Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 11-15 grudnia.
Spectral Games: VR-owa wersja gry osadzonej w uniwersum „Medieval Dynasty” pt. „Medieval Dynasty New Settlement” trafi do sprzedaży wiosną 2024 roku, będzie dostępny w sklepie Meta, co umożliwi grę na Meta Quest 2, Meta Quest 3 i Meta Quest Pro, podało Spectral Games – odpowiedzialne za jej produkcję. Wydawcami gry w wersji VR są Toplitz Productions, Render Cube oraz Meta.
Road Studio: Podpisało wraz z wydawcami Green Man Gaming Publishing oraz Movie Games aneks do umowy wydawniczej, rozszerzający współpracę o realizację nieogłoszonego jeszcze, trzeciego DLC do gry „Alaskan Road Truckers”, podało Road Studio.
Skinwallet: Akcjonariusze zdecydują na nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu zwołanym na 8 stycznia 2024 r. o zmianie nazwy i siedziby spółki oraz o zmianie obszaru działalności na produkcję i sprzedaż domów drewnianych w technologii szkieletowej i modułowej, podała spółka.
Big Cheese Studio: Odwołał datę premiery gry „Cooking Simulator 2”, która miała odbyć się w I półroczu 2024 roku, podała spółka.
Movie Games: Wraz z Madmind Studio zapowiadają kolejną grę z serii „Lust” – „Lust of God”. To gra będąca kontynuacją hitu Movie Games: „Lust from Beyond”. Akcja gry będzie się dziać na ziemi, gdzie ciała zabitego przez ludzkość boga, Lauv’abrarca, pilnuje armia. W grze wcielimy się w młodą kobietę, która będzie musiała wydostać się z siedziby kultu, używając mutacji swojego ciała, które dają jej specjalne moce.
Render Cube: Przez weekend (9-10 grudnia) peak osób grających w „Medieval Dynasty” przekroczył na platformie Steam 31 tys., plasując ją na piątym miejscu z najwyższym peak w historii pośród spółek notowanych na polskiej giełdzie. Gra znajduje się na 24. pozycji listy TOP Sellers Steam. Ponad 90% graczy ocenia Co-Op bardzo pozytywnie. Liczba grających wynosi obecnie ponad 9,7 tys. użytkowników.
Movie Games: Zapowiedział, że publiczny playtest demo z trybem kooperacji gry „Drug Dealer Simulator 2” odbędzie się w dniach 18 grudnia 2023 do 2 stycznia 2024 roku.
Iron Wolf Studio: Pełna wersja gry „Destroyer: The U-Boat Hunter” w wersji na PC miała premierę na platformie Steam 6 grudnia 2023 r. Jej pełne koszty produkcji zwróciły się (na podstawie zysków brutto, tj. bez uwzględnienia podatku, zwrotów oraz prowizji Steam), nie uwzględniając kosztów marketingowych projektu. Cena jednostkowa Gry wynosi 29,99 USD, natomiast cena DLC została określona na poziomie 9,99 USD.
7Levels: Ogłosił, że łączna sprzedaż wszystkich wydanych przez firmę gier na platformie Nintendo Switch przekroczyła próg 1 mln sztuk.
Gaming Factory: Podpisał wstępne porozumienie z firmą 4Divinity – będącą częścią grupy GCL Asia, na współwydanie wersji PC gry „Japanese Drift Master” na rynku azjatyckim. Zgodnie z warunkami zawartymi w dokumencie singapurski wydawca zapłaci Gaming Factory wynagrodzenie w wysokości 1,2 mln euro oraz zainwestuje 600 tys. euro w marketing produkcji. Głównym globalnym wydawcą gry pozostaje Gaming Factory. Dodatkowo polska spółka zapewniła sobie udział w sprzedaży tytułu na rynku azjatyckim od pierwszej sprzedanej kopii, natomiast po zwrocie kosztów głównego współwydawcy nastąpi równy podział przychodów. Intencją strony jest podpisanie umowy o współpracy do końca 2023 r. Planowana data wydania gry to IV kw. 24.
Games Incubator: Gra „Garage Flipper: Prologue” został udostępniony za darmo na Steam.
Gamivo: Właściciel platformy dystrybucji cyfrowej gier i innych produktów dostępnych w wersji elektronicznej, ogłosił zmianę strategii biznesowej. Celem firmy jest uproszczenie struktury oraz przygotowanie jej do licencjonowania platformy przez inne podmioty. Elementem strategii jest sprzedaż Gamivo.com Limited – dotychczas jedynego operatora platformy, który odpowiadał przede wszystkim za obsługę płatności od klientów, do dostawców oraz pomiędzy systemami płatności. W nowej strategii spółka skupi się na rozwoju technologicznym platformy i poszerzaniu oferty produktowej. Zmiana nie wpłynie na wyniki spółki przypadające akcjonariuszom jednostki dominującej, a w długim terminie ma przyczynić się do szybszego rozwoju geograficznego i produktowego, stwierdziła spółka.
RedDeer.games: Gra „The Smurfs: Colorful Stories” jest już dostępne na Nintendo Switch, razem z poprzednią gra edukacyjną – „The Smurfs: Learn and Play”.
Frozen Way: Zawarł umowę wydawniczą z Frozen District oraz GameFormatic (wykonawca) na mocy której określono warunki współpracy w zakresie opracowania dodatku do gry wideo „House Flipper” pt. „House Flipper – Dine Out DLC”. Ma być stworzony w terminie do 31 sierpnia 2024. Budżet produkcji oraz marketingu wynosi 1,05 mln zł, z czego 750 tys. zł będzie stanowić wynagrodzenie ryczałtowe wykonawcy.
Tulpar Games: Prolog gry „Taora: Survival” został udostępniony za darmo na Steam.
PlayWay: Gra „House Flipper 2” została udostępniona graczom. Peak graczy na Steam w pierwszym dniu wyniósł 15,5 tys. i jest to najlepszy wynik w historii Grupy. Ponadto tryb „Challenge” został dodany do inny gry z portfolio spółki „Contraband Police”.
Games Box: Gra „Ships Simulator” w wersji na konsole PlayStation sprzedała się w ok. 550 sztuk i zwróciła koszty.
The Dust: Zawiązał dwie spółki Garage Monkeys i Perfect Circle i objął 30% w kapitale zakładowym każdej z założonych spółek; Garage Monkeys będzie producentem gier symulacyjnych o tematyce z branży automotive na platformy PC i konsole; Perfect Circle będzie prowadziła działalność w zakresie produkcji realistycznych gier symulacyjnych na platformy PC i konsole, w których głównymi elementami rozgrywki jest management, ekonomia i system reputacji.
Drago Entertainment: Widzi potencjał w grach z kategorii survival, a popularność szeroko pojętych gier symulacyjnych będzie słabła ze względu na przesycenie rynku. Podtrzymuje premierę early access gry „Winter Survival” 28 lutego 2024 roku.
Gamedust: Zawarł umowę dotyczącą adaptacji gry „Gas Station Simulator” w technologii VR.
Gamivo: Walne zgromadzenie 8 stycznia 2024 ma głosować w sprawie m.in. powołania członka RN, umorzenia akcji własnych, obniżenia kapitału zakładowego i zmian w statucie spółki.
Creativeforge Games: Data premiery pełnej wersji gry „Beer Factory” ustalona na dzień 10 stycznia 2024 roku.
Image Power: Przedłużył zapisy na do 274,1 tys. akcji serii F do 21 grudnia.
FreeMind: Udostępni pełną wersje gry „House Builder” na Steam 15 stycznia 2024 roku. Wydawcą z kolei jest PlayWay.
Źródła: depesze ISBnews, serwis ISBtech.pl, informacje ze spółek i organizacji
(ISBnews/ISBtech)