epoint

Wysoka sprzedaż merchantów IdoSell przełożyła się na obiecujący początek roku Grupy IAI. W styczniu 2024 odnotowaliśmy wzrost wartości transakcji sprzedaży (GMV) o 34 proc. w porównaniu do poprzedniego roku, zaś EBITDA zwiększyła się o 42 proc. – pisze Michał Paschalis-Jakubowicz, CEO Grupy IAI, w specjalnym komentarzu dla ISB Tech.

W trakcie 2023 roku skupialiśmy się na doskonaleniu oferty dla merchantów, w tym sprzedaży cross-border, skróconych ścieżek płatności, a także na wykorzystaniu sztucznej inteligencji i machine learning w rozwiązaniach poprawiających konwersję i sprowadzających ruch kupujących na strony sklepów. To właśnie te innowacje wpłynęły na sprzedaż naszych klientów, co widać w wynikach Grupy IAI.

GMV merchantów korzystających z reklam Google od IdoSell wzrastał czterokrotnie szybciej niż tych, którzy nie korzystali z tego narzędzia. Dodatkowo odnotowaliśmy wzrost o 25 proc. w liczbie sprzedawców angażujących się w handel transgraniczny poprzez platformę sklepową IdoSell. Nasza spółka-córka IdoPayments zanotowała aż 50 proc. wzrostu w wolumenie płatności w 2023 roku. To wszystko potwierdza, że nasze narzędzia i wsparcie, które dajemy klientom, efektywnie pomagają w rozwoju sklepów internetowych.

Michał Paschalis Jakubowicz, IAI

Co przyniesie 2024 rok? Rozwój technologii, takich jak sztuczna inteligencja, dalej będzie kluczowym dla e-commerce. Ponadto wzrost handlu cross-border, zoptymalizowane strategie reklamowe oraz dalsze inwestycje w innowacyjne rozwiązania technologiczne staną się głównymi filarami rozwoju branży. Handel transgraniczny zwiększał swoje znaczenie, co umożliwi sprzedawcom dotarcie do nowych rynków. Według danych IdoSell w 2023 roku największą sprzedaż cross-border odnotowali merchanci, którzy sprzedawali do Niemiec, Czech i Rumunii. Na tych rynkach największą popularnością cieszyły się produkty z takich kategorii jak artykuły dla zwierząt, części i akcesoria do pojazdów, odzież, buty czy akcesoria elektroniczne. Myślę, że ta tendencja będzie kontynuowana.

Zarówno w 2023, jak i na początku 2024 roku, zauważamy coraz więcej migracji sklepów internetowych na nasze rozwiązanie IdoSell – zarówno z obszaru rozwiązań typu Open Source, jak i z innych rozwiązań SaaS-owych. Wiąże się to na ogół z osiąganiem przez sklep skali działania, która zaczyna wymagać z jednej strony odpowiedniej wydajności platformy, z drugiej zaś – szerszej gamy produktów i możliwości, w tym wspomnianych wcześniej rozwiązań z zakresu płatności, logistyki (zwłaszcza cross-border), czy kierowania ruchu do sklepu.

Często również sklepy, zwłaszcza reprezentujące konkretne marki, oczekują indywidualnego podejścia i specjalnych rozwiązań. Sam proces migracji sklepu nie jest co do zasady prosty, trzeba dysponować zarówno wyspecjalizowanym zespołem, jak i zestawem narzędzi pozwalającymi na przeprowadzenie migracji sklepu, w sposób, który nie zagrozi bieżącemu działaniu. Zarówno nasza marka IdoSell, jak i spółka zależna AtomStore, dysponują takimi zespołami oraz rozwiązaniami, i stanowią dobry kierunek poszukiwań takich rozwiązań dla wszystkich, którzy poważnie myślą o rozwoju działalności e-commerce.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments