epoint

Paweł Flanc, wiceprezes Play2Chill, w rozmowie z ISBtech o podsumowaniu mijającego roku i planach oraz perspektywach rozwoju na nadchodzący i kolejne lata.

1. Jak w kilku kluczowych punktach podsumowałby Pan mijający 2023 rok w Play2Chill? 

2023 r. to przede wszystkim rok intensywnych prac nad Aztecs The Last Sun i Rally Mechanic Simulator. To także wsparcie projektowe zespołu SpaceRocket Games i ich gry o roboczym tytule “Permafrost”, która powstaje we współpracy z niemieckim wydawcą – Toplitz.

Mijający rok to szerokie działanie new biznesowe, w wyniku których nawiązaliśmy współpracę z chińskim wydawcą – 663 games. To w końcu rok premier wersji konsolowych (Nintendo Switch i Xbox) Motorcycle Mechanic Simulator 2021, za której przeportowanie odpowiedzialne było Ultimate Games.

2. Jakie projekty udało się Wam zrealizować w 2023 roku?

W czerwcu udało nam się wydać demo Aztecs The Last Sun. Premiera miała miejsce podczas festiwalu dem na platformie Steam. Próbka naszej gry na tyle spodobała się graczom, że znalazła się w zestawieniu TOP50 najchętniej ogrywanych dem podczas rekordowego pod względem graczy festiwalu. Sukces dema pozwolił nam nawiązać współpracę z chińskim wydawcą – 663 games.

Obecnie mamy w testach demo naszej drugiej gry – Rally Mechanic Simulator. Premierę wersji demonstracyjnej planujemy w lutym podczas kolejnego festiwalu dem na platformie Steam.

3. Które projekty aktualnie są rozwijane?

Obecnie skupiamy się na naszych dwóch tytułach Aztecs The Last Sun i Rally Mechanic Simulator. Ponadto pracujemy nad prototypem nieogłoszonego jeszcze projektu.

4. Ile osób liczy obecnie Play2Chill, jak ta sytuacja wyglądała w br. i jakie są plany na kolejne kwartały? 

Sam zespół Play2Chill liczy 20 osób. Natomiast razem z zespołem SpaceRocket Games (kolejnych kilkanaście osób) stworzyliśmy jedno środowisko pracy, w obrębie którego przepływa wiedza i kompetencje. Taki rozmiar zespołów idealnie pasuje do naszych potrzeb, pozostaje również w zasięgu skutecznego zarządzania, a jeśli pojawia się chwilowe zapotrzebowanie to wspieramy się outsourcem.

W 2024 r. zamierzamy utrzymać zatrudnienie na podobnym poziomie. Jest to dla nas
optymalne w sensie wydajności vs. koszt. Rzecz jasna nie wykluczamy zmian w zespole, natomiast będą to decyzje podejmowane “na gorąco” w oparciu o realne potrzeby projektowe.

5. Zapowiedzieliście również nowe produkcje – Rally Mechanic Simulator oraz Aztecs The Last Sun, których premiery planowane są w 2024 roku. Na jakim etapie są obydwa tytuły? Jak może Pan opisać obydwa projekty? 

Rally Mechanic Simulator to gra, w której wcielamy się w mechanika, którego praca skupia się na odreastaurowaniu samochodów wyścigowych, przygotowywaniu ich do zmagań w różnych warunkach, naprawianiu uszkodzeń i awarii powstałych podczas wspomnianych zawodów samochodowych. Tytuł jest już na ukończeniu i jego premiera na 99% odbędzie się w 2024 r.

Feedback który uzyskamy po premierze dema może wpłynąć na ilość dodatkowej pracy, ale nie sądzę by był zagrożony drastycznym wydłużeniem developmentu.

Aztecs The Last Sun to city-builder z elementami survivalu. Naszym zadaniem jest dbanie o rozwój i bezpieczeństwo miasta-państwa Tenochtitlán. Wybory moralne, zaspokajanie potrzeb poddanych i bóstw, dbanie o bezpieczeństwo, eksplorowanie doliny Mexico to główna oś designu gry. Tytuł w związku z pojawieniem się wydawcy, obrał nową drogę i jego premiera uzależniona jest od okna wydawniczego 663 games. Jeśli miałbym określić zaawansowanie prac nad tym tytułem, to oceniam na 50-60%, a wersja gold gry powinna być gotowa w 3 lub 4 kwartale 2024 r. Same prace nad tytułem cały czas postępują, wszystko zgodnie z planem i według milestone’ów.

6. Za nami wyczekiwana przez graczy konsolowych premiera Motorcycle Mechanic Simulator 2021? Z jakim odbiorem spotkała się ta wersja? 

Zgodnie z raportem sprzedażowym opublikowanym przez Ultimate Games, gra faktycznie wzbudziła zainteresowanie. Po pierwszych uwagach wyszedł już pierwszy patch adresujący problemy zgłaszane przez graczy. Samą premierę odbieramy poprawnie. Jesteśmy świadomi pewnych błędów projektowych, popełnionych przy developmencie, a których rework pochłonąłby zbyt dużo czasu, stąd sam odbiór pozytywnie nas zaskoczył, ale nasza uwaga skupiona jest głównie na Rally Mechanic Simulator i Aztecs The Last Sun i to w nich widzimy nasze przyszłe, główne źródła przychodów.

7. Play2Chill w dużej mierze jest kojarzona z symulatorem mechanika motocyklowego. Czy to Wasz longseller? Dlaczego zdecydowaliście się na rozwijanie tego projektu poprzez DLC? Co Pana zdaniem decyduje o sukcesie tej konkretnej produkcji?

Cofając się pamięcią do 17 listopada 2021 nie sądziłem, że Motorcycle Mechanic Simulator 2021 będzie long sellerem. Premiera należała raczej do tych trudniejszych, a tymczasem w ciągu pół roku tytuł zwrócił wszystkie koszta, a wpływy na ten moment to już prawie 200% kosztów. DLC, obserwując sprzedaż MMS21, było dla nas naturalnym kierunkiem rozwoju. Fakt, że ostatecznie ta produkcja się obroniła, wynika, moim zdaniem, z niesłabnącej popularności symulatorów, a także z samej tematyki. Zauważyliśmy niszę w dziedzinie mechaników motocyklowych i postanowiliśmy ją eksplorować. Udało się!

Dzisiaj MMS21 to dla nas przede wszystkim doświadczenie, z którego czerpiemy pełnymi garściami przy pracy nad tytułem Rally Mechanic Simulator.

8. Jak wyglądają plany produkcyjne i wydawnicze Play2Chill na 2024 rok? Co szykujecie dla graczy?

2024 rok to niemalże pewna premiera Rally Mechanic Simulator. Wewnętrznie mamy ustaloną datę, ale nie chciałbym zdradzać, ponieważ po drodze mamy jeszcze demo, z którego możemy mieć jeszcze kilka wniosków do pełnej gry wyciągnąć. Stąd podejście dość elastyczne w odniesieniu do konkretnej daty, natomiast wybrany kwartał w naszej głowie jest już raczej pewny.

W 2024 roku zamierzamy też ukończyć prace nad pełną wersją Aztecs The Last Sun, ale tak jak wspomniałem, fakt że w październiku podpisaliśmy umowę wydawniczą z 663 games, data wydania jest mocno uzależniona od decyzji wydawcy i jego kalendarza.
Pewne jest to, że jeszcze w pierwszym kwartale SpaceRocket Games, a więc spółka którą Play2Chill wspólnie z Toplitz powołało do życia, pokaże pierwsze materiały z gry. Obecnie trwają prace nad kartą produktu na platformie Steam.

Motorcycle Mechanic Simulator 2021 doczeka się premiery na konsole PlayStation.
W 2024 roku postanowiliśmy też mocniej przyjrzeć się platformie Nintendo Switch poprzez naszą spółkę zależną Frogville Games. W tym celu w listopadzie Frogville Games podpisało umowę współpracy z Ultimate Games, na mocy której Frogville Games będzie dostarczać gry, a Ultimate Games będzie ich wydawcą. Pierwsze gry są już w certyfikacji Nintendo.
Ponadto w Play2Chill, tak jak w 2023, tak w 2024 dużo czasu planujemy poświęcić na new biznes. Tutaj nie chcę dużo zdradzać, ale w tym aspekcie bardzo intensywnie działamy.

9. Jak będzie wyglądać Rally Mechanic Simulator, możecie zdradzić jakieś ciekawostki projektu?

Rally Mechanic Simulator to nie tylko casualowy mechanik, ale też działanie pod presją czasu na pitstop’ach podczas wyścigów, gracz będzie musiał planować jakie części zapasowe ze sobą zabrać. Na pewno odmianą będzie również funkcjonalność pracy nad okablowaniem samochodu. Tworząc RMS chcieliśmy mieć pewność, że dostarczymy miłośnikom tego rodzaju gier, wszystko to co znają z innych tytułów, ale też nowe rozwiązania, rzeczy których jeszcze nie widzieli.

10. Czy macie skonkretyzowane plany na kolejne lata działalności Play2Chill?

Rzecz jasna mamy pewne założenia na kolejne lata działalności. Świadomie jednak nie dzielimy się strategią,  gdyż 2024 rok będzie dla nas przełomowym rokiem, możliwe że kilku premier. To co pewne, to że dla spółki niezmiennie najważniejszy jest rozwój, dlatego też już teraz szukamy tytułu, który chcielibyśmy wprowadzić do produkcji jeszcze w drugiej połowie 2024 r.. Chcemy poszerzać portfolio deweloperskie jak i wydawnicze. Będziemy zacieśniać współpracę między naszymi spółkami zależnymi i stowarzyszonymi. Natomiast jednym z najważniejszych regionów, w którym będzie intensywnie działać to wspomniany wcześniej new biznes. Oceniamy, że mimo pogorszenia nastrojów wśród wydawców zagranicznych, wciąż jest dużo możliwości współpracy, a my zamierzamy je eksplorować.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments