epoint

VENA to nowoczesny, zrównoważony ekologicznie i kameralny biurowiec klasy A, którego budowa ruszy wkrótce na warszawskiej dzielnicy Wola. Prace budowlane będą trwały 2 lata. Szacunkowy koszt inwestycji to ok. 200 mln PLN.

Grupa PHN rozpoczyna budowę kolejnego budynku biurowego klasy A w Warszawie, który powiększy jej zasoby powierzchni na wynajem. VENA to nowoczesny biurowiec, który zapewni 15,4 tys. mkw. dodatkowej powierzchni. Budynek został zaprojektowany przez wybraną w konkursie warszawską pracownię architektoniczną A7AG, która przygotowała także projekt sąsiadującego z biurowcem zielonego osiedla VIS À VIS Wola, zrealizowanego kilka lat temu przez PHN. Generalnym wykonawcą kompleksu biurowego jest firma Skanska Polska.

Nasz portfel nieruchomości biurowych rośnie dynamicznie dzięki nowym inwestycjom oraz akwizycjom, na które przeznaczyliśmy w ostatnich latach niemal 1 mld PLN. W ostatnim czasie wprowadziliśmy na rynek nasze dwa warszawskie biurowce klasy premium SKYSAWA i INTRACO Prime, o łącznej powierzchni 48 tys. mkw. powierzchni. Za dwa lata dołączy do nich spełniające najwyższe standardy biurowiec VENA, którego budowa ruszy wkrótce na warszawskiej Woli. – powiedział Krzysztof Kowalski – Dyrektor Zarządzający Obszarem Inwestycyjnym Polskiego Holdingu Nieruchomości odpowiedzialny za inwestycje.

Cieszymy się, że Grupa PHN doceniła nasze doświadczenie w realizacji projektów biurowych oraz nasz wykwalifikowany zespół, co zaowocowało powierzeniem nam roli generalnego wykonawcy biurowca VENA. Ta inwestycja jest dla nas bardzo ważna, i jestem przekonany, że dzięki profesjonalnej i transparentnej współpracy sprostamy oczekiwaniom klienta. Jako firma odpowiedzialna społecznie, dążymy do tworzenia zrównoważonych i ponadczasowych przestrzeni biurowych, które spełniają wysokie standardy ochrony środowiska, wspierając zdrowy tryb życia zarówno obecnych, jak i przyszłych pokoleń. – komentuje Maciej Kiser – Dyrektor Oddziału Budownictwa Ogólnego Warszawa Komercyjny w budowlanej spółce Skanska.

VENA, Podpisanie umowy

VENA to 12-kondygnacyjny budynek wraz z 2-poziomowym parkingiem podziemnym, zaprojektowanym dla 153 pojazdów. Powierzchnie na parterze oraz pierwszym piętrze biurowca będą mogły pełnić funkcje usługowe. Kompleks biurowy z wydzieloną przestrzenią handlowo-usługową umożliwi swobodę wyboru powierzchni od małej i kameralnej po wielkopowierzchniową. Architekci stworzyli możliwość elastycznego podziału poszczególnych pięter z możliwością ich dostosowania do potrzeb aranżacji przestrzeni biurowej dla poszczególnych najemców, co zapewni komfort pracy przyszłym pracownikom.

Dużym atutem obiektu będą duże zielone tarasy położone na kilku kondygnacjach i dachu, z których będą mogli korzystać przyszli najemcy. Dzięki separacji ruchu pieszego i kołowego dostęp do budynku biurowego zapewni wewnętrzny plac z urządzoną zielenią oraz małą architekturą, który oddzieli biurowiec od zabudowy mieszkaniowej osiedla VIS À VIS Wola.

Biurowiec VENA został zaprojektowany zgodnie z światowym standardem certyfikacyjnym BREEAM dla budownictwa zrównoważonego na poziomie Excellent, co oznacza, że będzie budynkiem ekologicznym, zarówno na etapie budowy, np. przez wykorzystanie certyfikowanych materiałów, jak i w czasie użytkowania. W biurowcu zostaną zamontowane energooszczędne systemy oraz instalacje. Fasada budynku z trójwymiarowymi profilami zagwarantuje komfort pracy w świetle dziennym przy jednoczesnej ochronie pomieszczeń biurowych przed nadmiernym nasłonecznieniem, a więc przegrzaniem.

W garażu podziemnym przewidziano stacje do ładowania samochodów elektrycznych. Dodatkowo na kondygnacji podziemnej zaprojektowano miejsca postojowe dla rowerzystów wraz z szatnią wyposażoną w prysznice. Sprawny dostęp do rowerowni zapewni winda zlokalizowana bezpośrednio na poziomie terenu.

Kompleks biurowy VENA powstanie przy al. Prymasa Tysiąclecia 83, blisko skrzyżowania z ul. Kasprzaka, drugiej ważnej arterii w dynamicznie rozwijającej się warszawskiej dzielnicy Wola, w bliskim sąsiedztwie biznesowego centrum stolicy. Dojazd siecią komunikacji miejskiej zapewniają liczne linie autobusowe, tramwajowe oraz metro M2, co może ograniczyć emisje gazów cieplarnianych związane z indywidualnym transportem.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments