epoint

Wondrlab, największa indyjska sieć platform MarTech, ogłasza włączenie w swoje struktury agencji WebTalk. To z jednej strony krok milowy w historii agencji i jednocześnie odważny ruch ustanowienia w Polsce strategicznego hub’u dla europejskiej ekspansji holdingu. W czasie, gdy częściej obserwujemy akwizycje lokalnych firm przez zachodnie giganty,

WebTalk i Wondrlab wspólnie ustanawiają nowy model rozwoju na arenie międzynarodowej. Firma ogłosiła również powołanie Jarka Ziębińskiego na stanowisko Przewodniczącego Rady Nadzorczej swojego europejskiego hub’u w Polsce. Z kolei Michał Dunin będzie odpowiedzialny za zarządzanie nowo utworzonymi europejskimi strukturami Wondrlab. Od lokalnego lidera do strategicznego partnera dla rozwoju holdingu w Europie W ostatnich latach WebTalk stał się czołowym graczem w dziedzinie digital marketingu.

WebTalk to istniejąca od 2012 roku polska, niezależna agencja digitalowa, którą zarządza jej założyciel Michał Dunin. Od momentu powstania, każdego roku firma odnotowuje wzrost przychodów, a na koniec 2023 roku spodziewa się przychodu na poziomie 35 mln zł netto. Zespół WebTalk liczy 100 specjalistów i obsługuje ponad 40 stałych klientów w Polsce, CEE i Centralnej Azji. Agencja dostarcza zintegrowane usługi marketingowe i obsługuje klientów w obszarach strategii, realizacji kampanii cyfrowych i 360, social mediów, kreacji i produkcji contentu, zakupu i optymalizacji mediów.

Teraz firma staje się kluczową częścią strategii rozwoju sieci Wondrlab, jednocześnie zyskując dostęp do innowacyjnych technologii i produktów, takich jak Hector, Wisr, Opportune, Neon Digital, czy Cymetrix oraz unikalnych na skalę Europy zasobów. Jarek Ziębiński to znana postać na globalnym rynku reklamy, posiadająca ponad trzy dekady doświadczenia w marketingu, mediach i reklamie. Swoją imponującą karierę budował obejmując kluczowe role w Leo Burnett, gdzie zarządzał siecią agencji w Europie Środkowej i Wschodniej oraz pełnił funkcję CEO Leo Burnett w regionie Azji Pacyfiku.

Rola Jarka jako Globalnego CEO Publicis One w Publicis Groupe dodatkowo potwierdziła jego kompetencje w zarządzaniu zmianą i transformacją biznesu na dużą skalę, którymi wspiera rozwój WebTalk, a od dziś również Wondrlab. Jarek Ziębiński podkreśla znaczenie współpracy między WebTalk a Wondrlab, która wykracza poza typowe ramy transakcji kapitałowej:

Cieszy mnie synergia między Polską a Indiami – dwoma dynamicznie rozwijającymi się ośrodkami innowacji. To, co ta synergia oferuje naszym klientom w Europie, to natychmiastowy dostęp do wyjątkowego talentu i najnowszych technologii – zasobów, które mogą być niemal natychmiast wykorzystane. To partnerstwo zapewnia nam strategiczną przewagę i daje naszym klientom gotowe rozwiązania technologiczne, których rozwinięcie w innym przypadku zajęłoby nam lata. W ramach sieci Wondrlab mamy dostęp do skalowalnych zasobów i ekspertyzy w kluczowych obszarach technologii marketingowej. Możliwość aktywnego udziału w rozwoju Wondrlab i współtworzenia www.webtalk.pl transformacji, która zmieni sposób postrzegania marketingu cyfrowego to dla mnie niezwykłe biznesowe doświadczenie.

Wondrlab i WebTalk – wspólna wizja i globalne ambicje Wondrlab, azjatycki lider w sektorze MarTech, wybiera WebTalk na swoje europejskie centrum operacji, podkreślając tym samym unikalny potencjał i strategiczne znaczenie polskiego talentu i zasobów w obszarze marketingu cyfrowego. To decyzja wynikająca również z podzielanej przez obie organizacje wizji i ambicji, które chcą razem kształtować przyszłość branży w Europie i stanąć na czele jej transformacji.

Z WebTalk na czele, Saurabh Varma, Founder & CEO Wondrlab Network ma zamiar realizować kolejne przejęcia w regionie i nakreśla wizję przyszłości:

Akwizycja WebTalk stanowi kamień milowy na naszej drodze do stworzenia światowej klasy sieci, która ustanawia globalne standardy. Jest to nasza piąta akwizycja i w ciągu najbliższych 36 miesięcy planujemy kolejne 21. Nasza podróż w Europie dopiero się zaczyna. To jedna z wielu akwizycji, które będziemy realizować w Polsce. Sposób, w jaki myślimy o naszej globalnej sieci, wynika nie tylko z tego, jak chcemy rozwijać nasze produkty i usługi, ale także z budowania strategicznych hubów z siedzibą w Indiach, Polsce, na Bliskim Wschodzie i w Wietnamie. Warszawa jest jednym z kluczowych filarów naszej międzynarodowej organizacji i nie mogliśmy znaleźć lepszego partnera niż Jarek i Michał, aby wspólnie realizować naszą globalną ambicję. Zespół WebTalk będzie wdrażał wiele technologii stworzonych w ramach grupy Wondrlab, aby dostarczyć niezwykłą jakość klientom w Polsce, CEE i na całym świecie. Cieszymy się, że Jarek podjął decyzję o włączeniu się w rozwój Wondrlab. Jego ponad 15-letnia rola jako mojego mentora, szefa i przyjaciela znacznie przyczyniła się do ukształtowania naszej globalnej wizji. Jarek odegrał kluczową rolę w ustanowieniu naszego europejskiego hub’u w Warszawie, co było możliwe dzięki integracji agencji WebTalk. Planujemy kontynuować dynamiczny proces akwizycji w kluczowych dla naszego rozwoju obszarach, takich jak Digital Content Video, zarządzanie mediami społecznościowymi, media cyfrowe, analityka danych i rozwiązania do cyfrowej transformacji biznesu.

Ambicją Wondrlab jest zbudowanie wiodącej, globalnej sieci MarTech, która skupia najwyższej jakości kompetencje z obszarów kreatywnych, experience marketingu i nowoczesnych technologii. Zanim zdecydował się zbudować własny startup w 2020, Saurabh Varma spędził 17 lat w Grupie Publicis Communications w Azji Południowej, gdzie stawał kolejno na czele wszystkich agencji do niej należących, w tym Leo Burnett India, Leo Burnett Orchard, Publicis India, Publicis Beehive, L&K Saatchi & Saatchi, MSLGROUP czy Indigo Consulting. Pełnił też role Chief Strategy Officera w Leo Burnett w Singapurze i Malezji. WebTalk jako centrum innowacji Wondrlab w Europie WebTalk, dzięki współpracy z Wondrlab, daje klientom oraz pracownikom możliwość korzystania z innowacji, oraz unikalnego know-how. Z kolei dla Wondrlab, dołączenie polskiej spółki do grupy nie tylko zwiększa zasięg działania sieci, ale także ustanawia Polskę w pozycji kluczowego hub’u dla jej europejskiej strategii.

Michał Dunin, Prezes WebTalk, podzielając wizję Saurabha Varmy i www.webtalk.pl ambicję Wondrlab widzi w nich ogromny potencjał rozwojowy nie tylko dla swojej spółki, ale również dla swoich klientów. Dołączenie do grupy Wondrlab to nowy i ekscytujący rozdział dla WebTalk. Od teraz dysponujemy gotowymi produktami technologicznymi, e-commerce i marketing automation. Ta zmiana to nie tylko punkt zwrotny w rozwoju naszej firmy, ale przede wszystkim szansa na wzbogacenie naszych usług o zaawansowane narzędzia, które zapewniają należące do grupy technologie, zasoby oraz międzynarodowy know-how. Będziemy dzięki nim jeszcze sprawniej kontynuować naszą misję dostarczania strategii i kampanii, które wyróżniają się zarówno kreatywnością, jak i są oparte na mierzalnych wynikach. Jednocześnie stajemy się fundamentem dla rozwoju nowych struktur w Europie, zachowując przy tym to, co dla nas najważniejsze — nasz Zespół, kulturę organizacyjną i pełną niezależność w podejmowaniu decyzji operacyjnych. Liczę, że wspólnie z Jarkiem, sprawnie zidentyfikujemy i dołączymy do grupy firmy, które pozwolą nam stać się przodującym, europejskim hubem.

W ramach nowej struktury rolą WebTalk, z Duninem na czele, będzie zapewnienie pełnej i płynnej integracji technologii Wondrlab z usługami świadczonymi dla klientów w Europie.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments