Ponad 100 tys. obsłużonych klientów w ciągu dwóch lat funkcjonowania firmy i współpraca z sześcioma bankami w Polsce – VASBOX, który powstał w fabryce startupów The Heart, właśnie podsumowuje działania na rynku.
Koncept VASBOXa powstał jako odpowiedź na zapotrzebowanie z rynku – głównie banków, które szukały sposobu na wygodne oferowanie usług dodanych swoim klientom: doboru właściwych usług, wsparcia w zarządzaniu ich ofertą, pozyskiwaniem partnerów, prowadzeniem komunikacji oraz sprawną obsługą klienta z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań technologicznych.
Nazwa firmy bezpośrednio nawiązuje do Value Added Services (tzw. Vas-y), czyli usług, które wykraczają poza podstawową działalność firmy, ale mogą być łatwo dopasowane do bazowego produktu. Podnoszą one wówczas wartość standardowej oferty i pomagają osiągnąć cele finansowe i pozafinansowe z wykorzystaniem oferty firm trzecich.
Rynek tego potrzebuje
Największe firmy od dawna dostrzegają potencjał zarządzania sprzedażą i budowania relacji z klientami dzięki usługom dodanym. Badania Kantar potwierdzają, że dwie trzecie Polaków jest zainteresowanych otrzymaniem dostępu do usług dodatkowych w swoim banku. Połowa z nich zainteresowanych jest głównie usługami z obszarów e-commerce, usług medycznych, bezpieczeństwa w sieci lub dostępem do kursów on-line. Dziś VASBOX oferuje ponad 150 marek z Polski i świata.
„Obserwujemy, że nowe usługi pojawiają się, zyskują na popularności, a następnie znikają, zastąpione przez kolejne. Jednak VASBOX pozwala dynamicznie odpowiadać na potrzeby rynku. Dzięki integracji z wieloma partnerami umożliwiamy dostarczenie w spójny sposób różnorodnych ofert do wybranych grup użytkowników. Poza tym dzięki swojemu doświadczeniu potrafimy dopasować usługi lub pakiety do celów biznesowych i budżetu swoich klientów – mówi Bartosz Sawicki, Członek Zarządu VASBOX.
Globalny zasięg działania
Dziś, po dwóch latach od debiutu, VASBOX może obsługiwać klientów na całym świecie i oferować im ponad 150 polskich i globalnych marek.
„Wyróżnia nas rygorystyczne przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i RODO. Mówiąc wprost, nie handlujemy danymi klientów, ich cookies i nie zbieramy danych na temat klientów. Co ma niestety często miejsce w przypadku innych, podobnych firm. Najwyższą troskę o zasady bezpieczeństwa potwierdza uzyskany przez nas certyfikat ISO 27001 – wyjaśnia Bartosz Sawicki, Członek Zarządu VASBOX.
Kluczowym partnerem VASBOX jest Mastercard, który pomógł rozwinąć spółkę dla klientów bankowych. VASBOX to jeden z pierwszych startupów stworzonych w ramach współpracy venture buildingowej The Heart i Mastercard. Dziś VASBOX proponuje oferty ponad 150 różnych marek w formie kart podarunkowych, usług subskrypcyjnych, rabatów, akcji specjalnych oraz dedykowanych pakietów korzyści ni może obsługiwać klientów na całym świecie.