epoint

Konsumenci na całym świecie planują w tym roku największe dotychczas zakupy świąteczne przez Internet — wynika z badania Cisco AppDynamics. Ankietowani spodziewają się, że blisko 60 proc. wydatków w okresie Black Friday/Cyber Monday, zostanie zrealizowanych online (w porównaniu do 53 proc. w ubiegłym roku).

Wyniki badań stanowią wyraźne przypomnienie o znaczeniu wydajności i dostępności aplikacji sklepowych podczas najbardziej ruchliwych i najważniejszych tygodni w kalendarzach sprzedających.

Szukając świetnych okazji, internetowi konsumenci będą w tym roku jeszcze mniej wyrozumiali niż zwykle. Dwie trzecie kupujących twierdzi, że niezależnie od tego, jak dobre są oferty sprzedawców detalicznych, nie ma usprawiedliwienia dla niskiej wydajności sklepowych aplikacji.

Zakupy świątecznych prezentów za pośrednictwem sieci coraz popularniejsze
Wraz z rosnącymi kosztami życia, konsumenci coraz częściej starają się korzystać z rabatów i ofert podczas wielkich zakupów. W tym roku ankietowani preferują zakupy przez internet, ponieważ wierzą, że mogą w ten sposób oszczędzić (48 proc. konsumentów), mieć większy wybór (42 proc.) oraz uniknąć panicznych zakupów na ostatnią chwilę (31 proc.).
43 proc. uczestników badania spodziewa się zrobić więcej zakupów świątecznych online (za pośrednictwem aplikacji i usług cyfrowych) w porównaniu do ubiegłego roku, w przeciwieństwie do zaledwie 13%, którzy odwrócą się od szukania okazji w sieci.

Niezależnie od tego, czy chodzi o zakup żywności na spotkania rodzinne, artykułów gospodarstwa domowego czy prezentów dla przyjaciół, klienci będą wydawać więcej pieniędzy w Internecie w nadchodzących tygodniach.

Dla sprzedawców internetowych stanowi to niepowtarzalną szansę na przyciągnięcie nowych klientów i zwiększenie przychodów, ale właściciele aplikacji muszą zdawać sobie sprawę, że konsumenci nie tylko szukają w tym roku świetnych okazji — oczekują również najwyższej klasy doświadczeń cyfrowych.

Marki mają tylko jedną szansę w tym sezonie świątecznym

Badanie przeprowadzone wśród ponad 12 000 osób w 12 krajach pokazuje, że oczekiwania konsumentów dotyczące jakości obsługi stale rosną, a reakcje klientów, gdy napotykają słabo działające aplikacje, stają się coraz bardziej stanowcze. 64 proc. konsumentów twierdzi, że jeżeli aplikacje i usługi cyfrowe, których będą używać do robienia zakupów świątecznych w tym roku, zawiodą, spowoduje to u nich uczucie niepokoju, a nawet złości.
Kupujący online nie znoszą powolnych lub źle działających aplikacji – szczególnie w okresie przedświątecznym, gdy czują presję znalezienia najlepszych prezentów. Ponad połowa (58 proc.) konsumentów twierdzi, że marki będą miały tylko jedną szansę, aby przyciągnąć ich uwagę w tym sezonie świątecznym, a jeśli ich usługa cyfrowa lub aplikacja nie będzie działać dobrze, nie skorzystają z ich usług ponownie.

Jakakolwiek dobra wola zniknie w momencie, gdy konsumenci napotkają złe doświadczenia cyfrowe — po prostu odwrócą się od danej marki i pójdą do konkurencji.
Istnieje też ryzyko, że trend zakupów online może zostać łatwo odwrócony, jeśli konsumenci nie otrzymają oczekiwanego poziomu obsługi klienta. 71 proc. respondentów stwierdziło, że jeśli aplikacje i usługi cyfrowe nie spełnią ich oczekiwań, będą skłonni wrócić do zakupów w sklepie stacjonarnym.

Obserwowalność aplikacji jest niezbędna dla sprzedawców detalicznych, aby mogli wykorzystać zwiększony popyt

Sprzedawcy detaliczni potrzebują obserwowalności aplikacji, aby wykorzystać szansę na zwiększenie przychodów w okresie świątecznym. Ich zespoły IT są w pełni świadome potrzeby skupienia się na dostępności i wydajności aplikacji w tym kluczowym okresie. Jednak w sytuacji, gdy informatycy we wszystkich sektorach zarządzają coraz bardziej złożonymi i rozproszonymi środowiskami hybrydowymi, optymalizacja dostępności i wydajności aplikacji staje się coraz większym wyzwaniem. – mówi James Harvey, CTO Cisco AppDynamics w regionie EMEA.

Szybkie wdrażanie natywnych technologii chmurowych umożliwia sprzedawcom detalicznym przyspieszenie tempa innowacji, ale wiele zespołów IT nie ma obecnie widoczności i wglądu, których potrzebują do monitorowania i zarządzania wydajnością w środowiskach Kubernetes.

Sprzedawcy detaliczni potrzebują zatem rozwiązania w zakresie obserwowalności aplikacji, które zapewnia elastyczność obejmującą zarówno środowiska natywne dla chmury, jak i środowiska lokalne — z danymi telemetrycznymi ze środowisk natywnych dla chmury i jednostkami opartymi na agentach w starszych aplikacjach, które są pozyskiwane na tej samej platformie. Obserwowalność aplikacji zapewnia jedno źródło prawdy dla wszystkich technologów, umożliwiając zespołom IT integrację danych o dostępności i wydajności aplikacji z bezpieczeństwem w całym cyklu życia aplikacji oraz ułatwiając technologom szybkie wykrywanie i naprawianie problemów. – kontynuuje James Harvey.

Obserwowalność aplikacji pozwala zespołom IT przyjąć bardziej proaktywne podejście do zarządzania nowoczesnymi środowiskami aplikacji, uzyskując dostęp do głębszego wglądu w celu rozwiązania problemów z wydajnością, zanim wpłyną one na klientów.
Wraz z rosnącymi, świątecznymi budżetami na zakupy online, handel detaliczny stoi przed ogromną szansą. Aby to osiągnąć, sklepowe aplikacje i usługi cyfrowe muszą przez cały czas działać z najwyższą wydajnością. Konsumenci będą chcieli kupować tylko od tych marek, które połączą świetne oferty z najwyższą jakością doświadczeń cyfrowych.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments