epoint

Zarząd Digital Network SA opublikował korektę wyników finansowych na 2023 rok. Zakłada ona wyższe przychody na poziomie 64,3 mln zł (wzrost o 5,9%), EBIT w wysokości 22,7 mln zł (wzrost o 13%), EBITDA wartą 33,2 mln zł oraz zysk netto na rekordowym poziomie 24,7 mln zł. Oznacza to, iż spółka zamierza wypracować w 2023 roku zysk o 127% wyższy niż rok wcześniej.

Korekta prognozy na 2023 rok potwierdza słuszność przyjętej strategii rozwoju oraz systematyczną poprawę wyników i wskaźników rentowności, jakie Digital Network SA notuje w trzecim, kolejnym roku obrotowym. W przypadku wykonania zapowiadanej prognozy na 2023 rok istotnej poprawie ulegną także wskaźniki rentowności, które będą prezentować się w sposób następujący:

Skorygowane wyniki finansowe potwierdzają, że czwarty kwartał ubiegłego roku okazał się dla nas nawet nieco lepszy, niż pierwotnie zakładaliśmy. Rekordowe zyski i rosnąca rentowność dowodzą słuszności strategii zakładającej skoncentrowanie działalności Grupy Kapitałowej na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej. Dzięki posiadanej infrastrukturze, zarządzanej przez spółkę zależną Screen Network, oferujemy największe zasięgi w branży oraz możliwość realizacji ogólnopolskich kampanii reklamowych. Rynek cyfrowej reklamy zewnętrznej w Polsce, którego jesteśmy liderem, jest obecnie najszybciej rozwijającym się rynkiem reklamowym. W 2023 roku zanotował on blisko 50% wzrost sprzedaży. Według firm badających rynek, dwucyfrowy trend wzrostowy segmentu DOOH powinien utrzymywać się przez kolejne lata, wsparty stabilnym wzrostem cen usług reklamowych. – komentuje Agnieszka Godlewska, Prezes Zarządu Digital Network SA.

Emitent zastrzegł w komunikacie, iż ostateczne wyniki 2023 roku zostaną potwierdzone po zakończeniu badania sprawozdań finansowych przez biegłego rewidenta oraz opublikowaniu sprawozdań rocznych.

Nasza strategia zakłada dalszy rozwój sieci na poziomie 10-15% rocznie ze szczególnym uwzględnieniem lokalizacji premium. Dosłownie kilka dni temu uruchomiliśmy nasz najnowszy ekran tego typu – Super Screen położony w samym sercu Łodzi – w Manufakturze. Równolegle przewidujemy wzrost wykorzystania dostępnego inventory naszych ekranów o kolejne 10% każdego roku. Nasza działalność charakteryzuje się stosunkowo niskimi kosztami operacyjnymi dzięki niskim kosztom zarządzania siecią ekranów (online), dużej pojemności pętli emisyjnych. Daje nam to możliwości dalszego zwiększania przychodów i poprawy wskaźników rentowności bez ponoszenia istotnych nakładów na inwestycje. – podkreśla Agnieszka Godlewska.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments