fritz-kola od 1 kwietnia 2024 r. będzie przyciągać konsumentów w Polsce i za granicą świeżym, nowoczesnym wyglądem. We współpracy z brytyjską agencją projektową Robot Food i ilustratorem Chrisem Mitchellem, marka wprowadza nowe, wyraziste logo. Unowocześnia także wygląd lemoniad fritz-limo oraz uzupełnia owocowymi ilustracjami butelki z fritz-spritz. Przemiana obejmuje również nową, klarowną etykietę, która zwięźle prezentuje istotne informacje o fritz-koli i jej składzie.
Tak pięknie różnorodna — ewolucja designu fritz-koli
Przez ponad dwie dekady od swojego powstania fritz-kola pozostaje wierna swojej tożsamości — jako harcerz w duszy, teraz jednak nieco bardziej dojrzały. Ta ewolucja inspiruje do odświeżenia wyglądu, stanowiąc symbol dynamicznej podróży od początków historii marki do teraźniejszości.
Florian Weins, dyrektor zarządzający fritz-koli, mówi: fritz-kola uosabia dynamiczny rozwój i uważny wzrost. Począwszy od założenia firmy przez dwóch studentów, aż po okres europejskiej ekspansji, nigdy nie tracimy z oczu naszych korzeni i zawsze jesteśmy gotowi na otwarcie nowego rozdziału. To właśnie tę podróż i postawę chcemy podkreślić nowym designem.
Dzięki współpracy z Robot Food i Chrisem Mitchellem nowy projekt oddaje hołd wyjątkowej historii fritz-kola.
Celem było uchwycenie istoty marki przy jednoczesnym stworzeniu odświeżonego, współczesnego wizerunku — i myślę, że naprawdę nam się to udało. Historia fritz-koli jest naprawdę inspirująca i była kluczowym czynnikiem wpływającym na prace nad nowym projektem. To była świetna zabawa móc zobaczyć, jak emocjonalne dziedzictwo fritz-koli zostało przeniesione na nowy poziom przy uwzględnieniu obecnych trendów. – dodaje Chris Mitchell, ilustrator.
Zmiana to nasze drugie imię
Cel jest jasny: uczynić z Europy macierzysty rynek. I fritz-kola odnosi sukcesy na tym polu. Aby pozostać konkurencyjnym, niezależny pionier na rynku napojów typu cola dopracowuje profil marki. Od 1 kwietnia 2024 spółka fritz-kulturgüter GmbH powraca do nazwy fritz-kola GmbH. Mirco Wolf Wiegert, partner zarządzający fritz-kola, podkreśla znaczenie prostoty i powrotu do korzeni:
To prostota ma moc nadawania biegu wydarzeniom. Wciąż wyznajemy tę zasadę. W świecie pełnym zmian i sprzeczności dorastanie wymaga zdolności do ewolucji bez konieczności rezygnacji ze swoich zasad. Oznacza to zarówno kwestionowanie swoich przekonań, jak również pozostawanie wiernym podstawowym wartościom.
Dobra od środka i na zewnątrz
Zmiana projektu nie ogranicza się do logo. Projekt butelki również przeszedł kompleksową przemianę. Tylna etykieta zawiera istotne informacje o marce, firmie i składnikach. Począwszy od 1 kwietnia 2024 r. zoptymalizowane zalecenia dotyczące spożycia, będą prezentować średnie wartości odżywcze i dzienne zapotrzebowanie pokrywane przez butelkę napoju fritz-kola. Wyraźniejsze etykiety wielokrotnego użytku odróżniają się od opakowań jednorazowych, wspierając inicjatywę „Każda butelka pomaga” – ogólnobranżową kampanię fritz-koli na rzecz godnego traktowania osób zbierających depozyty z butelek i generowania mikrodochodów.
Przyciągające wzrok połączenia kolorystyczne na nowych etykietach napojów fritz-limo i fritz-spritz to ukłon w stronę różnorodności życia. Konsultacje z konsumentami z różnych krajów Europy pozwoliły stworzyć design, który budzi pozytywne reakcje. Fani fritz-koli doceniają udane połączenie współczesnej estetyki z zachowaniem pierwotnej esencji marki.
Nowe oblicze na polskim rynku
fritz-kola pozostaje silną i cenioną marką w Polsce. W zeszłym roku firma wprowadziła na rynek dwa nowe produkty: fritz-kola superzero i Anjola, które zdobyły serca i podbiły kubki smakowe polskich konsumentów. Teraz napoje fritz-kola, fritz-limo i fritz-spritz doczekały się odświeżenia dzięki nowemu designowi butelek. Niezależnie od tego, czy są serwowane w najlepszych lokalach gastronomicznych, czy kupione przez Lisek.app, fritz-kola nadal pozostawia wyraźny ślad na dynamicznej polskiej scenie napojów.
Małe początki, wielkie aspiracje – droga fritz-koli do sukcesu
Historia fritz-koli to wyjątkowa opowieść o sukcesie, wyrastająca z prostych początków i odważnych marzeń. Wszystko zaczęło się w 2003 roku, kiedy dwaj studenci, Mirco Wolf Wiegert i jego przyjaciel Lorenz Hampl, po wspólnej podróży Interrailem zainspirowali się do założenia firmy, mając na start jedynie 7 000 euro. Wprowadzona na rynek jako charakterystyczny napój w małych szklanych butelkach – nieprzesadnie słodka, ale pełna kofeiny – fritz-kola szybko zyskała popularność.
Początkowe 170 skrzynek, przechowywanych w piwnicach krewnych w Hamburgu, stało się symbolem początku globalnej przygody. Dziś fritz-kola to więcej niż napój; jest symbolem przyjaźni, odwagi i jasnych poglądów. Nazwa „fritz” z dumą deklaruje pochodzenie z Hamburga, miasta, które przyjęło fritz-kolę z otwartymi ramionami.