aplikacji do natywnych rozwiązań platformy. Dzięki temu zachowaliśmy spójność wyglądu i funkcjonalności na wszystkich platformach, a jednocześnie ułatwiliśmy korzystanie z aplikacji użytkownikom przyzwyczajonym do rozwiązań dostępnych tylko na iOS. mówi Paweł Zając, designer w Listonic.

Wprowadzenie nowej wersji na iOS poprzedziły zamknięte i otwarte testy beta. Uwagi użytkowników zostały przeanalizowane przez zespół, który wprowadził odpowiednie poprawki przed finalną premierą. Redesign Listonic iOS przeszedł niemal bezbłędnie, z czego jesteśmy niezmiernie dumni. podsumowuje Filip Miłoszewski.

W najbliższym czasie Listonic planuje kolejne zmiany w aplikacji.

Niedawno użytkownicy Listonic na Androida zyskali możliwość przeglądania gazetek promocyjnych sklepów. Priorytetem dla zespołu iOS jest teraz udostępnienie tej funkcjonalności użytkownikom iPhone’ów- mówi Zofia Lach, Product Managerka Listonic.

Jak dodaje, długofalowy plan rozwoju aplikacji zakłada wprowadzenie wielu nowych funkcji, w związku z tym developerzy pracują nad wprowadzeniem dolnej nawigacji, co ułatwi użytkownikom korzystanie z aplikacji.

Listonic na Android oraz iOS uzupełnia wersja przeglądarkowa, która niedawno również przeszła redesign. Aplikacja Web zyskała odświeżony i przyjazny interfejs, a także nowy stos technologiczny, dzięki któremu strona działa płynniej i szybciej. Co istotne, zmiany w obrębie iOS oraz Web przyczyniły się do tego, że najważniejsza funkcja Listonic — współdzielenie list zakupów — działa jeszcze lepiej. Niezależnie od tego, czy osoba, z którą tworzysz listy, korzysta z tego samego systemu co Ty, czy nie.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments