Łukasz Rosiński, CEO Varsav Game Studios, w komentarzu dla ISBtech o planach rozwojowych dewelopera gier.
Obecnie większość 35-osobowego zespołu produkcyjny VARSAV Game Studios skupia się na produkcji gry Barkour. Głównym bohaterem gry jest pies bojowy, agent jednostek specjalnych o imieniu THUNDER. W I połowie 2024 r. Spółka zamierza opublikować stronę Steamową oraz trailer oficjalnie zapowiadające grę.
Pomysł na grę z psem jako głównym bohaterem pojawił się w studio po raz pierwszy w 2020 roku, kiedy to rozpoczęliśmy pre-produkcję gry o kodowej nazwie ARIA. Pierwotny pomysł bardzo opierał się o narrację, tym samym był drogi i trudny w realizacji dla naszego ówczesnego zespołu. Było to wyraźnie widoczne w tempie realizacji pre-produkcji ARII. Gra Barkour jest pokłosiem zmiany w naszym podejściu do tego unikalnego głównego bohatera – stawiamy przede wszystkim na mechaniki i takie ich dobranie do głównego bohatera, by zaletą gry nie było tylko odzwierciedlenie zachowania tego zwierzęcia. Analizując rewelacyjną (szacowaną na ponad 6 mln egzemplarzy) sprzedaż jedynej referencyjnej gry na rynku – Stray z kotem w klimacie cyberpunk w roli głównej, doszliśmy do wniosku, że gra o psie, zgodnie z naturą tych zwierząt musi być znacznie bardziej dynamiczna. Nie możemy się już doczekać odbioru zapowiedzi Barkouru, zwłaszcza że dzięki bardzo dobrej sprzedaży Bee Simulator, która to w III kw. 2023 zanotowała najlepszy kwartał w 5-letniej obecności gry na rynku, grono fanów naszych produkcji ze zwierzęcym głównym bohaterem ciągle się powiększa.
Oprócz produkcji gier wewnętrznym zespołem, VARSAV Game Studios jest także inwestorem w innych podmiotach w branży gier – m.in. w Mooneaters S.A., które zanotowało udany debiut pierwszej gry – Everdream Valley (sprzedaż ponad 60 tys. sztuk w okresie 19.04.2023-17.08.2023).
Pokładamy ogromne nadzieje w dalszym rozwoju gry Everdream Valley oraz studia Mooneaters S.A. Sprzedaż Everdream Vallley regularnie utrzymuje się na satysfakcjonującym poziomie, mocno liczymy na kolejne duże sprzedażowe kamienie milowe po uruchomieniu wersji coop na przełomie 1 i 2Q24 oraz po publikacji dużego dodatku w 2/3Q24. Studio, we współpracy z Ovid Works S.A. obecnie intensywnie pracuje także nad wersją VR Everdream Valley, której premiera jest planowana na 2024 rok. Niezwykle kreatywny zespół Mooneaters S.A. ma także pomysły na rozwój IP Everdream Valley o kolejne gry z tego świata lub na potencjalne stworzenie nowego, równie pięknego i różnorodnego świata w ramach nowego IP. Decyzje kierunkowe w powyższych kwestach zostawiamy sobie na 2024 rok. Obecny rok na pewno pokaże także kierunek, w którym podąży studio w kwestiach inwestorskich. Badamy w tym aspekcie różne kierunki, w tym zagraniczne – rozmowy z inwestorami m.in. z Wielkiej Brytanii są planowana na styczeń/luty br.