epoint

Mangopay, dostawca infrastruktury płatniczej, wzmacnia swoje wsparcie dla platform i marketplace’ów w Polsce, integrując się z BLIKIEM, najbardziej popularną metodą płatności wśród polskich klientów. 

Mangopay, dostarcza modułową infrastrukturę płatniczą platformom handlowym. Podstawą strategii firmy jest elastyczność, dlatego jej modułowe rozwiązanie zostało zaprojektowane tak, aby marketplace mógł wybrać i stworzyć konkretną infrastrukturę płatniczą spełniającą jego potrzeby. Firma stawia też duży nacisk na ochronę klientów, co umożliwia jej w pełni zintegrowane, opartemu na sztucznej inteligencji rozwiązanie Nethone — warszawskiej firmy, przejętej w 2022 roku, zajmującej się wykrywaniem i zapobieganiem oszustwom płatniczym.

Zapewnienie preferowanych metod płatności pomaga platformom przyciągnąć więcej użytkowników końcowych, poprawia współczynniki konwersji i pozytywnie wpływa na ogólne doświadczenia związane z płatnościami. Badania pokazują, że 20% konsumentów zrezygnuje z zakupu, jeśli nie będzie mogło korzystać z preferowanej przez nich metody płatności. Wspieranie ambicji rozwojowych platform handlowych, z którymi współpracujemy, jest podstawą naszej misji. Z radością rozszerzamy naszą ofertę dla obecnych i potencjalnych klientów w Polsce. Mangopay zapewnia kompletną infrastrukturę płatniczą, od wpłaty aż po wypłaty i wszystkich procesów pomiędzy. Implementacja BLIKA – najpopularniejszej metody płatności w Polsce – oznacza, że jesteśmy jeszcze lepiej przygotowani do wspierania polskich klientów. Nasz produkt, najlepszy w swojej klasie i łatwo konfigurowalny, pomoże im w szybszym rozwoju. Implementacja ta daje również naszym obecnym klientom z całej Europy – w tym platformom C2C, B2C i B2B – ulepszoną ofertę dla polskich klientów i możliwość zwiększenia sprzedaży na polskim rynku. – powiedział Piotr Ostaszewski, Business Development Manager w Mangopay.

BLIK to lokalna metoda płatności (LPM), połączona z 19 bankami w Polsce. Umożliwia użytkownikom dokonywanie natychmiastowych płatności za pośrednictwem mobilnej aplikacji bankowej, a także wykonywanie przelewów online, wybierając płatność BLIKIEM w procesie składania zamówienia w sklepie internetowym, wprowadzając sześciocyfrowy kod BLIK, wygenerowany w ich aplikacji bankowej.

W 2023 roku płatności w e-commerce stanowiły nieco ponad połowę wszystkich transakcji BLIK. W sklepach internetowych płatności poprzez BLIK dokonano 921 milionów razy, co oznacza wzrost o 29% w stosunku do 2022 roku. W 2023 r. wartość transakcji internetowych osiągnęła 125,6 mld zł, podczas gdy rok wcześniej wynosiła 89,2 mld zł.

W 2023 r. średnia kwota pojedynczego zakupu na platformach e-commerce w Polsce wyniosła 130 zł. Najwięcej transakcji e-commerce z wykorzystaniem BLIKA (267,7 mln) dokonano w czwartym kwartale 2023 roku. BLIK był najczęściej wykorzystywany na platformach typu marketplace (wzrost o 23% rok do roku), gdzie średnia wartość koszyka zakupowego wynosiła 121 zł.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments