Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 13-17 listopada.
Jujubee: Podpisał list intencyjny dotyczący połączenia z Blue Technology – producentem notebooków dla graczy sprzedawanych pod marką Hyperbook, podała spółka.
Ultimate Games: Zarząd nie wyklucza, że w celu realizowania Strategii na lata 2024-2028 może okazać się potrzebne m.in. pozyskanie zewnętrznego wydawcy lub pozyskania finansowania w następstwie przeprowadzenia emisji akcji spółki lub praw udziałowych/ akcji w jednostce zależnej, podała spółka.
Ultimate Games: Strategia na lata 2024-2028 zakłada m.in. uporządkowanie struktury grupy kapitałowej, w szczególności w zakresie liczby spółek powiązanych, zespołów oraz projektów; w następstwie tych działań nie wyklucza całkowitego odejścia od konsolidacji w okresie do 2 lat, podała spółka. Ultimate Games dopuszcza możliwość sprzedaży praw w spółkach ze swojej grupy kapitałowej, w tym akcji lub udziałów.
Ultimate Games: Strategia na lata 2024-2028 zakłada m.in. premiery co najmniej jednej gry o tematyce wędkarskiej w wersji na PC innej niż gry z serii „Ultimate Fishing Simulator” („UFS”), podała spółka.
Ultimate Games: Strategia na lata 2024-2028 zakłada m.in. wydanie pełnej wersji gry „Ultimate Fishing Simulator 2” („UFS2”) do końca I półrocza 2024 r., podała spółka. Do „UFS1” obecnie zaplanowanych jest jeszcze 5 dodatków DLC, podano także. Ponadto w 2024 r. planowane jest rozpoczęcie prac nad grą „Ultimate Fishing Simulator 3”.
Ultimate Games: Strategia na lata 2024-2028 zakłada m.in. koncentrację na rynku gier o tematyce wędkarskiej, a także rozwój innych gier o tematyce niewędkarskiej z kategorii symulatorów, podała spółka. Ultimate Games chce w okresie objętym Strategią dokonać przejęcia, zakupu lub uzyskać autorskie prawa majątkowe lub licencje (IP) na co najmniej kilka gier komputerowych o tematyce wędkarskiej od obecnej konkurencji.
11 bit studios: Podjął decyzję o przesunięciu daty premiery gry „The Thaumaturge” (wersji na komputery PC) na 20 lutego 2024 r., podała spółka. Pierwotna data premiery gry w wersji na PC wyznaczona była na 5 grudnia 2023 r.
The Dust: Wraz z wydawcą Kalypso Media Group podjęło decyzję o wyznaczeniu premiery gry „The Inquisitor” na 8 lutego 2024 r., podała spółka. Gra będzie wydana jednocześnie na platformy PC, konsole Sony PlayStation 5 i konsole Microsoft Xbox Series X/S.
Render Cube: „Mocno” rozważa wypłatę dywidendy, ale uzależnia ją od efektów grudniowej premiery trybu kooperacji (co-op) gry „Medieval Dynasty”, poinformował prezes Damian Szymański.
Render Cube: Liczy, że przejdzie na rynek główny GPW z NewConnect jeszcze w tym roku, ewentualnie na początku 2024 r., poinformował prezes Damian Szymański.
Render Cube: Podtrzymuje grudniowy termin premiery trybu co-op dla gry „Medieval Dynasty” na platformie Steam, poinformował prezes Damian Szymański.
Starward Industries: Odstąpił od ubiegania się o dopuszczenie i wprowadzenie do obrotu na rynku regulowanym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie wszystkich akcji obecnie notowanych w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect, podała spółka.
Bloober Team: Odnotował 3,98 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2023 r. wobec 9,47 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Starward Industries: Skumulowane przychody brutto (przed prowizjami platform dystrybucyjnych) ze sprzedaży kopii cyfrowych gry „The Invincible” na wszystkich platformach dystrybucji cyfrowej (bez uwzględnienia sprzedaży kopii gry dystrybuowanych w formie „pudełkowej”), liczone w okresie od 6 listopada 2023 r. do 13 listopada 2023 r. włącznie (pierwszy pełny tydzień sprzedaży), wyniosły ok. 3,2 mln zł, podał Starward Industries, powołując się na informacje od wydawcy gry 11 bit studios.
Creepy Jar: Miał wstępnie 6,3 mln zł zysku netto (-41% r/r) przy przychodach 9,1 mln zł (-39%) w III kw. 2023 r., podała spółka prezentując wstępne dane. Narastająco za trzy kwartały br. zysk netto wyniósł 19,1 mln zł (-35%) przy przychodach 29,1 mln zł (-33%).
Red Square Games: Zakłada premierę „SlavicPunk: Oldtimer” na konsole w I kw. 2024 i premierę „SlavicPunk: Duel” w II-III kw. przyszłego roku, poinformował prezes Krzysztof Wolicki.
One More Level: Odnotowało 2,51 mln zł straty netto w III kw. 2023 r. wobec 1,4 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Forever Entertainment: Odnotowało 0,92 mln zł jednostkowego zysku netto w III kw. 2023 r. wobec 1,83 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Gamivo: Odnotowało 1,04 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2023 r. wobec 2,76 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
CD Projekt: Współzałożyciel i jeden z największych akcjonariuszy CD Projektu Michał Kiciński (brat prezesa Adama Kicińskiego) zmniejszył posiadany pakiet akcji spółki do 9 989 363 (tj. 9,99% ogólnej liczby głosów) z 9 995 024 (tj. 10% ogólnej liczby głosów), podała spółka, powołując się na zawiadomienie od akcjonariusza.
Ultimate Games: Odnotowało 0,63 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2023 r. wobec 1,58 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
One More Level: W związku z osiągnięciem przez grę „Ghostrunner 2” określonych w umowie na produkcję wskaźników jakości i jej percepcji rynkowej, One More Level i wydawca – 505 Games S.p.A. potwierdzili, że One More Level jest uprawniony do otrzymania dodatkowego wynagrodzenia w wysokości 0,5 mln euro, podała spółka. Wynagrodzenie zostanie wypłacone do 31 stycznia 2024 r.
Immersion Games: Podpisał umowę z Enver Studio LLC na stworzenie gry w technologii wirtualnej rzeczywistości „Shark Bait VR”. To survivalowa gra eksploracyjna z elementami horroru, która przeniesie graczy w głębiny oceanu, gdzie będą polować na rzadkie gatunki ryb.
Eneida Games: Do rady nadzorczej od 11 listopada 2023 roku dołączył Tomasz Sugalski. Jego profesjonalna droga związana z branżą IT trwa od 2014 roku, obecnie jest przedsiębiorcą prowadzącym działalność konsultingową, gdzie specjalizuje się w analizie i wizualizacji danych.
Red Square Games: Odnotował prawie 1,9 mln zł przychodów ze sprzedaży netto w III kwartale br. Oznacza to wzrost o 3-krotny r/r. W tym okresie spółka wypracowała zysk netto na poziomie blisko 944 tys. zł, w porównaniu do 17 tys. zł straty rok wcześniej.
The Dust: Grupa zakończyła trzy kwartały 2023 r. skonsolidowanymi przychodami ze sprzedaży w wysokości 4,59 mln zł, co wynika bezpośrednio z komercjalizacji tytułu „Hotel Renovator”. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej w ciągu 9 miesięcy br. wyniósł 508 tys. zł. Nakłady i koszty produkcji wszystkich gier w Grupie The Dust w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2023 r. wyniosły 6,21 mln zł.
Klabater: W III kwartale br. wypracował ponad 1,1 mln zł przychodów netto, co stanowi wzrost o 56% r/r. W raportowanym okresie spółka odnotowała rosnące przychody ze sprzedaży gier portingowych (wzrost o 196% r/r). Istotnym źródłem przychodów była sprzedaż gier z back katalogu, który obecnie składa się już z 31 gier. Wśród najważniejszych planów Klabater wymienia rozwój „Crossroads Inn 2” i nowe projekty wydawnicze.
Jujubee: W III kwartale 2023 r. spółka osiągnęła zysk netto w wysokości 183,8 tys. zł. „Na dodatni wynik netto złożyły się w szczególności przychody ze sprzedaży w wysokości 331,5 tys. zł, do których należą płatności wynikające z tytułu umów zawartych z kluczowymi kontrahentami tj. Fulqrum Publishing Ltd., Astragon Entertainment GmbH, Forever Entertainment, FuRyu Corporation, Arc System Works oraz 101XP Limited, a także sprzedaż dotychczas wydanych produktów emitenta na różnych platformach sprzętowych” – napisał prezes Michał Stępień w raporcie kwartalnym.
True Games Syndicate: Spółka skupia się na wyprodukowanie dodatku „Narcos” do pierwszej części gry Drug Dealer Simulator w wersji demo gry oraz produkcji pełnej wersji. Dynamiczne ukończenie gry będzie zaś możliwe dzięki wykorzystaniu wielu powstałych już assetów. Projekt powstaje na silniku graficznym Unreal Engine 5, który jest dziś standardem wykorzystywanym przy największych produkcjach gier na świecie. Na obecnym etapie produkcja przebiega zgodnie z założonym planem.
Incuvo: W III kw. br. spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży produktów w wysokości 8,79 mln zł. Były one głównie związane ze sprzedażą gry „Green Hell VR” oraz z pracami nad projektem gry VR z portfolio gier grupy People Can Fly, tj. „Bulletstorm VR” (dawna nazwa kodowa projekt „Thunder”). Jednocześnie w tym kwartale spółka wykazała zysk netto na poziomie 4,17 mln zł.
Carbon Studio: Zwiększył jednostkowe przychody netto ze sprzedaży w okresie od stycznia do września 2023 r. o 27% r/r do niemal 4,5 mln zł. W pierwszych trzech kwartałach br. spółka odnotowała także wzrost zysku EBIT o 25% r/r, osiągając blisko 1,1 mln zł. Za uzyskane przychody ze sprzedaży odpowiada niesłabnące zainteresowanie autorskimi grami studia z serii „The Wizards” oraz „Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall”.
VR Factory Games: W III kw. br. wypracował prawie 60-proc. wzrost przychodów netto r/r do prawie 0,95 mln zł. Narastająco przychody netto ze sprzedaży osiągnęły prawie 2,3 mln zł, w okresie porównawczym rok wcześniej – ponad 1,3 mln zł. Na koniec września br. VR Factory Games posiadała 0,8 mln zł środków pieniężnych.
VRFabric: W III kwartale br. spółka wypracowała przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi na poziomie 1 095,17 mln zł, co oznacza wzrost o 1765,77 %r/r. W tym okresie spółka odnotowała 0,99 mln zł zysku netto, co stanowi wzrost o 5475,42% r/r.
Play2Chill: W III kw. br. spółka wypracowała ponad 535 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży. Od początku 2023 roku przychody wyniosły ponad 2 mln zł, co oznacza wzrost o 64% r/r. W ostatnim kwartale spółka odnotowała zysk netto w wysokości na poziomie 98 tys. zł, a stan gotówki na koncie warszawskiego dewelopera na koniec września br. wynosił ponad 230 tys. zł.
Play2Chill: Przygotowuje się do premiery wersji demonstracyjnej „Rally Mechanic Simulator”. „Pracujemy jeszcze nad kluczowymi kwestiami. Przede wszystkim koncentrujemy się na optymalizacji, aby zapewnić niezapomniane wrażenia podczas rozgrywki. Planujemy także wprowadzić kilka drobnych zmian w mechanikach gry, które zdaniem naszego zespołu znacząco poprawią doświadczenie graczy. […] Planujemy zaprezentować demo po wcześniejszych, zamkniętych playtestach, podczas lutowego festiwalu Steam Next” – zapowiedział prezes Play2Chill Tomasz Róziecki.
Space Fox Games: Jako 12. spółka w tym roku zadebiutowała na rynku alternatywnym NewConnect. Akcje firmy na otwarciu wyniosły 6,76 zł, co oznacza spadek o 1,46% od ceny odniesienia (6,86 zł).
