W ramach inicjatywy Netto 3.0, Netto przeprowadziło modernizację swoich sklepów, wprowadzając rozwiązania ekologiczne, a przy tym zwiększające komfort klientów podczas zakupów.
Współpraca z Signify, globalnym liderem w dziedzinie oświetlenia, umożliwiła wdrożenie zaawansowanego systemu zarządzania oświetleniem Interact, co przyczyniło się do obniżenia zużycia energii o 35%. Ten projekt, realizowany w 250 sklepach na terenie Polski, jest elementem strategii Netto, zmierzającej do stworzenia bardziej przyjaznych, nowoczesnych i ekologicznych miejsc robienia zakupów.
Dzięki współpracy z Signify udało nam się zrobić krok w kierunku oddawania sklepów przyjaznych dla środowiska i klientów jednocześnie. Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań oświetleniowych oraz systemu zarządzania oświetleniem to oszczędność energii i ograniczenie śladu węglowego, na co stawiamy. – mówi Paweł Mroczek, Head of Technical Department w Netto.
Wymiana tradycyjnych systemów oświetleniowych na innowacyjne rozwiązania w technologii LED od Signify wraz z integracją z systemem zarządzania oświetleniem Interact pozwala na dodatkową redukcję zużycia energii na poziomie 35%. Jest to równoznaczne z roczną oszczędnością ponad 13,9 tysiąca MWh energii elektrycznej, co przekłada się na znaczące zmniejszenie śladu węglowego sieci aż o 9,8 tysiąca ton rocznie. To ekwiwalent posadzenia ponad 447 tysięcy drzew!
Jesteśmy niezwykle zadowoleni z możliwości współpracy z Netto w ich dążeniu do stania się bardziej zrównoważonym i nowoczesnym liderem w branży detalicznej. Nasze rozwiązania oświetleniowe Philips Maxos Fusion LED i system zarządzania oświetleniem Interact są przykładem, jak technologia może przyczynić się do znaczących oszczędności energetycznych i poprawy doświadczeń zakupowych klientów. To partnerstwo podkreśla nasze wspólne zobowiązanie do promowania zrównoważonego rozwoju i innowacji. – komentuje Agata Iwańska, Commercial Leader Retail & Hospitality CEE w Signify.
Netto planuje dalsze działania w ramach tej współpracy, w tym osiągnięcie pułapu ponad 200 sklepów z systemem Interact do końca 2023 r., a także w nowo otwieranych placówkach w kolejnych latach.
O koncepcie Netto 3.0
Sklepy sieci Netto od 2018 roku ewoluują do konceptu Netto 3.0. Zakłada on modernizację placówek do nowoczesnych sklepów z szerokimi alejkami, którymi wygodnie się poruszać, urządzonych z wykorzystaniem naturalnych materiałów, neutralnych kolorów i odpowiednio dobranego oświetlenia. Zmiany obejmują również ofertę produktową i mają na celu jej poszerzenie i zróżnicowanie, a także zwiększenie udziału produktów marki własnej, której wysoka jakość idzie w parze z atrakcyjną ceną.
Dla Netto ważne jest, by rozwijać się w sposób zrównoważony i niwelować wpływ działalności na środowisko. Celem Grupy Salling, do której należy Netto, jest obniżenie o połowę emisji CO2 w ramach operacji własnych do 2030 r., a jednym z kroków do jego realizacji jest zmniejszenie zapotrzebowania sieci na energię elektryczną. Wśród partnerów biznesowych wspierających Netto w realizacji tego celu jest między innymi Signify.