Warszawski deweloper gier VR (wirtualna rzeczywistość), firma Curious Games P.S.A., zapowiadziało swoją pierwszą autorską grę – arcade’ową bijatykę VR pt. Slap Fighter. Użytkownicy VR-owych gogli będą mieć okazję wcielić się w rolę zawodnika slap fightingu – kontrowersyjnej dyscypliny sportowej, która cieszy się coraz większą popularnością na całym świecie.
Premiera gry zapowiadana jest na marzec 2025 roku. Tytuł dostępny będzie początkowo wyłącznie w sklepie Meta Quest, a w przyszłości także na pozostałych popularnych platformach (Steam, PICO, PSVR2).
Prace koncepcyjne oraz produkcja prototypowej wersji gry ruszyły późną jesienią ubiegłego roku. W ostatnich dniach Curious Games poinformowało, o podpisaniu strategicznej umowy dystrybucyjnej z Meta Platforms Technologies LLC (dawniej Oculus VR LLC). Umowa zakłada wsparcie finansowe procesu developmentu gry ze strony zdecydowanego leadera rynku gogli wirtualnej rzeczywistości w ciągu następnych 18 miesięcy. Premiera “Slap Fightera” planowana jest na marzec 2025r.
Współpraca z liderem rynku VR – jakim jest Meta – daje nam i naszemu zespołowi produkcyjnemu ogromną satysfakcję. Uzyskanie pozytywnej weryfikacji Mety dla naszego pomysłu i naszych dotychczasowych działań, było niezwykłym wyróżnieniem. Z kolei zaproszenie nas do inkubatora finansowego okazało się motywacyjną bombą, która będzie definiować nasze zaangażowanie przez kolejne kilkanaście miesięcy, a nawet lata. Trzeba pamiętać, że o ile jako softwarehouse isniejemy już dosyć długo na rynku, o tyle w kwestii wyprodukowania i wydania gry jesteśmy świeżakami. Tym bardziej cieszymy się na tę współpracę. Pozwoli nam ona włączyć wyższy bieg w pracach deweloperskich, a także daje nam szansę na realizację tego projektu w jeszcze bardziej ambitnej formule. – mówi pomysłodawca gry a zarazem CEO Curious Games, Jakub Burdajewicz.
Slap Fighter – ze świata niszowych zawodów do wieloosobowej gry VR
Slap Fighter przeniesie graczy do wirtualnego świata slap fightingu – dyscypliny, która wzbudza silne emocje i zdobywa coraz większą popularność, osiągając miliardy odsłon i miliony reakcji fanów w mediach społecznościowych dzięki federacjom takim jak SFC czy Power Slap (brand należący do światowego potentata sportów walki – UFC). Gra posiadać będzie zarówno tryb fabularny (Campaign Mode) dla pojedynczego gracza z bogatą fabułą oraz licznymi postaciami inspirowanymi popkulturą, oraz filmami lat 80. i 90., oraz tryb wieloosobowy nastawiony na rywalizację i pojedynki 1 na 1 na arenach (Competitive PvP Mode).
Zawarcie trybu multiplayer w planach produkcyjnych było jednym z warunków brzegowych wejścia we współpracę z Meta Platforms. Naszym pierwotnym założeniem było wydać grę w trybie single player, a potem dodać rozgrywkę wieloosobową. Zgodziliśmy się jednak na warunek Mety, gdyż w naszej ocenie produkcja ta – w trybie wieloosobowym – ma szczególny potencjał do budowania i podtrzymywania zaangażowania community. Organiczne zaangażowanie community nie tylko dostarczy upragnionego przez każdego dewelopera feedbacku, ale także przyczyni się do przedłużenia żywotności tytułu, a także poprawienia prognozy volumenu sprzedaży. – mówi Maciej Kawiński, game producer oraz członek zarządu Curious Games.
Początowo gra miała być prostym odtworzeniem zasad panujących w federacji Slap Fighting Championship. Dwóch zawodników staje naprzeciw siebie i po kolei każdy zadaje cios. Walka trwa pięć rund, a zakończyć się może przez nokaut lub na punkty.
Długo walczyliśmy ze sobą, aż w końcu – także dzięki koncepcyjnemu wsparciu Mety – postanowiliśmy pójść na całość i zaprojektować grę, o jakiej marzyliśmy. Kluczowym aspektem projektowania gry było dla nas nie tylko odpowiednie opisanie podstawowej mechaniki uderzania (slapowania), aby ta była maksymalnie satysfakcjonująca, ale również zaprojektowanie i zaimplementowanie mechaniki ze znanej wszystkim zabawy “Papier, nożyce, kamień”. W przypadku naszego tytułu gracze będą mieli do dospozycji moce żywiołów, które będą nawzajem na siebie wpływały – jedne będą neutralizowały bądź przekształcały drugie, inne będą działały wzmacniająco lub tworzyły zupełnie nowe. – tłumaczą Jakub Burdajewicz i Maciej Kawiński, którzy wspólnie tworzą duet game designerów.
Wierzymy, że wprowadzenie wielu pomysłów spoza świata slap fightingu znacząco poprawi żywotność tytułu i zapewni jeszcze lepsze doświadczenie dla graczy tworząc ze Slap Fightera tytuł prawdziwie rywalizacyjny (być może nawet e-sportowy!) – dodają.
Projektując świat Slap Fightera, twórcy gry czerpali inspiracje z licznych dzieł popkultury (literatury, filmów i seriali), szczególnie z kina lat 80tych i 90tych, a także mangi oraz anime. – Chcemy, aby gracze dostrzegali te liczne, ale delikatne easter eggi. Jestem ciekawy, czy znajdą je wszystkie! – zastanwia się Jakub Burdajewicz, CEO Curious Games i Game Designe Slap Fightera.
O Slap Fighting Championship (SFC)
Pomysł na realizację gry o Slap Fightingu zaczerpnięty został z doświadczeń Jakuba Burdajewicza, który jest również jednym z założycieli Slap Fighting Championship (SFC), amerykańskiej federacji sportowej poświęconej ekscytującej i wyjątkowej dyscyplinie, jaką jest slap fighting, której współwłaścicielami jest influencer Logan Paul, polska federacja slap fightingu PunchDown oraz FANMIO – platforma streamingowa. To właśnie Jakub zainicjował rozmowy z organizatorami największego festiwalu sportów siłowych na świecie – słynnego Arnold’s Sports Festival, podczas którego slap fighting w profesjonalnym wydaniu zadebiutował na amerykańskiej ziemi.
Zawody te, wiosną 2022 roku poprowadzili wspólnie sam Arnold Schwarzennegger oraz Logan Paul, a mistrzem świata po raz siódmy został Dawid “Zaleś” Zalewski, pokonując Amerykańskiego Mistrza Slap Fightingu Koa “Da Crazy Hawaiian” Viernesa. W ocenie uczestników festiwalu, debiutancki turniej slap fightingu był najbardziej energetycznym, emocjonującym i osobliwym (ang. curious) widowiskiem tego eventu od lat.
Curious Games — najmłodsze dziecko z największymi marzeniami
Spółka Curious Games należy do grupy technologicznej Technologies4Fun Sp. z o.o. w strukturach, której znajduje się również założony w 2016 roku przez Jakuba Burdajewicza warszawski software house Curious Element Poland specjalizujący się w realizacji projektów w technologii XR (ang. cross reality czyli virtual-reality, augmented-reality i mixed-reality). Spółka zdobyła uznanie w branży innowacyjnych technologii, pracując dla Klientów na całym świecie w takich branżach jak Real Estate, Automotive, Events&Exhibition czy BigPharma.
Spółka zajmuje się również usługami dla gamedevu realizując w pełni lub częściowo gry VR. Do ich ważniejszych osiągnięć należy współpraca z kalifornijskim studiem Vinci Games przy tworzeniu multiplayera sportowej gry koszykarskiej – Blacktop Hoops VR, która to pozyskała 5.1 milionów dolarów finansowania od prestiżowego Y Combinatora.
Kiedy ponad trzy lata temu rozpoczynaliśmy współpracę biznesową z Jakubem, byliśmy pod wrażeniem jego niestandardowych pomysłów i pro-klienckiego nastawienia. Po kilku miesiącach udanej współpracy zdecydowaliśmy się jako Technologies4Fun, zainwestować w Kubę i jego Curious Element, wierząc w potencjał zarówno samej rodziny technologii XR, jak i w osobowość Jakuba i jego partnera biznesowego i CTO, Jakuba Terczyńskiego. Po uzupełnieniu zespołu o Maćka Kawińskiego, który ma z nas największe doświadczenie w produkcji i wydawaniu gier VR, zdecydowaliśmy, że kompetencyjnie jesteśmy gotowi na rozpoczęcie prac nad autorskim projektem, jakim jest Slap Fighter. Wierzymy, że ten zespół pokaże, na co go stać, a umowa z Meta Platforms będzie tylko pierwszym przystankiem w dłuższej podróży i gra osiągnie w przyszłości sukces biznesowy. – zaznacza Krzysztof Kuper, prezes T4F.
O planach na przyszłość
VR-owa gra Slap Fighter jest pierwszym z produktów w tworzonym uniwersum. Studio aktywnie poszukuje partnerów, którzy pomogą w rozbudowie portfolio produktów powiązanych ze światem “Slap Fightera”. Studio w planach ma realizację m.in. gry karcianej na bazie postaci z gry oraz unikalnej mechaniki, oraz gry mobilnej (powstał już prototyp).
Pomysłów mamy mnóstwo, motywacji też nie brakuje. Chociaż twardo stąpamy po ziemi, nie brakuje nam ambicji i marzeń. Jesteśmy otwarci na współpracę z innymi podmiotami przy rozwijaniu naszego pomysłu. Marzy nam się animacja z postaciami ze Slap Fightera oraz comic book. Na dziś jedyne ograniczenia jeśli chodzi o rozmach to zasoby finansowe i potrzeba snu – dodaje pół żartem, pół serio. Jesteśmy ambitnym studiem, a nasze dotychczasowe doświadczenia sprawiają, że mamy klarownie zdefiniowane cele i ścieżkę, którą chcemy podążać, żeby je osiągnąć. Mamy zamiar wiosną 2025 wyprowadzić naprawdę mocny cios. – deklaruje Jakub Burdajewicz.
Curious Games w przyszłości planuje nie tylko rozwijać Slap Fightera, ale także rozwijać inne tytuły typu combat. Developer dostrzega jasną potrzebę rynkową w postaci gier VR (i innych) z gatunku wieloosobowych bijatyk i w tej dziedzinie chce się wyspecjalizować.