Mediacap, spółka inwestycyjna wyspecjalizowana w podmiotach na przecięciu marketingu i technologii poinformowała, iż podpisała umowę zakupu 100% udziałów w szwedzkiej spółce Jefferson AB – operującą pod marką Relatable (dalej „Relatable”) i oferującą międzynarodowe kampanie influencer marketingowe. Wartość transakcji wyniosła 22,3 miliony SEK. Sprzedającym była notowana na giełdzie firma technologiczna, która w 2021 roku kupiła Relatable za 200 milionów SEK. Transakcja została zrealizowana za pośrednictwem spółki celowej Ravenmedia Sp. z o.o.
Relatable jest właścicielem platformy technologicznej, która pozwala realizować międzynarodowe kampanie marketingowe z wykorzystaniem treści tworzonych przez ponad 12 milionów twórców z całego świata. Do grona jej klientów nalezą takie marki jak Ecovacs, Uber, Google, Klarna, Xbox, Samsung, Lego, Sonos, Microsoft, Netflix, Ted Baker, Siemens, Ralph Lauren, Lumene i Adobe. Od 2016 zrealizowała ponad 20 000 kampanii w ponad 50 krajach świata.
Transakcja jest pierwszą inwestycją Mediacap na zachodzie Europy i drugą poza Polską, w ramach strategii dywersyfikacji geograficznej swoich inwestycji. Światowy rynek influencer marketingu szacowany jest na 18 miliardów USD w 2023 i jest najszybciej rozwijającym się segmentem sektora marketingowego. Według ekspertów w 2030 osiągnie poziom 139 miliardów USD, co przekłada się na 33% rocznego wzrostu w obecnej dekadzie.
Relatable jest nowoczesnym, skalowalnym biznesem mar-tech, który dzięki unikalnej technologii pozwala klientom realizować skuteczne kampanie influencerskie na całym świecie. Dwa lata temu został kupiony przez jednego z największych światowych graczy live-commerce w celu pełnej integracji. Po zmianie strategii firmy-matki pokazała się unikalna szansa na szybki odkup tego podmiotu na bardzo atrakcyjnych warunkach finansowych – wykorzystaliśmy ją, inwestując nie tylko w świetną firmę, ale też dywersyfikując się geograficznie, co jest dla nas ważne strategicznie. – stwierdził Jacek Olechowski, partner i prezes Mediacap.
Relatable doskonale uzupełnia nasze inwestycje w segmencie influencer marketingu, w którym jesteśmy już liderem rynkowym w Polsce (Lifetube) i Bułgarii (Talentmedia). Dzięki niej mamy nową ofertę dla polskich marek chcących podbić zachodnie rynki, ale też dostęp do unikalnych narzędzi technologicznych. Z kolei dzięki nam Relatable zyskał dostęp do silnego zaplecza IT i usług wewnętrznych w Polsce po konkurencyjnych stawkach. – dodał Marcin Jeziorski, partner i wiceprezes Mediacap.
Julia Undin, Sarah Greenberg i Julia Christenson to trzy charyzmatyczne liderki, z którymi, dzięki przywróconej niezależności firmy i łatwo skalowalnemu modelowi biznesowemu zamierzamy skokowo przyśpieszyć ekspansję, z korzyścią dla klientów i zespołu Relatable. – stwierdziła Edyta Gurazdowska, partner i wiceprezes Mediacap.
Cieszę się, że pozyskaliśmy silnego inwestora, który dzięki znajomości branży i wsparciu finansowemu pozwoli nam w pełni rozwinąć potencjał Relatable. Jest to wspaniała wiadomość dla klientów, pracowników i twórców. – stwierdziła Julia Undin, Dyrektor Zarządzająca Relatable.