W 2023 roku Mistrzostwa Świata League of Legends (LoL) – Worlds – powróciły do kolebki e-sportu. Od 10 października do 19 listopada w koreańskich miastach Seul i Busan trwa największe e-sportowe wydarzenie na świecie. Elita graczy League of Legends rywalizuje tam o kultowy Puchar Przywoływacza. Po raz czwarty wydarzeniu jako oficjalny partner motoryzacyjny towarzyszy Mercedes-Benz. Aby uczcić mistrzostwa Worlds, producent luksusowych samochodów ze Stuttgartu przygotował specjalną globalną kampanię.
Korea Południowa jest centrum świata e-sportu, w którym League of Legends płynnie wtapia się w codzienne życie. Dzięki duchowi rywalizacji i nieustannemu dążeniu do innowacji e-sport stał się istotną częścią koreańskiej kultury. Połączenie pasji do nowych technologii, entuzjastycznie nastawionej społeczności i dążenia do ciągłego samodoskonalenia sprawiło, że właśnie ten kraj stał się liderem e-sportu. Te same wartości odzwierciedlają ducha marki Mercedes-Benz.
Doceniamy dynamiczny i innowacyjny sposób myślenia e-sportowej społeczności – sposób, który harmonijnie łączy się z zaangażowaniem naszej marki w przesuwanie granic i naszą pionierską, najnowocześniejszą technologią. Cieszymy się, że razem z naszym partnerem – Riot Games – możemy być częścią tej kultury i tworzyć niezapomniane wrażenia dla naszych fanów na całym świecie. – powiedziała Britta Seeger, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG ds. marketingu i sprzedaży.
„Wspólne zaangażowanie Mercedes-Benz i Riot w doskonałość i innowacje, w połączeniu z postępową kulturą Seulu, tworzy synergię, która niewątpliwie spotęguje wrażenia z mistrzostw Worlds 23. – dodała Naz Aletaha, globalna dyrektor ds. League of Legends Esports w Riot Games.
Jeśli chodzi o sportowy punkt widzenia, światowej sławy drużyna T1, w skład której wchodzi supergwiazda Lee „Faker” Sang-hyeok, ma jeden cel: grać o tytuł mistrza świata. Po porażce w zeszłorocznych finałach z zespołem DRX ekipa T1 chce zwyciężyć w Worlds po raz pierwszy od 2016 r.
To zaszczyt grać w Worlds, które odbywają się w moim rodzinnym kraju. Wsparcie fanów i całej kultury e-sportu w Korei nie ma sobie równych. Wspaniale jest widzieć, jak globalna marka taka jak Mercedes-Benz wpisuje się w pasję, która definiuje naszą społeczność. – powiedział Lee „Faker” Sang-hyeok, trzykrotny mistrz świata League of Legends.
Oprócz roli oficjalnego partnera motoryzacyjnego wszystkich światowych wydarzeń LoL Esports i sponsoringu zespołu T1 Mercedes-Benz prowadzi cyfrowe polowanie „The Hunt for Glory” (z ang. polowanie na chwałę), nawiązujące do hasła Worlds 23: „The Grind, The Glory” (z ang. najpierw harówka, później chwała). Prócz szansy na wygranie nagród polowanie umożliwia fanom z całego świata interaktywne doświadczanie mistrzostw Worlds.