PAYBACK Polska poszerza zakres funkcjonalności swojego programu lojalnościowego. W aplikacji PAYBACK została wprowadzona nowa funkcja, pozwalającą na stworzenie wirtualnego portfela konsumenta, zawierającego wszystkie użytkowane przez niego karty lojalnościowe. Rozwiązanie zostało wprowadzone pod koniec roku.
Portfel PAYBACK to ewolucja aplikacji mobilnej, która ma ułatwić życie uczestnikom jej programu. Polega ona na wprowadzeniu nowej funkcji, dzięki której użytkownicy będą mogli w prosty sposób dodać karty lojalnościowe innych programów do aplikacji PAYBACK — skanując je przy pomocy aparatu lub wpisując dane karty ręcznie. Taka karta dodana do Portfela PAYBACK będzie działać tak samo jak oryginał.
Wystarczy wejść do aplikacji PAYBACK w zakładkę „Moja karta”, wybrać odpowiednią kartę i ją zeskanować. Na ekranie wyświetli się bowiem kod kreskowy lub kod QR taki sam jak na karcie fizycznej. W aplikacji PAYBACK można przechowywać do 35 kart jednocześnie, również kart sklepów, które nie są partnerem Programu.
Poprzez wprowadzenie Portfela kart chcemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy chcą korzystać z wielu programów lojalnościowych, ale niekoniecznie chcą instalować kolejne aplikacje na swoim telefonie. Dzięki tej funkcji nasza aplikacja będzie dla konsumentów szukających oszczędności hubem, skupiającym w jednym miejscu wszystkie ich karty lojalnościowe. Użytkownicy nie będą już musieli nosić przy sobie kilku czy kilkunastu kart i przełączać się między licznymi aplikacjami. Wszystko będzie wygodnie przechowywane w jednym miejscu. – mówi Katarzyna Grzywaczewska, Marketing Director w PAYBACK Polska.
Portfel kart został już udostępniony pierwszym użytkownikom aplikacji na systemie Android. W najbliższych miesiącach dostęp do nowego rozwiązania uzyskają również uczestnicy programu, korzystający z aplikacji mobilnej na systemie iOS.
Polacy uwielbiają programy lojalnościowe
Jak pokazują dane opublikowane w raporcie Monitor Programów Lojalnościowych 2023, wydanym przez ARC Rynek i Opinia, 64% Polaków jest uczestnikami i aktywnie korzysta z co najmniej jednego programu lojalnościowego. Spora ich część przyznaje, że robi to bardzo często. 1/3 respondentów korzystających z programów lojalnościowych wskazało, że na bieżąco sprawdzają oferty sieci i liczbę zgromadzonych punktów.
Tak duża aktywność w ramach programów lojalnościowych pokazuje, że możliwość łatwego zebrania wszystkich posiadanych kart w jednym miejscu może okazać się wyjątkowo przydatnym narzędziem dla konsumentów. Na polskim rynku pojawiały się już pierwsze, mniej lub bardziej zaawansowane próby tego typu. Biorąc pod uwagę skalę naszego programu, mamy jednak sporą szansę na stworzenie rozwiązania, które realnie wniesie nową jakość w świat programów lojalnościowych działających w Polsce. – przekonuje Katarzyna Grzywaczewska