epoint

Digital Gateways, oferująca cyfrowy onboarding klientów indywidualnych i biznesowych zgodnie ze standardami bezpieczeństwa informacji IS0 27001, będzie świadczyło samodzielnie usługi zaufania. To kolejny krok rozwoju biznesu po integracji usług Digital Gateways np. z aplikacją mObywatel 2.0. Spółka nie skupia się na pojedynczej technologii, ale na kompletnym procesie biznesowym związanym z cyfrowym onboardingiem.

Rozwiązania proponowane przez Digital Gateways wykorzystywane są w bankach, firmach telekomunikacyjnych, u ubezpieczycieli, firmach pożyczkowych czy u agentów rozliczeniowych. Może być z powodzeniem też stosowana w transporcie, logistyce, e-commerce, u dostawców usług detalicznych (energia, gaz, firmy kurierskie, itp.), a nawet w carsharingu.

Czym zajmuje się Digital Gateways?

Rozwiązania oferowane przez Digital Gateways odpowiadają na szerokie zapotrzebowania rynku w zakresie usług inicjacji relacji dla klientów w świecie zdalnym.

Fot. Kompleksowy proce onboardingu w wykonaniu Digital Gateways

Na samym początku Digital Gateways wspiera proces dokładnej analizy odcisku cyfrowego przeglądarki i urządzenia, z którego korzysta klient, wstępnej weryfikacji antyfraudowej. Dzięki temu zapewnia bezpieczny dostęp do usług online oraz minimalizuje ryzyko cyberzagrożeń.

W kolejnym kroku technologia stworzona przez Digital Gateways daje również możliwość przeprowadzenia bezpiecznej i kompleksowej weryfikacji tożsamości klientów. Jest to możliwe dzięki różnym metodom, takim jak: wideoweryfikacja biometryczna twarzy i dokumentów, weryfikacja dokumentów elektronicznych, mObywatel 2.0, analiza danych bankowych z wykorzystaniem technologii mojeID (dostarczane jako hub KIR SA) czy Open Banking (poprzez swoją spółkę córkę AIS Gateway). Co pokrywa wszystkie najważniejsze metody weryfikacji klienta w świecie zdalnym i daje klientowi możliwość wyboru optymalnej ścieżki weryfikacji.

Z kolei integracja usług Digital Gateways z mObywatel 2.0 wychodzi już poza tradycyjną weryfikację tożsamości. Fintech stosuje unikalny kod QR, który skanują użytkownicy aplikacji mObywatel. Po zeskanowaniu tego kodu Digital Gateways dostarcza do instytucji, np. banku czy telekomu wybrany pakiet danych o kliencie, zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami. To nie tylko ułatwia weryfikację, ale i dodatkowo też zabezpiecza cały proces.

Paweł Jaskulski, Członek Zarządu Digital Gateways

Dzięki naszym usługom banki, telekomy i inne podmioty zyskują gotowy proces, który łatwo zintegrować z istniejącą infrastrukturą. Pozwoli to zaoszczędzić cenny czas i zasoby. Nasze rozwiązanie nie tylko usprawnia weryfikację dokumentów tożsamości, ale także wzmacnia bezpieczeństwo, zapewniając niezawodne przekazanie danych, ich archiwizację oraz log audytowy na nośniku trwałym. – mówi Paweł Jaskulski, Członek Zarządu Digital Gateways.

Fot. Ekosystem usług identity Digital Gateways

Dalej dzięki rozwiązaniom stosowanym przez Digital Gateways możliwe jest dokonanie wnikliwej analizy danych Open Banking, w celu oceny wiarygodności klienta. To kluczowy krok w procesie zapewnienia bezpieczeństwa finansowego oraz ochrony przed oszustwami. Firma umożliwia również przeprowadzenia weryfikacji zgodności z przepisami przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy (AML), czy w innych bazach zewnętrznych.

Wszystkie powyższe funkcjonalności są zintegrowane w innowacyjny sposób, co umożliwia klientom pełny proces onboardingu, zakończony podpisaniem umowy elektronicznie, czyli w trybie zdalnym.

Fot. Usługi zaufania oraz podpisy elektroniczne

Digital Gateways jest obecnie jedyną firmą na rynku, która oferuje tak kompleksowe i skuteczne rozwiązania w zakresie onboardingu klientów.

Usługi zaufania

Zespół audytowy z Wydziału Tożsamości Elektronicznej Ministerstwa Cyfryzacji zakończył audyt certyfikujący Usługi Zaufania oferowane przez Digital Gateways z wynikiem pozytywnym. Wniosek o wpisanie firmy na listę Usług Zaufania został już podpisany przez Ministra Cyfryzacji. Narodowy Bank Polski dopisał Digital Gateways do rejestru usług zaufania 12 grudnia 2023 roku. Digital Gateways planuje świadczyć usługi zaufania, co oznacza szereg nowych możliwości dla spółki m.in. jako zaufana trzecia strona świadczenie usługi polegającej na możliwości składania zaawansowanego podpisu elektronicznego w rozumieniu rozporządzenia eIDAS czy innych usług zaufania.

Cechą wyróżniającą usług zaufania dostarczanych przez Digital Gateways jest wykorzystana technologia blockchain, która zapewnia w procesie: trwałość, integralność oraz dostępność, co może być istotną przewagą konkurencyjną na rynku w skali międzynarodowej. – mówi Paweł Jaskulski.

Bezpieczeństwo informacji

Usługi Digital Gateways to już dojrzały ekosystem o wysokim poziomie bezpieczeństwa informacji i ochrony danych swoich klientów, co świadczy otrzymana przez Digital Gateways certyfikacja ISO/IEC 27001. Potwierdza ona, że spółka jest w stanie świadczyć usługi na najwyższym poziomie w sektorach, gdzie wymogi regulacyjne są szczególnie wymagające.
Rozwój spółki – ekspansja zagraniczna

Rok 2023 był dla nas szczególnie ciekawy. Znacząco rozwinęliśmy nasze portfolio usług, zdobywaliśmy uznanie wielu konkursach branżowych oraz szczególnie istotne pozyskaliśmy zaufanie wśród kolejnych naszych partnerów biznesowych. Usługi zaufania i podpisy elektroniczne to brakujący element kompleksowego onboardingu klienta, który jest już dostępny w Digital Gateways. Patrząc w przyszłość, nasze główne cele obejmują dalszy rozwój naszych innowacyjnych rozwiązań oraz zapewnienie jeszcze wyższego poziomu bezpieczeństwa i wygody naszym klientom, przy jednoczesnym dbaniu o pełny łańcuch wartości procesu onboardingu dla naszych partnerów, aby umożliwić im jeszcze większe skupianie się na swoim core biznesie. Nie zapominamy o ekspansji zagranicznej (szczególnie na rynki Rumunii, Czech i Hiszpanii). Dotarcie do nowych klientów i oferowanie innowacyjnego rozwiązania na szeroką skalę, ma przyczynić się do zwiększenia obecności firmy na globalnym rynku. W naszych planie rozwoju produktu chcemy skupić się na analizach danych z różnych źródeł, aby ulepszać proces onboarding, a w tym podejściu oczywiste jest zastosowanie AI. – zdradza Krzysztof Biernacki Prezes, Digital Gateways.

Spółkę Digital Gateways prowadzi od 2020 roku dr Krzysztof Biernacki, który wcześniej odpowiadał za inicjatywy digital w banku oraz spółce ubezpieczeniowej. Realizowane projekty w obszarze fintech, dzięki skupieniu się na potrzebach klienta końcowego, wielokrotnie zdobywały uznanie międzynarodowego grona jurorów. Za sukcesem spółki Digital Gateways stoi interdyscyplinarny zespół specjalistów, którzy tworzą w sposób zwinny dojrzałe rozwiązania w odpowiedzi na potrzeby rynku.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments