epoint

Zgodnie ze swoją strategią rozwoju, Alior Bank stawia na wzmocnienie zdalnych kanałów obsługi. Jednym z działań w kierunku maksymalnej personalizacji rozwiązań dla klientów indywidualnych jest aktualizacja aplikacji mobilnej Alior Mobile. W nowej wersji użytkownicy mogą, m.in. edytować listę produktów widocznych na ekranie głównym i dodać stałych odbiorców wykonywanych przez siebie transakcji. Odświeżona wersja jest już dostępna dla wszystkich klientów banku.

Wśród ponad 20 mln klientów indywidualnych aktywnie korzystających z bankowości mobilnej w II kwartale 2023 roku, ponad 14 mln można nazwać mobile only. Oznacza to, że 70 proc. użytkowników loguje się przynajmniej raz w miesiącu do aplikacji mobilnej, ale w ogóle nie korzysta z bankowości internetowej.1 To właśnie z myślą o nich aplikacja mobilna Alior Banku przeszła kolejne zmiany.

W czerwcu bieżącego roku Alior Mobile został nagrodzony w kategorii Best Mobile Banking App konkursu The Digital Banker. Kapituła doceniła przede wszystkim nasze innowacyjne usługi, w tym Alior Pay i Moje Rachunki, a także wdrożenie szeregu nowych inicjatyw i ulepszeń do już istniejących rozwiązań w aplikacji mobilnej. Jej kolejne aktualizacje są dowodem na to, że nie spoczywamy na przysłowiowych laurach. Zgodnie z naszą strategią, chcemy dalej rozszerzać wachlarz usług dostępnych w Alior Mobile. Wszystko po to, by ułatwiać klientom codzienne bankowanie. mówi Wojciech Dubiel, Dyrektor Działu Produktu Alior Mobile w Alior Banku.

Jedną z wprowadzonych zmian jest możliwość decydowania przez użytkownika o tym, jakie produkty i w jakiej kolejności będą widniały na ekranie głównym jego aplikacji. Klient może zrobić to z poziomu zakładki „Wygląd” w opcji „Widok produktów na pulpicie”. Ekran dostosowania widoku składa się z trzech sekcji. Pierwszą z nich jest „Produkt główny”, drugi to „Pozostałe produkty”, których liczbę i kolejność można ustalić według własnych preferencji, a trzeci segment to „Ukryte produkty”, które nie będą widoczne na ekranie głównym. Przenoszenie elementów pomiędzy sekcjami odbywa się za pomocą symboli „+” oraz „-” a ustawienie ich w odpowiedniej kolejności jest możliwe dzięki opcji przeciąganiu i upuszczaniu poszczególnych elementów.

W nowej wersji aplikacji są dwie zakładki produktowe, „Moje produkty” oraz „Moje karty”. Każda z nich zostanie podzielona na odpowiednie segmenty. W przypadku sekcji produktowej będą to „Rachunki” (ROR PLN, ROR walutowe, konta oszczędnościowe), „Lokaty”, „Produkty kredytowe” (pożyczki gotówkowe i konsolidacyjne, kredyty ratalne, kredyty hipoteczne oraz Alior Pay), „Otwarta bankowość” oraz „Produkty inwestycyjne” (produkty Biura Maklerskiego Alior Banku). W zakładce z kartami użytkownik znajdzie

natomiast „Karty do konta” (debetowe), oraz „Karty kredytowe”. Kliknięcie w kafel danego produktu przekieruje użytkownika do jego szczegółów.

Nowością jest również sekcja „Zapisani odbiorcy” dostępna na pulpicie oraz w zakładce „Płatności i Usługi”. Daje ona możliwość szybkiego przejścia do wykonania transakcji płatniczej na wskazane konto bankowe. Opcja obejmuje odbiorców przelewu krajowego, podatkowego, doładowania i przelewu zagranicznego czy walutowego. Wybrane profile można przypiąć do ekranu głównego i zarządzać ich kolejnością w taki sam sposób jak w przypadku listy widocznych produktów korzystając z symboli „+” i „-” oraz opcji przeciągania i upuszczania poszczególnych elementów. Na pulpicie można umieścić maksymalnie dwudziestu odbiorców, a kolejni będą prezentowani w sekcji „Pozostali odbiorcy”.

Aby dodać nowego członka do listy, należy podczas wykonywania przelewu z aplikacji, po uzupełnieniu danych odbiorcy, wybrać „Dodatkowe opcje” i zaznaczyć pole „Dodaj do listy odbiorców”, a następnie wpisać jego nazwę i nacisnąć przycisk „Dalej”. Po sfinalizowaniu transakcji na ekranie głównym aplikacji pojawi się informacja o wykonanej płatności oraz o tym, czy odbiorca został dodany do listy zapisanych. Dodatkowo użytkownik w każdej chwili może rozszerzyć listę zapisanych odbiorców dla opcji przelewu krajowego z poziomu zakładki Płatności i Usługi oraz dedykowanego widżetu na Pulpicie. Użytkownik musi uzupełnić dane i nazwę nowego członka listy, a następnie potwierdzić operację PINem. Z poziomu szczegółów wykonanego przelewu można także usunąć wskazany profil z zapisanych.

Odświeżona wersja aplikacji została udostępniona wszystkim klientom banku w styczniu br.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments