epoint

Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora TMT z okresu 30 października-3 listopada.

BIZNES I FINANSE: RYNEK

AI: Jako główną barierę inwestycji technologicznych w AI 34% polskich menedżerów wskazuje brak odpowiednich kompetencji pracowników, wynika z raportu „Biznes napędzany cyfrowo. Rozwój w obliczu Przemysłu 5.0” firmy SAP Polska.

Nakłady na innowacje: Nakłady na działalność innowacyjną w przedsiębiorstwach przemysłowych w 2022 r. wyniosły 26 011,7 mln zł (o 36,6% więcej niż przed rokiem), natomiast w przedsiębiorstwach usługowych – 29 689,1 mln zł (o 32,8% więcej), podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). Nakłady poniesione na działalność innowacyjną w przedsiębiorstwach usługowych były o 14,1% wyższe niż w przedsiębiorstwach przemysłowych.

Opłata reprograficzna: Stowarzyszenie Filmowców Polskich złożyło pozew przeciwko Skarbowi Państwa dotyczący tzw. opłaty od czystych nośników (zwanej także opłatą reprograficzną). Wnosi w nim o odszkodowanie dla twórców i producentów filmowych reprezentowanych przez SFP z tytułu niezapewnienia przez państwo polskie godziwej rekompensaty za korzystanie z utworów w ramach dozwolonego użytku osobistego. Pozew obejmuje 3 lata (2020-2023) i opiewa na kwotę 416 mln zł.

Kosmos: Weszła w życie umowa na mocy której Polska zyska własną konstelację satelitów obserwacyjnych. Rozpoczną one pracę w 2027 r. Polska zyska dostęp do wysokorozdzielczych danych z obserwacji Ziemi, a rodzime firmy wiedzę z zakresu produkcji i integracji systemów satelitarnych, poinformował Minister Waldemar Buda.

Robotyzacja: W Polsce w 2022 r. zainstalowano 3082 nowych robotów. To 13% mniej niż rok wcześniej (rekordowe 3532 sztuki). Nie zmienia to faktu, że średni roczny wskaźnik wzrostu od 2017 roku wyniósł 10%. Przemysł metalowy i maszynowy z 599 jednostkami zainstalowanymi w minionym roku prześcignął dotychczasowego lidera, czyli przemysł samochodowy, który zanotował spadek o 32% (581 robotów), wynika z raportu Międzynarodowej Federacji Robotyki (IFR).

Rynek TV: Wyniki oglądalności w październiku: Grupa Polsat 21,91% (-0,6 pkt proc. r/r), Grupa Discovery 24,45% (+0,8 pkt proc.), Grupa TVP 19,82% (-1,4 pkt proc.), WP TV 0,59% (-0,02 pkt proc.).

E-commerce: Jak wynika z międzynarodowego badania przeprowadzonego przez firmę badawczą Harris Poll zarówno Zetki, jak i Millenialsi chcą korzystać ze sztucznej inteligencji podczas zakupów online. W grupie Zetek taką deklarację składa 88% badanych, a wśród Millenialsów 86%. Pozytywnie nastawienie do AI jest widoczne także w wynikach badania dotyczącego korzystania z asystentów zakupowych. Odpowiednio 55% i 52% respondentów jest zainteresowanych korzystaniem z asystentów AI, którzy uproszczą zakupy, będą identyfikować ich potrzeby, a także sprawią, że zakupy będą bardziej wygodne. 51% przedstawicieli pokolenia Z twierdzi też, że jest zainteresowanych doświadczeniami zakupowymi w rzeczywistości rozszerzonej (AR). „Pokolenia Z i Millenialsów to ogromna grupa konsumentów, która akceptuje wykorzystywanie AI, ale wręcz oczekuje tego typu rozwiązań w e-handlu. To wyraźny sygnał dla sektora, który wskazuje kierunki rozwoju na najbliższe lata” – tłumaczy zarządzający fintechem Mokka w Polsce Daniel Malinowski.

BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI

DataWalk: Jest obecnie skoncentrowany na sfinalizowaniu jak największej liczby nowych umów przed końcem roku. Ponadto weryfikuje również cennik produktu i chce zacząć pracować nad znacznie większymi transakcjami, poinformował prezes Paweł Wieczyński.

Atende: Miało 2,14 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2023 r. wobec 4,11 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka, powołując się na wstępne dane.

DataWalk: Miał 13,4 mln zł straty EBITDA w pierwszych trzech kwartałach 2023 r. wobec 115,98 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka powołując się na wstępne dane.

mPay: Liczba użytkowników aplikacji mPay wynosiła 1, 411 mln na dzień 31 października br., co oznacza wzrost o 28,9% r/r, podała spółka. W stosunku do poprzedniego miesiąca liczba kont wzrosła o 25 tys.

SatRev: SpaceX wyniesie wkrótce na orbitę satelitę zbudowanego przez SatRev, którego wyposażenie stanowią m.in. ogniwa perowskitowe od Saule Technologies, podały spółki.

Ailleron: Spodziewa się, że w IV kw. firmy będą realizowały swoje budżety i składały zamówienia, natomiast większego ożywienia na rynku IT upatruje w 2024 roku, poinformował ISBtech CFO spółki Tomasz Król. Ponadto oczekuje, że w kolejnych kwartałach największą dynamikę wykaże Software Mind i obszar Technology Services, a segment FinTech zacznie przynosić zyski.

Comarch: Rada nadzorcza postanowiła o dalszym delegowaniu członka rady nadzorczej Anny Pruskiej do czasowego wykonywania czynności prezesa Comarchu, podała spółka. Delegowanie następuje na okres dwóch miesięcy począwszy od dnia upływu poprzedniego okresu delegacji, tj. na okres od 3 listopada 2023 roku do 2 stycznia 2024 r.

Vercom: Sprzedaż przez Vercom wszystkich posiadanych udziałów w spółce User.com za 5,6 mln USD (ok. 24 mln zł) nie wpłynie na przychody i zysk operacyjny grupy, pozytywny wpływ będzie natomiast na poziomie zysku netto, poinformował dyrektor finansowy Łukasz Szałaśnik.

Digitree Group: Odnotowało 34 tys. zł skonsolidowanej straty netto w II kw. 2023 r. (wzrost o 85 tys. zł r/r) oraz 879 tys. zł zysku EBITDA (wzrost o 198 tys. zł r/r) w III kw. 2023 r. przy 22,27 mln zł przychodów (wzrost o 2,89 mln zł r/r) zł, podała spółka, prezentując wstępne szacunkowe dane. Narastająco po trzech kwartałach skonsolidowana strata wyniosła 872 tys. zł (spadek o 863 tys. zł r/r), EBITDA: 2,27 mln zł (spadek o 376 tys. zł, tj. 14,2% r/r) przy przychodach 66,95 mln zł (wzrost o 10,06 mln zł, tj. 17,7% r/r).

Skinwallet: Zakończył przegląd opcji strategicznych i zawarł list intencyjny z W.G Partners, podała spółka. Skinwallet zmieni przedmiot działalności na produkcję domów szkieletowych z drewna.

Digital Network: Skonsolidowane przychody wyniosły 16,9 mln zł w III kwartale br. i były wyższe o 38% r/r, podała spółka, prezentując szacunkowe dane. Po dziewięciu miesiącach br. szacunkowe przychody grupy wyniosły 41,6 mln zł i były o 29% wyższe r/r.

E-Shopping Group: Październik 2023 r. ma przynieść spółce najwyższy historycznie wynik przychodów brutto ze sprzedaży na poziomie ponad 263 tys. zł. Szacowany wynik osiągnięto przy liczbie 2,4 tys. zamówień (+22 proc. wzrost w porównaniu do września). Jednocześnie spółka spodziewa się, że od początku roku łączna liczba klientów jej 7 e-sklepów wyniosła 9 tys., a suma przychodów przekroczyła 1 mln zł.

Revolut: Z globalnej aplikacji finansowej korzysta ponad 35 mln klientów na świecie, w tym ponad 3 mln w Polsce. Revolut zatrudnia przeszło 7500 pracowników,

Cisco: Podczas konferencji WebexOne ogłosiło nową strategię AI dla platformy Webex, której celem jest usprawnienie komunikacji i współpracy. W przeciwieństwie do możliwości AI, które koncentrują się wyłącznie na tworzeniu tekstów lub pracy z dokumentami, Webex będzie wykorzystywać ją także przy komunikacji audio i wideo w czasie rzeczywistym, aby zapewnić krystalicznie czysty dźwięk i obraz podczas połączeń oraz spotkań przy słabym połączeniu internetowym. Cisco ogłosiło również uruchomienie nowego asystenta Webex AI z funkcjami, które zwiększą produktywność i precyzję komunikacji. Ogłoszone nowości będą stosowane w całym portfolio Webex – Webex Suite, urządzeniach Cisco Collaboration, Webex Contact Center, Webex Connect i Webex Control Hub. Klienci w tym McLaren Racing i Team DSM testują nowe możliwości Webex w zakresie sztucznej inteligencji.

Shoper: Liczy na kilkunastoprocentowy organiczny wzrost GMV w 2024 roku przy ok. 10% wzroście e-commerce. GMV sklepów Shopera może wzrosnąć o 20%+ uwzględniając sklepy przejęte od home.pl. Trwają rozmowy z polskimi i zagranicznymi podmiotami na temat M&A.

2Increatives: Pierwsza w Polsce agencja kreatywna dedykowana wyłącznie Instagramowi właśnie rozszerzyła zakres usług, by rozpocząć działania również na arenie międzynarodowej

IDEAS NCBR: Rusza nowy zespół badawczy – Robotyka Interakcji Fizycznej – działający w ośrodku badawczo – rozwojowym w obszarze sztucznej inteligencji.

Twisto: Wraz z nowym właścicielem Param Twisto zarządzanie firmą objął nowy zespół. Na czele Twisto Nemika Menevse, a wraz z nią w zarządzie Omer Karacoban i Brett Balcher. Nowy zarząd wyznacza pierwsze cele strategiczne: kierunek to rentowność, rozszerzanie oferty produktowej oraz ekspansja na kolejne rynki europejskie.

Zalando: Ponownie obniżyło założenia na 2023 rok, jeśli chodzi o wielkość przychodów, ale podtrzymało tegoroczny plan co do wielkości zysku operacyjnego. Aktualnie tegoroczne wydatki inwestycyjne mają wynieść 260-300 mln euro. Kapitał obrotowy w 2023 roku ma być ujemny.

Fortinet: Według raportu AtlasVPN z 2022 roku, codziennie powstaje ponad 316 tys. nowych wariantów ransomware. Eksperci z FortiGuard Labs, podmiotu firmy Fortinet, poddali analizie dwa z nich – Trash Pandę oraz nową odsłonę NoCry. Pierwszy z nich przejawia wyraźny motywy polityczny, bez ekonomicznych pobudek. Drugi zaś jest klasycznym żądaniem okupu. Oba zostały sklasyfikowane jako wysoce niebezpieczne.

Vertiv: Według danych Międzynarodowej Agencji Energetycznej ponad 1,1 mld ludzi pozostaje bez dostępu do zasilania. Z kolei gospodarstwa posiadające dostęp do linii przesyłowych muszą mierzyć się ze stratami energetycznymi, awariami oraz wahaniami kosztów energii. Zdaniem eksperta Vertiv, Krzysztofa Krawczyka, odpowiedzią na te problemy może okazać się mikrosieć. Nie jest ona zależna od innych dystrybutorów, tworząc i magazynując własną energię. Z kolei jej inteligentne systemy stale monitorują ceny zasilania, w celu tworzenia najbardziej ekonomicznych konfiguracji. Ze względu na te zalety, uważa się, że rozwiązanie to będzie stawać się coraz bardziej popularne.

Microsoft: Powołał do życia Inicjatywę Bezpiecznej Przyszłości (Secure Future Initiative – SFI), której celem jest wzmocnienie metod i narzędzi służących do ochrony przed stale ewoluującymi i coraz bardziej zaawansowanymi zagrożeniami cyfrowymi.

Bunasta: Transport Innovation Forum 2023, którego jednym ze współtwórców jest Jurgis Adomavičius prezes i dyrektor generalny agencji celnej, to największe wydarzenie transportowe i logistyczne w regionie Morza Bałtyckiego. Po raz piąty odbędzie się w Wilnie 23-24 listopada. Na Forum zaprezentowane zostaną nowe trendy i technologie w branży transportowej, uczestnicy wezmą udział w dyskusjach o innowacjach, a także wykorzystaniu sztucznej inteligencji w branży. Wśród prelegentów pojawią się: Polska Agencja Inwestycji i Handlu, Pesa, Shell oraz przedstawiciele OECD.

GIEŁDA, EMISJE, M&A

PayTel: Przejął 100% udziałów w spółkach z Grupy Kar-Tel (Kar-Tel I oraz Kar-Tel II), podała spółka.

Oponeo.pl: W związku z realizacją skupu nabytych zostanie łącznie 2 200 000 akcji zwykłych po jednolitej cenie 40 zł, tj. za łączną cenę 88 mln zł, podała spółka. Średnia stopa redukcji złożonych ofert wyniosła 8%, podano także.

Vercom: Zawarł umowę sprzedaży na rzecz SAS Groupe Positive wszystkich posiadanych udziałów w kapitale zakładowym User.com, stanowiących 30,3% kapitału zakładowego User.com, podała spółka. Ostateczna cena za udziały wynosi 5,5 mln USD.

Lukardi: Zawarł umowę inwestycyjną z trzema osobami fizycznymi, posiadającymi łącznie 100% udziałów w kapitale zakładowym spółki Codigmatic. Codigmatic jest rozwijającą się firmą realizującą projekty w zakresie budowy i utrzymania oprogramowania dla przedsiębiorstw, a kompetencje posiadane przez zespół Codigmatic pozwolą na uzyskanie efektu synergii zarówno w zakresie projektów realizowanych przez Lukardi, a także rozwoju produktów własnych Grupy Kapitałowej Lukardi. Transakcja kapitałowa jest kolejną w ostatnich latach, po wcześniejszym połączeniu ze spółką Akquinet Polska Sp. z o.o. (2020 rok) oraz przejęciu 99,2% udziałów spółki SI-eCommerce.

Fonia: Operator aplikacji zakupowej i dostawca usług telekomunikacyjnych chce precyzyjnie łączyć marki z kupującymi zainteresowanymi konkretnymi produktami. Ma w tym pomóc zakup części firmy Selectivv, wyspecjalizowanej w realizacji kampanii marketingowych online z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i dużych zbiorów danych (Big Data).

Sygnity: NWZ 23 listopada ma zdecydować w sprawie m.in. upoważnienia zarządu do nabywania akcji własnych oraz podwyższenia kapitału zakładowego.

Hitachi Energy: Ogłosiło, że nabyło od firmy Powin LLC (Powin), czołowego globalnego dostawcy systemów magazynowania energii, pakiet kontrolny w eks Energy. Przedsiębiorstwo to jest wiodącym dostawcą energoelektroniki i rozwiązań do zarządzania energią w zakresie magazynowania i integracji odnawialnych źródeł energii.

Inuru: Prywatny inwestor z branży LED oraz grupa funduszy: Aper Ventures, Adamed Pharma Technology, ARIA oraz aniołowie biznesu zainwestowali w firmę. Produkty Inuru są dostępne w sieci sklepów Walmart.

SHEIN: Przejmuje markę Missguided, dotychczas należącą do Frasers Group. Firma zawarła spółkę joint venture z założycielem Missguided, aby zarządzać i obsługiwać markę.

Teleradius: Tar Heel Capital Pathfinder zainwestował wspólnie z prywatnym inwestorem, Maciejem Woźniczakiem, kwotę 1,5 mln zł w platformę teleradiologiczną.

PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE

Żabka: Wprowadziła dwa nowe formaty sklepów, podała sieć. Jednym z nich jest otwarta w Warszawie Żabka Non Stop – to hybrydowa formuła umożliwiająca dokonywanie zakupów 24/7. Drugim konceptem jest zlokalizowana w Piasecznie Żabka Drive, dzięki której można zamówić i odebrać produkty z oferty Żabka Café bez wychodzenia z auta.

Shoper: Podczas Targów eHandlu zaprezentował jeden ze swoich kluczowych projektów – Shoper Storefront, podała spółka. Rozwiązanie obejmuje nowy wygląd i mechanizm działania sklepów internetowych, połączony z edytorem wizualnym oraz dodatkowymi funkcjami sprzedażowymi. Nowe rozwiązanie zostanie udostępnione e-sprzedawcom na przełomie roku.

InPost: Rozszerzył umowę o współpracy z platformą zakupową Allegro. Dzięki temu użytkownicy Allegro zyskali dostęp do ponad 2 tys. nowych punktów odbioru w ramach PaczkoPunktów InPost.

PKO BP: Został partnerem międzynarodowego konsorcjum POTENTIAL odpowiadającego za stworzenie i pilotażowe wdrożenie portfeli tożsamości cyfrowych Unii Europejskiej, podał bank. Podkreślił, że jako jedyny bank z Polski został przyjęty do tej prestiżowej inicjatywy.

Top Marka: W tegorocznym badaniu Top Marka, zrealizowanym na zlecenie redakcji magazynu „Press”, Caritas Polska ponownie zwyciężyła w kategorii „Projekty charytatywne”. „W badanym okresie priorytetem pozostawała dla nas pomoc dla Ukrainy, a także szybkie reagowanie na kryzysy. Dzięki sieci Caritas Internationalis i obecności narodowych Caritas w ponad 160 krajach mamy możliwość niemalże natychmiastowego rozpoznania potrzeb. W badanym okresie w trybie interwencyjnym odpowiedzieliśmy na trzęsienie ziemi w Syrii, Turcji i Maroku, powódź w Nowej Kachowce i w Słowenii. Pokazujemy, że 'dobra jest więcej'” – skomentował dyrektor Caritas Polska ks. dr Marcin Iżycki. PKO Bank Polski zwyciężył w 16. edycji rankingu Top Marka w kategorii banki. Ponadto jest wiceliderem zestawienia generalnego obejmującego 500 marek z 50 branż obecnych na polskim rynku. PKO Bank Polski od pierwszej edycji rankingu utrzymuje pozycję najsilniejszego medialnie brandu w branży bankowej. W tym roku siłę marki PKO Banku Polskiego oszacowano na ponad 8,4 mln punktów. Bank Pekao zdobył drugie miejsce w XVI edycji rankingu Top Marka w kategorii Banki. Badanie magazynu Press i firmy PSMM Monitoring & More obejmowało materiały opublikowane w prasie, internecie oraz mediach społecznościowych od 1 lipca 2022 do 30 czerwca 2023 roku.

Netia: Od 2 listopada 2023 r. światłowód na sieci Netii zyskała opcję prędkości: do 2 Gb/s, z abonamentem wyższym o 20 zł niż w opcji z 1 Gb/s. Wraz z usługą klienci otrzymają bez dodatkowych opłat router WiFi 6.

OVHcloud: Europejski lider w dziedzinie chmury, wprowadza zaawansowaną usługę bezpieczeństwa do zarządzania tożsamością i dostępem (Identity and Access Management, IAM), która została udostępniona wszystkim klientom firmy, na całym globie bez dodatkowych.

Cthings.co: Zaprezentowało rozwiązanie Orchestra, platformę do orkiestracji zasobów Edge Computing i aplikacji IoT. Jej architektura jest oparta na modelu SASE (chmury hybrydowej) oraz działa w metodologii Zero Trust. Struktura sieciowa może łatwo połączyć w zabezpieczony sposób oraz zintegrować mnogość różnych współistniejących systemow IoT. To pomaga dostawcom usług i integratorom IoT zwiększyć skalę działalności, maksymalnie wykorzystać najnowsze technologie łączności, oraz monetyzować rozwiązania takie jak 5G Network Slicing, 5G NaaS, i 5G APIs.

Blees: W Katowicach oficjalnie rozpoczęto testy pierwszego autonomicznego busa polskiej produkcji. Pojazd BB-1 tworzy firma z Gliwic, a wyposażony on będzie m.in. autonomię 4. poziomu SAE umożliwiającą samodzielną jazdę na zdefiniowanych trasach, wykrywanie przeszkód i innych użytkowników ruchu a na pokładzie pojazdu zamontowane są radary i kamery. Wśród obszarów na którym projektanci pojazdu koncentrują swoją uwagę jest również sfera cyberbezpieczeństwa.

Progress: Udostępnia Progress Flowmon ADS 12.2, nową wersję rozwiązania służącego do wykrywania anomalii w sieci, która wykorzystuje sztuczną inteligencję. Ponadto rozwiązanie Progress MarkLogic Data Hub zostało wykorzystane przez holenderską organizację Sensing Clues zajmująca się ochroną przyrody i dzikiej zwierzyny. W ramach projektu powstała innowacyjna platforma do zarządzania danymi, obejmująca inteligentne czujniki IoT oraz analitykę predykcyjną.

Apple: Przedstawił nowego MacBooka Pro z czipami z rodziny M3. Nowe modele będą dostarczane do klientów oraz staną się dostępne w sklepach Apple Store i u autoryzowanych sprzedawców Apple od 7 listopada.

Listonic: Odświeżył design, możliwość dodawania zdjęć produktów, dark mode, gazetki promocyjne w swojej liście zakupów w aplikacji. Najwięcej nowości czeka na użytkowników iPhonów – aplikacja na iOS została napisana od podstaw.

Żabka: Współpracuje z Hewlett Packard Enterprise (HPE) w zakresie obsługi systemu o kluczowym znaczeniu SAP S/4HANA. W oparciu o niego funkcjonują procesy takie jak planowanie zatowarowania, cen i promocji, a także logistyka, magazynowanie czy obsługa klienta. „Przy wyborze technologii kluczowy był dla nas sprawdzony partner, gotowy zaproponować nam narzędzie gwarantujące bezpieczeństwo, jak najlepiej dostosowane do naszych potrzeb. Zdecydowaliśmy się na platformę HPE GreenLake, która zapewni nam zarówno elastyczność i szybkość, charakterystyczną dla rozwiązań chmurowych, jak i możliwości kontroli typowe dla infrastruktury on-premise. Dzięki temu zyskujemy większą wydajność systemu, która pomoże nam stworzyć prawdziwie hybrydowe IT w naszej organizacji” – powiedział dyrektor ds. technologii w Grupie Żabka Jakub Masłowski.

SAP: Podczas konferencji SAP TechEd, SAP ogłosił szereg innowacji związanych z generatywną sztuczną inteligencją. Celem jest umożliwienie programistom maksymalnego wykorzystania możliwości AI w ramach ich pracy.

Cisco: Zaprezentowało kolejny efekt wieloletniej współpracy z NVIDIA w obszarze rozwiązań do pracy hybrydowej zasilanych AI. Firma zaprezentowała Room Kit EQX i rozszerzenie możliwości Cinematic Meetings – oba rozwiązania są zasilane silnikiem AI NVIDIA. Współpraca pozwala osiągnąć lepszą inteligencję audio i wideo w rozwiązaniach do współpracy Cisco.

eSky: Zacieśnia współpracę z największą grecką linią lotniczą – AEGEAN. Ostatnio polski właściciel platformy do rezerwacji podróży jeszcze bardziej zintegrował swoje usługi z greckim przewoźnikiem za sprawą wdrożenia innowacyjnego modelu dystrybucji oferty lotniczej NDC 21.3. We współpracy z AEGEAN zrobił to jako pierwszy na świecie. „Dzięki 'Direct Connect’ NDC zyskaliśmy integralność przekazywanych informacji między obiema firmami, usprawniając komunikację i proces obsługi klienta. Partnerstwo z AEGEAN pozwala nam dostarczać jeszcze bardziej spersonalizowane usługi i reagować na zmiany w czasie rzeczywistym. Od momentu, kiedy w 2020 roku po raz pierwszy zaczęliśmy integrować model NDC greckiej linii z naszymi serwisami, potroiliśmy sprzedaż biletów lotniczych na rejsy obsługiwane przez AEGEAN” – powiedział chief product officer w Grupie eSky Jakub Bajorski.

Gofriends: Ogłosił oficjalny start swojej aplikacji randek online na platformy Android/iOS w Polsce. Gofriends podaje, że wyróżnia się architekturą Big Data, zdolną do obsługi milionów użytkowników przy jednoczesnym zmniejszaniu wpływu na środowisko. Gofriends proponuje model ekonomiczny typu freemium z zakupami w aplikacji.

Lenovo: Ogłosiło ogólnoświatową dostępność ThinkPad X1 Fold. Urządzenie zaprojektowano, aby oferować pełną wydajność komputera PC na dużym, składanym wyświetlaczu o przekątnej 16,3 cala, przy jednoczesnym zachowaniu ultramobilności, jaką oferuje składana obudowa.

Snowflake: Przedstawił Snowflake Cortex, nową, w pełni zarządzaną usługę, która zapewnia dostęp do najpopularniejszych w branży dużych modeli językowych, modeli AI i funkcji wyszukiwania wektorowego. Snowflake Cortex stanowi podstawę doświadczeń użytkownika Chmury Danych opartych na dużych modelach językowych (LLM), w tym nowych Snowflake Copilot i Universal Search. Użytkownicy o różnych specjalizacjach mogą uzyskać dostęp do rosnącego zestawu funkcji bezserwerowych w Snowflake Cortex, aby przyspieszyć analitykę i tworzyć kontekstowe aplikacje oparte na LLM w ciągu zaledwie kilku minut.

Orange: W świątecznej ofercie przewiduje trzy upominki i promocyjne oferty ze światłowodem, internetem mobilnym lub rozwiązaniami dla biznesu. Gwiazdkowymi podarunkami od pomarańczowego operatora są: Netflix przez pierwsze 6 miesięcy w prezencie, abonament nawet pół roku za darmo, CyberOchrona, drugi smartfon za złotówkę oraz tablet.

SEEDiA: W ramach współpracy z Grupą InPost, zintegrowała swoją solarną wiatę autobusową z paczkomatem. Pierwsza z lokalizacji tego projektu znajduje się w gminie Nędza w województwie Śląskim.

ZTE: Zaprezentowało nowy router Wi-Fi ZTE T5400, którego główną cechą jest bardzo wysoka prędkość transmisji bezprzewodowej.

Źródła: depesze ISBnews, serwis ISBtech.pl, informacje ze spółek i organizacji

(ISBnews/ISBtech)

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments