epoint

Dzięki migracji do chmury AWS Roboticket – platforma do sprzedaży biletów na wydarzenia sportowe w Polsce, Belgii, Danii, Wielkiej Brytanii i Brazylii – zredukowała koszty infrastruktury, zwiększyła efektywność zarządzania gwałtownymi wzrostami ruchu oraz poszerzyła bazę klientów z 6 do 80 klubów piłkarskich.

Rozwiązanie firmy Roboticket przeznaczone jest do obsługi profesjonalnych wydarzeń sportowych, głównie meczów piłki nożnej w najwyższych rozgrywkach. Kluby wykorzystują system Roboticket do sprzedaży biletów sezonowych, pojedynczych i coraz bardziej popularnego modelu subskrypcji. Narzędzie pozwala zwiększyć efektywność sprzedaży, jednocześnie umożliwiając budowanie bazy danych fanów.

Sprostanie wzrostom sprzedaży biletów przed wydarzeniami sportowymi

W 2015 roku firma uświadomiła sobie, że jej infrastruktura lokalna staje się przeszkodą w realizacji założonych planów rozwoju. Jej priorytetem stało się zautomatyzowanie jak największej liczby procesów związanych ze sprzedażą biletów. Przejście na model z wykorzystaniem chmury umożliwiło skalowanie, zwiększenie dostępności, wprowadzenie nowych funkcjonalności i ostatecznie uzyskanie znaczącej pozycji na rynku. Dążąc do tych celów, Roboticket zdecydował się zbudować swój system w środowisku AWS.

Jednym z głównych wyzwań, przed którymi stanęła firma Roboticket przed migracją do chmury, było efektywne zarządzanie gwałtownymi wzrostami ruchu zarówno przed, jak i w trakcie wydarzeń sportowych, gdy następuje zwiększone zainteresowanie zakupem biletów na imprezy. Opieranie infrastruktury IT na lokalnych serwerach nie gwarantowało wystarczającej skalowalności, by sprostać nagłym skokom popytu.

Aby umożliwić skalowanie platformy sprzedażowej zgodnie z rosnącymi potrzebami, firma Roboticket przeniosła swoje oprogramowanie do chmury przy wsparciu partnera AWS, firmy Tenesys. Aktualnie dzięki wykorzystaniu bazy danych Amazon Aurora, zaprojektowanej z myślą o wysokiej wydajności i dostępności na skalę globalną, Roboticket może efektywnie zautomatyzować proces skalowania.

Wcześniej radzenie sobie z gwałtownymi skokami ruchu było wyzwaniem. Obecnie, gdy występuje wzrost popytu przed dużym wydarzeniem sportowym, możemy automatycznie dostosować moc obliczeniową naszej infrastruktury. Nie musimy już martwić się o utrzymanie własnego sprzętu. To przynosi spokój zarówno nam, jak i naszym klientom. – mówi Michał Pyda, CEO Roboticket.

Więcej klientów także dzięki migracji do chmury

W ciągu 6 lat od migracji do chmury AWS Roboticket znacząco rozszerzył swoją bazę klientów z 6 do 80 klubów piłkarskich. Obecnie jest w stanie wdrożyć nowych klientów w zaledwie 2 tygodnie, w porównaniu z 4 tygodniami, które zajmowało to wcześniej.

Możemy teraz łatwo dodawać nowe usługi oferowane przez AWS. Wykorzystujemy praktycznie nieograniczone zasoby, co umożliwia nam elastyczne dostosowywanie się do nowych potrzeb klientów. Płacimy jedynie za to, czego faktycznie używamy i nie ponosimy dodatkowych kosztów utrzymania sprzętu – mówi Michał Pyda, CEO Roboticket.

Efektem naszej współpracy jest to, że Roboticket był w stanie spełnić swoje cele. Migracja do chmury AWS przyniosła im skalowalny i stabilny system sprzedaży biletów. Suma naszych wspólnych działań pozwoliła Roboticket rozpocząć dużą międzynarodową ekspansję. – mówi Maciej Marczyński, COO Tenesys.

Ekspansja na nowe rynki dzięki AWS Regions

Korzystając z wybranego Regionu AWS oraz Availability Zone, zlokalizowanych w odpowiedniej strefie czasowej i lokalizacji w pobliżu klienta, Roboticket jest w stanie uruchomić platformę sprzedaży biletów w zaledwie 2 godziny. Dodatkowo, firma skutecznie zarządza zgodnością w zakresie europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).

Z uwagi na naszą obecność na wielu międzynarodowych rynkach, korzystanie z AWS przynosi nam istotne korzyści, gdyż eliminuje ograniczenia geograficzne. – mówi Michał Pyda.

Migracja do chmury przyspieszyła ekspansję Roboticket na rynki zagraniczne. Dzięki skalowalności i globalnej dostępności usług AWS, platforma mogła łatwo rozszerzyć swoją obecność na inne kraje. Długotrwała współpraca między Roboticket a Tenesys, trwająca już prawie 6 lat, jest świadectwem sukcesu migracji do chmury i korzyści, jakie to przyniosło. – mówi Maciej Marczyński.

Migracja do chmury AWS umożliwiła firmie zminimalizowanie wpływu pandemii na swój biznes. W okresach, gdy mecze się nie odbywały, Roboticket mógł efektywnie zarządzać niższym poziomem zapotrzebowania na serwery, co przekładało się na uniknięcie opłat za niewykorzystane zasoby.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments