epoint

Sławomir Matul, CEO VR Factory Games, w rozmowie o nowych goglach Meta Quest 3, których premiera przypada 10 października.

Czy okulary Meta Quest 3 odmienią rynek VR?

W zależności od oczekiwań i doświadczeń użytkownika z VR (z którego z rozwiązań korzystał do tej pory: Quest2, PlayStation VR2, PCVR, inne) użytkowanie Quest 3 będzie innym doświadczeniem. Na pewno Quest 3 to nowa era rzeczywistości mieszanej (MR), która rozszerza potencjał wirtualnej rzeczywistości – możliwość mieszania w pełni interaktywnych modeli 3D z realnym otoczeniem.

Czy mixed reality się przyjmie? – czas pokaże. Na pewno Quest 3 to również zmiana koncepcji użytkowania okularów VR. Do tej pory było to w większości urządzenie do gier VR i szkoleń VR – teraz idzie w podobnym kierunku co zestaw zapowiedziany przez Apple Vision Pro – centrum rozrywki gdzie poza grami VR i MR dzięki niesamowitej rozdzielczości i lepszym parametrom technicznym Quest 3 pozycjonowany jest również między innymi jako potężne kino domowe z możliwością oglądania nie tylko filmów ale również wydarzeń sportowych produkowanych w specjalny sposób tak aby nadać im bardzo immersyjny sposób ich śledzenia.

Quest 3 to również konsola do gier tych przeznaczonych na ekrany płaskie (dostęp do 100 gier z Xbox Game Pass) Na pewno Quest 3 z najlepszą jakością wyświetlacza wśród dostępnych okularów VR, poprawioną wydajnością czy wspieraniem technologii mieszanej rzeczywistości wyznaczy nowy standard wśród samodzielnych urządzeń VR.

Czym najnowszy model okularów będzie się różnić od poprzedniego modelu (Quest 2)?

Quest 3 oferuje 40% cieńszą obudowę, dwukrotnie większą moc obliczeniową, nowe bezpierścieniowe i mniejsze kontrolery z ulepszoną haptyką o nazwie Touch Plus, ostrzejsze obiektywy, wyświetlacz o wyższej rozdzielczości i wysokiej jakości przejście do świata realnego – rzeczywistość mieszana (MR).

Czego możemy spodziewać się po nowych okularach? Jakie będą  ich wady i zalety?

Na pewno będą to najlepsze dostępne na rynku okulary VR z najlepszą biblioteką gier VR. Nie jest to rewolucja a ewolucja. Lepsza wydajność zarówno procesora jak i jakość grafiki pozwoli na tworzenie bardziej jakościowych aplikacji. To że są to samodzielne okulary VR, które nie potrzebują podłączenia ich do dodatkowego urządzenia  jak okulary PCVR, których używa się z komputerem czy PSVR które wymagają podłączenia do konsoli PlayStation jest  olbrzymią zaletą. Sprzedaż do tej pory ponad 20 mln sztuk Quest 2 pokazuje, że to słuszna droga. A wady? Pewnie dla wielu cena będzie wadą gdyż okulary w podstawowej wersji kosztują 499$ co w przypadku 299$ Quest jest sporą różnicą.

Patrząc po ulepszeniach i cenach konkurencji wydaje się, że to uczciwa i dość atrakcyjna cena ale z drugiej strony chcąc aby VR stał się technologią powszechną należy nie tylko poprawiać jakość hardware i contentu ale również oferować sprzęt po jak najniższych cenach.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments