epoint

Move AI, firma motion-capture, umożliwiająca odwzorowywanie ruchu ludzkiego w świecie cyfrowym, ogłosiła dziś pozyskanie 10 milionów dolarów na finansowanie w fazie seed, w którym uczestniczyły Play Ventures, Warner Music Group, RKKVC, Level2 Ventures, Cell Cap, Chris Lee, Matthew Ball, Octava, Animoca Brands, Animoca Ventures, FOV Ventures.

Do syndykatu inwestycyjnego dołączyli m.in. Andrzej Bartos (inwestor Private Equity) czy Michał Wróbel (Family Office). Finansowanie z tej rundy inwestycyjnej umocni pozycję Move AI jako światowego lidera w dziedzinie przechwytywania ruchu, tzw. markerless motion capture i przyspieszy rozwój kolejnych produktów.

Move AI ułatwia wprowadzanie realistycznego ruchu ludzkiego do postaci animowanych, przekształcając materiał wideo 2D w dane dotyczące ruchu 3D za pomocą opatentowanej technologii wykorzystującej sztuczną inteligencję, biomechanikę i fizykę. Typowa animacja postaci 3D jest czasochłonna i kosztowna, ponieważ opiera się na ręcznym tworzeniu klatek lub wymaga wykorzystania rozwiązań do przechwytywania ruchu, które wymagają kosztownych kostiumów i kamer.

Jeszcze niedawno amerykański fundusz Anderessen Horowitz wielokrotnie wspominał w raportach np. “The Generative AI revolution in games” o spółce Move.AI; tak samo badanie przeprowadzone przez ten fundusz “AI x Game Development Survey: 2023” wskazało, że blisko 11% wszystkich studiów gier na świecie korzysta z rozwiązań Move.ai, tak samo jak z Chata GPT czy Midjourney.

To niewątpliwie ważny moment dla Move AI. Jestem pod wrażeniem ich osiągnięć a w szczególności najnowszego produktu MoveONE, gdzie jako pierwsza firma na świecie może zaproponować usługi motion capture dla każdego posiadacza smartphone’a. Finansowanie w wysokości USD 10 mln wskazuje, że pomimo trudnego czasu na rynku VC, najlepsze spółki nie mają problemu w zbieraniu kapitału. Jako inwestor, jestem przekonany, że Move AI ma przed sobą świetlaną przyszłość i znaczący wpływ na przemysł animacji 3D. – Mateusz Bodio, zarządzający funduszem RKKVC.

Adam Rudowski, General Partner, Level2 Ventures

Animacja na bazie przechwytywania obrazu będzie wkrótce kluczowym elementem ekspresji artystycznej w metaverse’ach, grach i upowszechniającej się pogłębionej rzeczywistości. Zdecydowaliśmy się na tę inwestycję, bo Move.AI jako pierwsza spółka technologiczna daje możliwość tworzenia wysokiej jakości ruchu awatarów każdemu twórcy, bez względu na budżet. Zakładamy, że w nadchodzących latach będzie wyraźna różnica w wartości rynkowej pomiędzy kreacjami graczy i artystów a animacjami tworzonymi przez generative AI. – podsumowuje Adam Rudowski, General Partner, Level2 Ventures.

Move.ai osiągnął znaczący postęp w rozwoju i skalowaniu swoich produktów. Rozwiązanie, Move One, umożliwiające przechwytywanie ruchu za pomocą zwykłego iPhone’a, jest obecnie dostępne w wersji beta. Osoby zainteresowane mogą poprosić o dostęp, dołączając do listy oczekujących, a publiczne wprowadzenie produktu na rynek odbędzie się jeszcze w tym roku.

Współzałożyciel i dyrektor generalny Move AI, Tino Millar

Naszym celem w Move AI jest demokratyzacja animacji 3D. Jesteśmy podekscytowani możliwością wykorzystania tego finansowania, aby podwoić nasze wysiłki w celu obniżenia kosztów animacji 3D i uczynienia jej bardziej dostępną dla twórców. – mówi współzałożyciel i dyrektor generalny Move AI, Tino Millar.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments