Comarch, globalna firma informatyczna z siedzibą w Polsce, podpisała umowę z Kyivstar, aby pomóc największemu ukraińskiemu operatorowi telekomunikacyjnemu usprawnić działania serwisowe w terenie.
Obsługujący 24,3 miliona abonentów sieci komórkowej i kolejne 1,1 miliona klientów korzystających z usług internetowych, Kyivstar stanął przed ogromnym zadaniem modernizacji oraz ulepszenia procesów usług świadczonych w terenie. Firma odpowiada za zapewnianie sprawnego działania, utrzymanie, a także prewencyjną konserwację sprzętu obsługującego 1,1 miliona gospodarstw i ponad 32 tysiące obiektów w sieci RAN w Ukrainie.
Skala przedsięwzięcia wymusiła zrezygnowanie z dotychczasowych procedur serwisowych w terenie, aby skutecznie osiągnąć wyznaczone cele. Dzięki wdrożeniu produktu Comarch Field Service Management Kyivstar będzie mogła wdrożyć sprawniejsze, zautomatyzowane procesy, co ułatwi konserwację infrastruktury oraz planowanie tras dla techników. Jednocześnie możliwe będzie śledzenie zadań w czasie rzeczywistym przy równoczesnym gromadzeniu danych niezbędnych do terminowej i precyzyjnej analizy prowadzonych działań.
Ukraińska firma zaufała polskim ekspertom w dziedzinie IT i telekomunikacji w zakresie pomocy w utrzymaniu tak różnorodnych usług, jak 4G, big data, rozwiązań chmurowych, cyberbezpieczeństwa, telewizji cyfrowej oraz wielu innych.
Tymoteusz Wrona, dyrektor działu konsultingu w sektorze telekomunikacji w Comarch, powiedział, że podpisanie umowy na początku tego roku poprzedziły dwa lata rozmów: Uważnie i aktywnie słuchaliśmy Kyivstar, upewniając się, że dobrze rozumiemy ich wymagania, zanim przedstawiliśmy ofertę zarządzania usługami w terenie przy użyciu Comarch FSM. W ten sposób byliśmy w stanie możliwie najlepiej wyjść naprzeciw potrzebom biznesowym naszego ukraińskiego sąsiada i pomóc mu w osiągnięciu jego celów.
Vitaliy Gubenko, dyrektor działu wsparcia operacyjnego w Kyivstar, stwierdził, że wieloletnie doświadczenie Comarch w sektorze FSM pomogło udowodnić, że partnerstwo z polską firmą to krok w dobrą stronę.
Jak podkreślił: Opowiadamy za świadczenie obszernego portfolio usług telekomunikacyjnych oraz IT dla ponad 24 milionów abonentów. Przez 25 lat było to naszym najważniejszym priorytetem, lecz jako firma odpowiedzialna społecznie dostrzegamy, jak dalece istotniejsze stało się to zadanie w obliczu wojny. Comarch poprowadzi nas przez proces usprawniania oraz automatyzacji naszych ekspansywnych, szeroko zakrojonych geograficznie działań związanych z zarządzaniem usługami w terenie, jednocześnie dostarczając produkt zaprojektowany, by sprostać wyzwaniom stojącym przed Kyivstar w tej dziedzinie.