No Gravity Games: Zawarł z Fireline Games umowę wydawniczą dotyczącą wydania przez No Gravity Games gry „Fuled Up” na platformie Nintendo Switch, podała spółka. Przewidywana data wydania gry nie została jeszcze ustalona. „Fueled Up” to chaotyczna, kooperacyjna gra „recovery”, przeznaczona dla maksymalnie czterech graczy.
Space Fox Games: Złożył wniosek o dofinansowanie do Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w ścieżce SMART, w ramach projektu o tytule: „Prace B+R nad opracowaniem innowacyjnej platformy narzędziowej do produkcji gier wideo z zastosowaniem sztucznej inteligencji wraz z internacjonalizacją produktów spółki”. Projekt składa się z dwóch elementów: opracowania platformy która umożliwi bardziej efektywne działanie w zakresie produkcji własnych z wykorzystaniem AI, dofinansowania udziału w targach zagranicznych celem promocji produkcji własnych. Całkowita wartość projektu wynosi 5 345 578,25 zł netto. Wnioskowana kwota dofinansowania: 3 726 683,8 zł.
Ice Code Games: Produkcja gry „Odyseusz” przebiega zgodnie z harmonogramem. Kolejne etapy rozwoju są sukcesywnie akceptowane i finansowane przez wydawcę. W kontekście „Projektu A”, spółka osiągnęła znaczący kamień milowy, finalizując pracę nad prototypem. Obecnie, z grywalnym buildem i kompletną dokumentacją designerską oraz produkcyjną spółka jest gotowa do rozpoczęcia negocjacji z wydawcami. Prezes liczy, że taki postęp umożliwi w niedługim czasie uruchomienie pełnej produkcji tej gry. Kolejnym krokiem milowym dla Ice Code Games było pozyskanie znaczącej dotacji z programu FENG realizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) na projekt badawczo-rozwojowy „Supremus”. Projekt wart 13,115 mln zł, z dofinansowaniem na poziomie 9,5 mln zł, ma na celu opracowanie zaawansowanego systemu AI do analizy danych z gier w celu wspomagania procesu projektowania. Planowane zakończenie projektu Supremus jest na koniec maja 2026 roku. W minionym kwartale finanse Ice Code Games utrzymywały się na stabilnym poziomie, co było w dużym stopniu zasługą zaliczek otrzymywanych od wydawcy gry „Odysseus”. Te wpływy finansowe zapewniają solidną bazę dla bieżących operacji Spółki, mimo że w księgach wykazana została strata. Jest to efekt specyficznej metody księgowania, gdzie wpływy te są rejestrowane jako rozliczenia międzyokresowe, a nie bezpośrednie przychody, co wynika bezpośrednio z warunków umowy wydawniczej z wydawcą „Odysseus”.
Live Motion Games: W III kwartale 2023 roku spółka nadal prowadziła prace nad trzema projektami: „Millennials” – projekt rozwija się zgodnie z harmonogramem, „Chornobyl Liquidators” – prace nad grą są w dalszym ciągu prowadzone, a spółka podjęła decyzję o samodzielnym jej wydaniu, „Nanzou: The Divine Court” – projekt znany wcześniej pod nazwą „Builders of China”. Gra przeszła rebranding i od 27 października 2023 roku oficjalnie otrzymała nazwę „Nanzou: The Divine Court”. Prace nad projektem są prowadzone, a spółka poszukuje wydawcy/partnera do wydania niniejszego tytułu.
Creative Forge Games: Kontynuuje rozwijanie i doskonalenie obecnych tytułów, w dalszym ciągu z naciskiem na największe tytuły – grę „Beer Factory” oraz „Builders of Greece”. Jednocześnie spółka zajmowała się pozyskaniem kolejnych tytułów, które ma nadzieję zaprezentować w najbliższej przyszłości. Strategia na ten rok skupia się na wykorzystaniu pozytywnego impetu, jaki spółka zdobyła dzięki sukcesowi „Beer Factory” i dalszym rozwijaniu portfolio gier. Inne projekty, takie jak: „Colonize”, „Monsters Domain”, „Orc Warchief: Strategy City Builder” czy „My Hotel” „w dalszym ciągu rozwijają się w dobrą stronę”. Wszystkie wskazane gry są w zaawansowanym stadium produkcji. Spadek przychodów w III kw. jest wynikiem przesunięcia premier niektórych oczekiwanych tytułów oraz zwiększonej konkurencji na rynku gier. Spółka jest przekonana, że podjęte kroki strategiczne pozwolą na odwrócenie tej tendencji. Jednym z ważniejszych wydarzeń minionego kwartału była sprzedaż praw do gry „Stargate: Timekeepers”. Decyzja została podjęta po dokładnej analizie i ocenie potencjalnych korzyści. Środki uzyskane ze sprzedaży przedmiotowego tytułu zostaną zainwestowane w rozwój obecnych i nowych projektów. Planowane premiery gier: „Monsters Domain”; „Beer Factory”; „Colonize”; „Orc Warchief: Strategy City Builder”; „Builders of Greece” – I kw. 2024. „House Flipper City”; „My Hotel”; „Black Gold” – bez terminu premiery.
Pyramid Games: Po premierze gry „Occupy Mars” w trybie wczesnego dostępu spółka skupiła się na pracy nad szeregiem aktualizacji, w tym dużej „Exploration Update”, która pobudziła sprzedaż 3-krotnie bardziej niż letnia Wyprzedaż Steam. Zmiany ułatwią rozgrywkę graczom na słabszych komputerach, a z drugiej przygotowują grę do wprowadzenia trybu kooperacji online, a docelowo także innych platform, takich jak Steam Deck. Obecnie ilość sprzedanych egzemplarzy gry na Steam (nie licząc innych platform) zbliża się do 60 tys. sztuk. Przed spółką kolejne aktualizacje wydajnościowe, a kolejną dużą aktualizację kontentową gry planuje na początek 2024. Równolegle trwają prace nad autorskim portem gry „Dinosaur Fossil Hunter” na platformę Xbox. Prace są już na bardzo zaawansowanym etapie. Jest to pierwszy w 100% autorski port konsolowy rozbudowanej gry symulacyjnej, co wymusza dodatkowe testy, z tego względu premiera najprawdopodobniej nie odbędzie się w grudniu, lecz już w 2024 roku. Dzięki współpracy z Microsoft spółka przygotowała także Xbox Demo gry, które powinno ukazać się na Xbox Winter Festivalu już w grudniu tego roku. Build wersji demo gry przeszedł już certyfikację. Razem z premierą Xboxowej wersji gry planuje także publikację dużej aktualizacji do „Dinosaur Fossil Hunter” w wersji na Steam. W III kwartale spółka kontynuowała także prace nad grą Urban Explorer, której demo zaprezentowała w trakcie jesiennego Steam Next Fest. W czasie festiwalu demo gry zostało pobrane 15 600 razy, a do swoich list życzeń grę dodało łącznie 47 200 graczy. Oprócz powyższych gier spółka reinwestuje pozyskane ze sprzedaży gier środki tworząc obecnie 4 zupełnie nowe pre-produkcje gier w różnych gatunkach, kierowane do różnych grup docelowych, w celu znalezienia kolejnych autorskich IP wartych wydania w latach przyszłych.
Kool2Play: Emisja akcji serii I nie doszła do skutku. Zarząd zdecydował o podwyższeniu kapitału w drodze emisji nie więcej niż 583 605 akcji serii J z prawem poboru. Zarząd ustalił cenę emisyjną na 1,50 zł sztuka.
Kool2Play:Gra „Friendship” to obecnie główna produkcja studia Kool2Play. Powstaje zgodnie ze zmodyfikowaną strategią spółki. Szacowana data premiery pełnej wersji gry to III kwartał 2024 roku. Emitent jest w trakcie rozmów na temat wydania gry „Project X: Friendship” z wybranymi potencjalnymi wydawcami, w celu pozyskania oferty wydawniczej. Spółka posiada 3 różne prototypy gier gotowych do dalszego rozwoju i produkcji trzeciej gry. O wyborze zarząd podejmie decyzję do końca 2023 roku.
Eneida Games: Przydzieliła w ramach przeprowadzonej subskrypcji lub sprzedaży 15 000 akcji serii F po 22,00 zł każda.
ManyDev Studio SE: Prezes Bartłomiej Bartula złożył rezygnację z pełnionej funkcji z powodu objęcia funkcji członka zarządu w innej spółce grupy Playway.
Varsav Game Studios: Sprzedał 3334 akcji Mooneaters za łączną kwotę 100 020 zł. Po dokonaniu sprzedaży posiada 591 389 akcje Mooneaters, które stanowią 55,01% akcji.
Simteract: W III kwartale utrzymuje przychody netto ze sprzedaży na podobnym poziomie co w poprzednim kwartale, czyli ok. 2 mln zł. Poprawie uległ nieco zysk netto w porównaniu do I i II kwartału. Jednocześnie studio szykuje się do wydania nowej gry: „Taxi Life: A City Driving Simulator” w lutym przyszłego roku, której najnowszy trailer zebrał już ponad milion wyświetleń.
Plot Twist: W III kw. odnotował 249 tys. zł przychodów netto i 148 tys. zł zysku netto. W sprawozdaniu skonsolidowanym wskazany został wynik netto na poziomie 98 tys. zł. Narastająco za trzy kwartały firma zaraportowała 4,49 mln zł przychodów netto i 2,84 mln zł zysku netto (w sprawozdaniu skonsolidowanym 2,77 mln zł zysku netto). Główny wpływ na wynik finansowy miała premiera autorskiej gry „The Last Case of Benedict Fox”. Budżet produkcji wyniósł 6 mln zł, a w kilka dni po premierze Plot Twist odzyskał wszystkie środki zainwestowane w produkcję tytułu. Jednostkowe przychody ze sprzedaży produktów w trzech kwartałach stanowiły wartość 10,8 mln zł. Obecnie studio pracuje nad kolejnymi produkcjami, a także wersją na PlayStation swojego ostatniego hitu.
WargamingUnited: W sześciu grach studia „World of Tanks”, „World of Tanks Blitz”, „World of Tanks Modern Armor”, „World of Warships”, „World of Warships: Legends” i „World of Warplanes” pojawiły się specjalne pakiety o tematyce ukraińskiej, zawierające przedmioty kosmetyczne zaprojektowane przez artystów ze studia Wargaming w Kijowie. Gracze ze 115 krajów uczestniczących w kampanii zakupili łącznie 90 tys. zestawów. W wyniku tego firma Wargaming przekazała za pośrednictwem platformy United24 1 072 940 USD na zakup ambulansów typu C, które ruszą do pracy, by ratować ludzkie życia.
Play2Chill: Po udanej premierze dema gry „Aztecs: The Last Sun” spółka zdecydowała się na partnerstwo z chińskim wydawcą, firmą 663 Games. Chociaż spółka posiada już w pełni grywalne demo „Rally Mechanic Simulator”, zdecydowano się opóźnić premierę. Kluczową kwestią jest optymalizacja. Celem spółki jest zaprezentowanie demo podczas lutowego festiwalu, po wcześniejszych, zamkniętych playtestach, których opinie staną się kluczowe dla dalszego kształtu projektu.”Motorcycle Mechanic Simulator 2021″, po dwóch latach od premiery, nadal przynosi zadowalające dochody. Ponadto odbyła się premiera MMS21 na Xbox. Zespół SpaceRocket Games osiągnął kolejne kamienie milowe w ramach współpracy z Toplitz, a sam projekt rozwija się zgodnie z planem, podała spółka.
Detalion Games: Rozpoczął proces przeglądu opcji strategicznych. Wśród rozważanych scenariuszy działań wymienić należy m.in.: sprzedaż aktywów lub poszczególnych segmentów operacyjnych, rozszerzenie profilu działalności tj. pozyskiwanie produkcji w których spółka nie jest producentem, a jedynie wydawcą, połączenie z innym podmiotem w celu uzyskania inwestora strategicznego lub finansowego, przeprowadzenie innej transakcji mogącej skutkować zmianą struktury akcjonariatu, pozyskanie zespołu produkcyjnego w celu realizacji produkcji innego podmiotu, podwyższenie kapitału zakładowego spółki w celu współfinansowania dodatku do gry realizowanego przez inny podmiot powiązany pośrednio z emitentem. Zarząd posiada wiedzę o woli kontynuowania ze spółką współpracy ze strony Movie Games, co stanowi istotny czynnik w procesie przeglądu opcji strategicznych.
CD Projekt: Pracuje nad edytorem modów do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Pozwoli tworzyć własne doświadczenia w grze, tworząc coś zupełnie nowego lub edytując istniejące zadania i zawartość. Planujemy udostępnić ją za darmo w 2024 roku.
CD Projekt: Cyberpunk 2077 Ultimate Edition trafi na rynek przed świętami, podały portale gamingowe.
CD Projekt: Gra Cyberpunk 2 Project Orion jest aktualnie rozwijany przez kilka osób. Przejście na Unreal Engine 5 to wyzwanie, podał PPE. Część zespołu odpowiedzialna za projekt przeprowadza się do Bostonu, gdzie rozpocznie się wielka rekrutacja, która pozwoli firmie rozwijać jednocześnie dwie gry z segmentu AAA.
No Gravity Games: Zawarł umowę wydawniczą z Firline Games dla gry „Fueled Up”.
PCF Group: Zwołano NWZA na 11 grudnia w sprawie zmiany wynagrodzenia członków RN i Komitetu Audytu RN
Feardemic: Gra „Tales From Candleforth” pojawi się w wersji na PC w I kw. 2024.
VR Factory Games: Celem spółki jest wprowadzenie swoich gier do dystrybucji na kolejne uznane platformy dystrybucyjne VR. W toku są działania zmierzające do wprowadzenia Bartender VR Simulator i Horror Bar VR na platformę PlayStation VR2.
UF Games: W III kwartale przychody netto na poziomie 380 935,86 zł, spadek o 34,7% r/r. Jednocześnie, w ciągu 3 kwartałów 2023 r. przychody netto wyniosły 1 337 215,84 zł, co wskazuje na ich spadek o 41,6% r/r. Na spadek przychodów największy wpływ miało przesunięcie zaplanowanych premier tytułów oraz mniejsze przychody ze sprzedaży gier z obecnego portfela. Spółka poniosła stratę netto w wysokości -210 346,18 zł za III kwartał 2023 r. i -217 951,74 zł za 9 miesięcy 2023 roku. W dniu 12 października 2023 r. miała miejsce premiera gry Ironsmith Medieval Simulator na platformie Nintendo Switch. Plan premier (bez terminów) obejmuje grę własną Ancient Farm Simulator i porty U-Boat, The Dealer Simulator, Thief Simulator 2, Hatred, Ultimate Fishing Simulator, Woodzone.
All In! Games: W ramach subskrypcji zawarto umowy objęcia łącznie 3,6 mln akcji po 1,20 zł sztuka. Wartość przeprowadzonej subskrypcji wyniosła 4,3mln zł.
Immersion Games: Zawarł umowę ze spółką Enver Studio LLC z siedzibą w Sheridan w Wyoming na stworzenie gry „Shark Bait VR” przeznaczonej na gogle VR.
Movie Games: Sprzedaż gry „Beyond Sunset” w wersji PC osiągnęła sprzedaż 4 tys. egzemplarzy Sprzedaż pokryła koszty wydania i marketingu gry.
RedDeer.Games: Spółka portfelowa PMPG Polskie Media, zaprezentuje w piątek nową grę na licencji słynnej bajki Smerfy. Do końca roku RedDeer.Games ma jeszcze w planach premierę gier: „Nora: The Wannabe Alchemist” (24 listopada) oraz „Uzzuzzu My Pet – Golf Dash”.
Źródła: depesze ISBnews, serwis ISBtech.pl, informacje ze spółek i organizacji
(ISBnews/ISBtech)