Jagoda Bugaj, Dyrektor Marketingu marki Vistula oraz Izabela Kutyła, Creative Director biura projektowego Schwitzke Górski w komentarzach eksperckich dla ISBtech o nowej koncepcji dla salonów marki Vistula.
Jagoda Bugaj, Dyrektor Marketingu marki Vistula
W ubiegłym roku rozpoczęliśmy badania preferencji klientów marek VRG, aby odpowiedzieć na ich potrzeby, a także otworzyć się na nowych odbiorców. Chcieliśmy, aby oferta marki Vistula łączyła odzież formalną i casualową.
Przeanalizowaliśmy ścieżkę zakupową klientów w naszych salonach, co skłoniło nas do zdefiniowania dwóch formatów sklepów stacjonarnych Vistula. Pierwszy to tradycyjny salon, skupiający się głównie na kolekcji formalnej i oferujący profesjonalne doradztwo ze strony sprzedawców. Drugi to nowoczesny, wielkopowierzchniowy concept store, stworzony z myślą o młodszej klienteli. Dodatkowo, klientki marki Vistula znajdą tam rozszerzoną ekspozycję kolekcji damskiej.
Nowy koncept jest kluczowym elementem w przemianie tożsamości marki. Prezentuje odświeżoną ofertę produktów i nowe podejście do prowadzenia klienta przez ścieżkę zakupową, zarówno w kanale sprzedaży offline, jak i online. Concept store stanowi innowacyjne podejście do kreowania przestrzeni sklepowej, a ten widoczny w Westfield Mokotów stanowi pilotażowy projekt, który ukazuje nasze nowe kierunki rozwoju marki.
Oczekujemy, że różnicowanie konceptów przyniesie korzyści biznesowe, przyciągając szeroką grupę odbiorców, zarówno młodych kobiet i mężczyzn, jak i naszych stałych klientów. Planujemy realizację ultranowoczesnych concept store szczególnie w salonach marki Vistula, zlokalizowanych w dużych miastach. Oprócz Westfield Mokotów, planujemy otwarcie tego formatu wkrótce w Poznaniu, Bonarce i Wroclavii. Natomiast bardziej formalny koncept będzie rozwijany głównie w mniejszych miastach, a pierwszy jest otwarty już w centrum handlowym Karolinka w Opolu.
Remodeling salonów obejmie ostatecznie całą sieć marki Vistula, przy wprowadzeniu concept store głównie w powiększonych salonach, bez planów otwierania nowych lokalizacji. Na koniec 2023 roku będziemy mieć 142 salony naszej marki w Polsce.
Naszym istotnym krokiem rozwoju jest również omnichannel. Realizujemy projekty integrowania informacji między kanałem e-commerce a siecią detaliczną, aby skutecznie zarządzać danymi klientów. Nowym projektem w tym obszarze jest oferta wyselekcjonowanych produktów z wirtualnymi metkami – certyfikatami jakości NFT. Pragniemy w ten sposób zaprezentować klientom jakość produktów, ich pochodzenie oraz historię własności.
Izabela Kutyła biuro projektowe Schwitzke Górski
Nasze biuro projektowe, Schwitzke Górski, we współpracy ze studiem badawczo consultingowym Omnisense, opierając się na wszechstronnej analizie badań jakościowych obecnych i potencjalnych klientów marki Vistula, stworzyło zupełnie nową koncepcję architektoniczną dla salonów tej prestiżowej marki odzieżowej.
Nasza praca to efekt wielomiesięcznych wysiłków w celu stworzenia przestrzeni, która nie tylko odzwierciedla nowoczesność i innowacyjność, ale także wyraża głębokie zrozumienie potrzeb i aspiracji klientów Vistula. W nowej odsłonie marki Vistula, zostajemy przywitani przez jasne wnętrza, w których dominują beżowe płytki i jasne sufity tworząc harmonijne tło dla inspirującego oświetlenia. To połączenie sprawia, że salon emanuje elegancją i subtelnym luksusem, podkreślając jednocześnie wyjątkowość kolekcji marki.
Przestrzeń, którą stworzyliśmy, to hołd dla świata mody i osób zainteresowanych rozwojem marki Vistula. Jest to odważniejsza i minimalistyczna wersja Vistuli, kierująca się w stronę monochromatycznej palety kolorów i modernistycznej estetyki. Ten koncept jest odpowiedzią na zmieniające się preferencje modowe i oczekiwania klientów, stanowiąc jednocześnie wyraz naszego zaangażowania w ewolucję marki Vistula. Każdy detal w przestrzeni został starannie przemyślany przez naszych architektów, aby stworzyć nie tylko miejsce zakupów, ale również doświadczenie, które pozostawia trwałe wrażenie.
W naszym projekcie postawiliśmy na lustra oraz cięte sufity, które nie tylko oddają warstwową strukturę ubioru, ale także nawiązują do różnorodnych tekstur i wysokiej jakości materiałów użytych w kolekcjach marki. Dodatkowo, zastosowaliśmy delikatne meble ekspozycyjne, które nie tylko pełnią rolę subtelnego tła, ale również podkreślają unikalność każdego produktu. Całość salonu została uzupełniona o nośniki cyfrowe, które dostosowaliśmy do obecnych trendów komunikacyjnych – ekrany umieściliśmy przy kasie, w witrynie oraz w strefie akcesoryjnej wspierające proces sprzedażowe. W ramach nowej koncepcji, ponad 1/3 powierzchni sklepu została dedykowana klientkom marki i kobiecej części kolekcji.
Stworzyliśmy specjalną strefę przymierzalni, zapewniając wygodę i intymność podczas dopasowywania ubrań. Dodatkowo, wprowadziliśmy innowacyjne rozwiązania, takie jak możliwość zrobienia selfie w specjalnie zaaranżowanym punkcie, aby klientki marki mogły podzielić się swoimi wizytami w salonie na platformach społecznościowych, tworząc jednocześnie interaktywne doświadczenie zakupowe. W efekcie naszej pracy z marką Vistula stworzyliśmy przestrzeń, która nie tylko spełnia oczekiwania naszych klientów, ale także oddaje esencję marki Vistula. To miejsce, gdzie moda spotyka się z nowoczesnością, a zakupy stają się niezapomnianym doświadczeniem.