Santa Corp, lider w dostarczaniu radości i świątecznej atmosfery na globalną skalę, stawia na cyfrową transformację i wdraża platformę usprawniającą kluczowe procesy związane z produkcją i dystrybucją prezentów pod choinkę. W ten sposób Fabryka Świętego Mikołaja oszczędzi nawet kilkadziesiąt milionów godzin.
Tak mogłoby brzmieć studium przypadku podnoszenia efektywności u międzynarodowego monopolisty lub scenariusz świątecznego filmu. Webcon, polski dostawca platformy do automatyzacji procesów biznesowych, łączy oba pomysły w swojej gwiazdkowej kampanii.
W spocie widzimy ubranego w garnitur mężczyznę, który przemierza korytarze tajemniczego budynku. W końcu dociera do pokoju spowitego ciepłym światłem kominka i zasiada przy biurku, stanowiącym swoiste centrum dowodzenia. Na ekranach można zauważyć logo Santa Corp, a chwilę po zalogowaniu system, który pokazuje stan realizacji przygotowań do Świąt. Na głównym ekranie widzimy formularz z ostatnim zeskanowanym listem, zdjęciem dziecka, które jest jego autorem, prezentem wybranym do dostarczenia oraz przycisk „Akceptuj”. Następuje kliknięcie i gotowe! Akceptacja ostatniego prezentu przez Świętego Mikołaja zwiastuje finał przygotowań do dostarczenia dzieciom prezentów – przynajmniej od strony operacyjnej.
W ten sposób firma Webcon z przymrużeniem oka pokazała, jak technologia może wspierać świąteczną magię, a Święty Mikołaj zyskać pewność i spokój, że wszystkie przygotowania idą zgodnie z planem.
Procesy związane z obsługą Fabryki Świętego Mikołaja oraz całej logistyki dostarczenia prezentów na czas wymagają perfekcyjnego zarządzania i sprawności organizacyjnej. Dlaczego jej prezes, jak każdy świadomy przedsiębiorca, nie miałby postawić na zwiększenie efektywności działania tej machiny, stawiając na cyfrową transformację? Mógłby i właśnie efekt automatyzacji procesów biznesowych w Santa Corp z wykorzystaniem platformy Webcon BPS staraliśmy się pokazać w naszej świątecznej kampanii. Wspaniale jest obserwować, jak technologia i magia idą tu ręka w rękę. – komentuje Joanna Banachowicz, Dyrektor Marketingu Webcon.
W swoim świątecznym spocie Webcon w niekonwencjonalny sposób pokazuje, że transformacja cyfrowa jest możliwa w każdym, nawet tak tradycyjnym i działającym na wielką skalę biznesie jak Fabryka Świętego Mikołaja. Nietrudno sobie wyobrazić, że przyspieszenie procesu pakowania prezentów o nawet 1 minutę pozwoliłoby elfom zaoszczędzić ponad 33 miliony godzin, a system pomógłby wyeliminować ryzyko zagubienia dziecięcych listów czy braków w prezentowym asortymencie.
Dzięki platformie do automatyzacji możliwe jest przyspieszenie procesów o nawet 87%, skuteczne zarządzanie realizacją zadań, elektroniczna obsługa dokumentów i monitorowanie postępów pracy. Wszystko po to, by firma działała sprawnie – a w tym przypadku Święty Mikołaj – mógł spać spokojnie. Bo najlepszym prezentem, jaki przedsiębiorcy mogą dostać (nie tylko) na Święta, jest świadomość, że ich biznesy działają bez zarzutu nawet wtedy, kiedy oni i ich pracownicy i planują spędzić spokojny i radosny czas z bliskimi.
Świąteczna kampania będzie prowadzona w internecie, a spot wizerunkowy jest kierowany do odbiorców w Polsce, regionie DACH i USA, czyli rynkach kluczowych dla strategicznego rozwoju Webcon.