2024 rok rozpoczął się fuzją dwóch spółek z branży cyfrowej obsługi klienta – Flying Bisons i FDC. Tym samym Flying Bisons, które 2023 rok zamknęło z przychodem w wysokości 34 mln PLN i EBIDTA 12 mln, zostało większościowym udziałowcem FDC i pozostając jako niezależne spółki, będą uzupełniać swoje kompetencje w zależności od bieżących potrzeb. Po fuzji spółki pozostają rozdzielne, jednak będą korzystać ze wspólnych zasobów.
W regionie tzw. Europy Wschodzącej (do której zaliczane są: Albania, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Czarnogóra, Czechy, Estonia, Kosowo, Litwa, Łotwa, Macedonia Północna, Mołdawia, Polska, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Ukraina i Węgry) zanotowano w 2023 r. 1 187 transakcji fuzji i przejęć, co oznacza spadek o 3,4 proc. w porównaniu z 1 229 transakcjami w 2022 roku, ale jednocześnie wzrost w stosunku do roku 2021, kiedy to odnotowano 1 164 transakcje.
Fuzja Flying Bisons i FDC
Połączenie firm, które ściśle ze sobą współpracują, jest naturalnym krokiem i stanowi uzupełnienie obu organizacji. Nieoficjalnie, Flying Bisons i FDC (dawniej Flying Digital Content) połączyły siły już w ubiegłym roku, podczas realizacji jednego z bardziej złożonych projektów w historii obu spółek. Miesiące spędzone na intensywnej pracy przy wdrażaniu ogromnej platformy rządowej, opierającej się na dużej ilości materiału wizualnego, pozwoliły zespołom dostrzec ogromną siłę i możliwości płynące z połączenia kompetencji obu firm. W wyniku rozmów została podjęta decyzja o podpisaniu umowy i oficjalnym połączeniu obu spółek w lutym 2024 roku.
Spółki będą dalej funkcjonować pod nazwami Flying Bisons i FDC. Struktury Flying Bisons zostały poszerzone o kompetencje produkcyjne FDC i w nowym, powiększonym składzie firma będzie realizować kompleksowe zapytania od klientów. FDC zachowuje jednak swoją odrębność operacyjną i w niezmienionym modelu będzie realizować projekty. Flying Bisons uzupełnia natomiast swoją ofertę o kompetencje produkcyjne zespołu FDC, który dzięki wsparciu płynącemu z fuzji poszerzył się o działy creative, animacji 3D i motion designu.
Wierzę, że nasze połączenie z Flying Bisons otworzy nowe możliwości dla zespołu FDC, pozwalając nam rozwinąć się na wielu frontach. Nie tylko poszerzyliśmy nasze umiejętności dzięki kreatywnemu działowi pod kierownictwem Bartosza Włodarczyka, ale również utworzyliśmy sekcje zajmujące się motion designem i animacją 3D. Co więcej, otwieramy się na nowe rynki i obszary działalności. Dołączamy do dynamicznie rozwijającej się organizacji, gdzie nasze kompetencje staną się kluczowym uzupełnieniem dotychczas oferowanych usług. Osobiście, ogromnie cieszę się na myśl o codziennej współpracy z Kamilem Tatolem, Klaudią Doerffer, Darkiem Osińskim i Łukaszem Kowalskim. Odczuwam silną motywację do działania i jestem przekonany, że w tym roku zrealizujemy nasze wspólne strategie oraz cele biznesowe. – mówi Krzysztof Kowalski, CEO i Founder FDC.
Co to połączenie oznacza dla dotychczasowych klientów firm?
Klienci Flying Bisons otrzymają jeszcze pełniejszy zakres usług. Od teraz będą oni mogli realizować złożone projekty cyfrowe całościowo z jednym zaufanym partnerem, bez konieczności szukania innych podmiotów, natomiast klienci FDC będą mogli realizować jeszcze bardziej wymagające produkcje ze względu na poszerzenie kompetencji o animacje 3D i motion design.
Niezmienną ambicją Flying Bisons jest bycie digital powerhouse’em cyfrowych rozwiązań dla naszych obecnych i przyszłych Klientów. Połączenie z FDC wynika z chęci uzupełnienia i rozszerzenia naszego procesu tak, by ten stał się jeszcze bardziej end-to-end i konkurencyjny. Klienci potrzebują jakościowego contentu, a my teraz jesteśmy w stanie go zapewnić. Niezależnie, czy mowa o copywritingu, ilustracjach, produkcjach photo czy video. Kompleksowa możliwość realizacji projektów in-house staje się obecnie przewagą rynkową Flying Bisons, na której zamierzamy budować sukces firmy w kolejnych latach. – mówi Kamil Tatol, CEO we Flying Bisons.
Nowa usługa spółki FDC – FDC Subs, nowe kompetencje dla klientów Flying Bisons
FDC Subs stanowi nowatorskie podejście do dostarczania jakościowych treści wideo poprzez modele subskrypcji. Jest to odpowiedź na rosnący trend w kierunku ekonomii subskrypcji, gdzie konsumenci coraz częściej preferują cykliczne opłaty za dostęp do usług i towarów zamiast jednorazowych zakupów. FDC Subs pozwoli klientom na dostęp do szerokiego spektrum usług wideo, od koncepcji po post-produkcję, dzięki elastycznym planom abonamentowym dostosowanym do zróżnicowanych potrzeb.
Klienci w cenie współpracy z freelancerem, będą mogli korzystać z kompetencji doświadczonego zespołu specjalistów, którzy zajmą się realizacją materiałów wideo od koncepcji przez egzekucję po finalną realizację. Ta forma współpracy gwarantuje obustronną opłacalność i zrozumienie specyficznych potrzeb klienta, pozwalając na większą elastyczność i wpływ na ostateczną ofertę.