HMD zdradziło swoje plany i przedstawiło, jak będzie wyglądała firma pod szyldem Human Mobile Devices. W ramach ewolucji, HMD chce tworzyć telefony, które są jednocześnie niedrogie, piękne, pożądane i naprawialne. Mówiąc krótko: chcemy spełnić wszystkie wymagania klientów, nie obciążając jego portfela. Chcemy tworzyć urządzenia pomagające radzić sobie z wyzwaniami technologicznymi, takimi jak e-odpady i cyfrowe zmęczenie i sprawiające, że życie staje się lepsze. Krótko mówiąc, producent telefonów Nokia od 2016 roku, będzie tworzyć nowe oryginalne urządzenia HMD oraz kontynuować sprzedaż telefonów Nokia i współpracować globalnie z innymi partnerami.
Nasza siedmioletnia podróż z Nokia pozwoliła nam osiągnąć bardzo dużo. Teraz mamy plany, by zrobić o wiele więcej, gdy przedstawimy nasze produkty HMD. Chcemy wprowadzić pozytywne zmiany poprzez przyjęcie strategii obejmującej wiele marek. Będziemy tworzyć nowe, oryginalne urządzenia HMD, telefony Nokia i współpracować z dobrze znanymi światowymi partnerami. – mówi Jean-Francois Baril, współzałożyciel, prezes i dyrektor generalny HMD.
Zmiana, by osiągnąć sukces
Po raz pierwszy w historii, przez zawirowania gospodarcze rynek telefonów komórkowych zaliczył spadek dwa lata z rzędu. HMD przełamało ten trend dzięki projektowi transformacji, który pozwolił na znaczną poprawę rentowności rok do roku.
Sukces zawdzięczamy energicznemu przywództwu, strategii i utrzymaniu kosztów na niskim poziomie.
Urządzenia, które naprawisz w domu sam
E-odpady to jedna z najważniejszych spraw dla producentów i użytkowników technologii. HMD tworzy telefony, które nie tylko wyróżniają się designem, ale też są przyjazne dla środowiska i portfela. Tworzymy urządzenia nadające się do naprawy (nie my to powiedzieliśmy, zrobił to magazyn TIME2), a do tego mają wytrzymałą baterię. HMD przesuwa granicę, by sprawić, że telefony, które możesz naprawić w domu, były dostępne dla każdego.
Czy wiesz, że średnio 66% osób w Wielkiej Brytanii korzysta z telefonów z rozbitym ekranem?3 W Europie urządzenia nadające się do naprawy stanowiły 1:4 sprzedaży smartfonów HMD w 2023 roku4. W 2024 roku spodziewamy się, że stosunek wzrośnie do 3:4, a połowa sprzedawanych przez nas smartfonów będzie nadawała się do naprawy.
Tego lata smartfony produkowane przez HMD i ich możliwość naprawy przejdzie na wyższy poziom, znacznie zmniejszając liczbę kroków potrzebnych do naprawy ekranu. Możesz pożegnać się z wyrzucaniem telefonu z powodu rozbitego ekranu i dołączyć do ruchu FIY (Fix It Yourself).
Rok temu zaprezentowaliśmy nasz pierwszy naprawialny telefon, który spotkał się z ogromnym zainteresowaniem. Po 12 miesiącach jesteśmy zdeterminowani, by nadal przesuwać granice i ulepszać ten sposób konstruowania telefonów. Coraz więcej osób szuka urządzeń, które można naprawić w łatwy sposób i dzięki temu dłużej korzystać z telefonu – oszczędzając przy tym kłopotów i opóźnień, gdy trzeba naprawić telefon. Cieszymy się, że możemy uczynić ten proces tak łatwym, jak to możliwe. – mówi James Robinson, wiceprezes HMD na Europę i obie Ameryki.
Celowo pozostawiamy przestrzeń dla wyobraźni
HMD stawia na innowacyjność. A to oznacza, że zwykle drogie narzędzia, stają się globalnie dostępne i przystępne cenowo. I to niezależnie od tego, czy chodzi o wprowadzanie nowych opcji płatności, czy też dodania mikrofinansowania do smartfonów. HMD ma już bogatą tradycję we wprowadzaniu innowacyjności i zamierza ją kontynuować.
Przed premierą nowego smartfona HMD, wprowadzamy do użytku platformę HMD Fusion, która sprawa, że nowe zastosowania technologii są bardziej dostępne dla każdego.
Dziś publikujemy pierwszą wersję zestawu narzędzi do programowania, który pozwala każdemu projektować i wprowadzać innowacje w zakresie sprzętu i oprogramowania wokół HMD Fusion. Wszystkie narzędzia będą udostępnione na naszej stronie internetowej, by nasi klienci mogli tworzyć własną platformę, dopasowaną do ich potrzeb. Otwieramy się na innowacje wprowadzane przez klientów, bo wierzymy, że to oni potrafią tak zwiększyć funkcje telefonu, by ten był idealnie dopasowany do ich potrzeb.
Chcemy wspierać kreatywność, bo wierzymy, że to, co możemy zrobić razem, wykracza ponad to, co możemy osiągnąć w pojedynkę. Potencjał jest nieskończony i chcemy go uwolnić. Możesz z naszym telefonem zrobić wszystko. Zaczynając od przedłużenia działania baterii, przez przekształcenie telefonu w terminal płatniczy, aż po kodowanie kolorami powiadomień, by wyeliminować stres. Jak widać, opcji jest naprawdę wiele.
Multi-brand, który tworzy rzeczy, jakich oczekujesz i o jakich nawet nie myślałeś
Jako Human Mobile Devices, HMD dąży do przedefiniowania korzystania z telefonu. Chcemy by nasze urządzenia były naprawialne, wytrzymałe, a do tego, by w ramach naszej pracy nawiązywać współprace, które będą nas łączyły ze znanymi markami. To nie znaczy, że odchodzimy od marki Nokia. Tego lata na rynek wróci kultowy model, a dodatkowo dorzucimy do tego znakomite produkty z logo HMD.
Nasze zaangażowanie w innowacje i skoncentrowanie się na potrzebach człowieka, pobudziło naszą ekspansję, odblokowując nowe perspektywy dla nas i naszych współpracowników, co z kolei doprowadziło do wielu ekscytujących współprac. Dlatego cieszymy się, że możemy dalej się rozwijać i ogłosić nawiązanie partnerstwa z takimi markami jak Mattel. Barbie i HMD wierzą, że nowy telefon z klapką, który pojawi się tego lata, wstrząśnie rynkiem. – przekonuje Lars Silberbauer, CMO HMD.
Skoro już o tym mowa…
Witaj, Barbie!
Nawiązując nowe współprace, HMD będzie kierować się swoimi podstawowymi wartościami, szukając takich, które współgrają z naszą misją. W związku z tym, z radością ogłaszamy przełomowe partnerstwo z HMD i Barbie. Razem chcemy dać jasny przekaz, że potrzebujemy wzmocnić relacje między nami i to w dobie cyfrowego hałasu i zakłóceń.
Telefon z klapką Barbie pojawi się latem 2024 roku, dając użytkownikom to, czego potrzebują: styl, nostalgię i cyfrowy detoks. To telefon w stylu retro, który odciągnie uwagę od smartfonów i stanie się najbardziej pożądanym akcesorium tego lata.
Barbie ma ogromny wpływ na dziewczynki od pokoleń i nasza współpraca też niesie ze sobą jasny przekaz. W Mattel lubimy spotkać się z naszymi klientami tak, gdzie się znajdują, a teraz jest to świat, który również pragnie połączenia, zarówno online, jak i offline. – uważa Ruth Henriquez, Head of Consumer Products Mattel EMEA.